Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Fochy dmuchawy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Fochy dmuchawy.

    Cześć wszsytkim. Wczoraj miałem ciekawą sytuację z dmuchawą. Właczam auto a silnik dmuchawy milczy. Regulacja zupełnie nic nie zmieniała. Wyłaczyłem silnik i właczyłem ponownie - to samo. Podjecahłęm do domu żeby sprawdzić co i jak. Jakie było moje zdziweinie kiedy po wjechaniu do garażu i ponownym odpaleniu silnika dmuchawa zaczeła normalnie pracować. Na wszelki wypadek sprawdziłem bezpieczniki odpowiedzialne za pracę dmuchawy, ale wszystkie były w najlepszym porządku. Wczoraj było dość wilgotno a wieczorem chwycił mróz.

    Czy to możliwe że wilgoć dostała się na jakieś styki i przerwałą obwód a potem po nagrzaniu silnika po prostu lód puścił i wszystko wróciło do normy? Co jeszcze sprawdzić? Może ktoś już miał podobną sytuację.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

  • #2
    Sprawdź oporniki dmuchawy, wygląda na to, że zaczynają się wypalać, albo tak jak piszesz styki od dmuchawy. Mi się opornik jeden spalił to na 1 biegu nic nie leciało.
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

    Comment


    • #3
      Rozłożyłem cały system dmuchawy na części i sprawdziłem styki. Nic nie znalazłem. Muszę teraz poszukać tych oporników. Pytanie jest jedno. Ja nie mam w aucie typowego EDM'owego panelu ale JDM'owy 2 din z płynną regulacją (a przynajmniej większą niż 4 ustawienia). Ciekawe czy system oporników jest inny. Z drugiej strony u mnie dmuchawa nie działała w żadnej pozycji (on min do max) a potem nagle wróciła do normy. Jak pojadę do teścia, który ma ogrzewany garaż to rozmontuje to na spokojnie i sprawdzę wszystko dokładniej. Praca w garażu przy 3 stopniach jest mało komfortowa. Jakby ktoś jeszcze miał pomysły to bardzo chętnie wysłucham.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #4
        Lord to nie wina oporników. Bo jak by się poprzepalały to by Ci nie chodziła na danym biegu już w ogóle. A skoro mówisz, że później zadziałała to na 99% jest wina silniczka. Musisz silniczek wentylatora wyjąć, zobaczyć w jakim stanie są szczotki i przeczyścić. Tylko uważaj bo mocowania sprężynek są z tak twardej i delikatnej blaszki, że lubią się łamać i trzeba będzie przylutować Wiem, bo ten sam temat przerabiałem już u siebie.
        Last edited by majkel79; 21-11-2011, 10:49.
        LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
        sigpic

        Moja była Hanula... niestety ;(

        Comment


        • #5
          w civicach zamiast rezystorów odpowiadających za prędkość nawiewu stosuje się drut oporowy. gdyby ten uległ przepaleniu to nawiew albo by nie działał wogóle albo działał tylko na najwyższej prędkości. więc nie tu problem .... osobiście obstawiam przekaźnik. miałem to samo u siebie tylko z elektryką szyb... raz wszystko działało a godzinę później nie dało szyb domknąć itd. wymieniłem przekaźnik i wszystko wróciło do normy.możesz ewentualnie go sprawdzić według serwisówki, opcjonalnie rozebrać i obejrzeć cewkę czy nie jest przypalona ( u mnie była )
          relay.jpg
          Civic VTi B18C4 182 HP

          Comment

          Working...
          X