Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sycząca klima i problemy z jazdą

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sycząca klima i problemy z jazdą

    Problem pojawił się w momencie, gdy pewnego razu na włączonej klimie silnik zaczął przygasać na wolnych obrotach, a spod maski wyleciała wielka, śmierdząca chmura pary. Teraz zza schowka po stronie pasażera na wolnych obrotach zaczyna syczeć, im dłużej stoję tym głośniej. Obroty też wariują, potrafią być na poziomie 1200, a na następnym skrzyżowaniu spaść poniżej 750 i przygaszać silnik. Im bardziej syczy, tym trudniej płynnie jechać (dziwna reakcja na gaz, zmulony, szarpie), a gdy przyspieszam syczenie cichnie i po pewnym czasie znika.

    Dodam jeszcze, że klima cały czas wyłączona. Przed dziwną "chmurą" działała tak sobie albo wcale nie chłodziła, teraz mam wrażenie, że zimne powietrze zaczyna lecieć razem z tym sykiem, chociaż przycisk AC nie jest wciśnięty.

    Ma ktoś pomysł co to jest i co z tym zrobić?

  • #2
    Ciezka sprawa.

    syczenie do pewnego stopnia to normala sprawa, wyniaka ono z rozprezania sie gazu i pobierania ciepla z kabiny (dlatego mamy do czynienia z sprezarka). problemy z silnikiem, obrotami i owa chmurka, to w mojej opini uszkodzona sprezarka lub rozszczelnienie sie ukladu. Sprawdz na poczatku szczelnosc ukladu w stacji diagnostycznej, a natsepenie sama sprezarke. jest to jedyny element jaki laczy silnik z A/C. mozliwe ze smarowanie poszlo i doszlo do zatacia sprezarki, lub znacznego jej przyhamowania. wlasnie dlatego mozesz miec problem jaki opisujesz, ze raz masz 1200 obr (wartosc dla "ssania) a raz 750 (ta druga wartosc jest lepsza). Silnik a raczej komputer stara sie skompensowac opor na silniku. Nie zapominaj ze sprezarka pracuje niemal caly czas bez wzgledu czy masz wlaczony przycisk czy nie. Przycisk tylko uruchamia sprezanie, pasek tak czy siak napedza sprezarke i to raczej tutaj bym szukal przyczyny. Domyslam sie ze pasek juz sprawdziles i ci nie pekl. Co do samej jazdy i owego syczenia to moze byc tez kwestia smarowania (smar jest jednym z skladnikow gazy ktory krazy w systemie A/C) jesli auto stoi sprezarka z braku gazu (albo innej przyczyny) nie ma odpowiedniego smarowania, gdy obroty wzrastaja sprezarka dostaje wieksze obroty i odrobine lepsze smarowanie. Moze tutaj tez jeszcze wchodzic moment obrotowy samego silnika ktory na wyzszych obrotach ma wiecej "sily" na obroceniem takim zatartym elementem.

    Zalecam ci sprawdzenie sprezarki pod katem funkcjonowania, czynnika chlodzacego w systemie klimy i szczelnosci ukladu, zanim zaczna sie dziac naprawcde powazne szkody.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment

    Working...
    X