Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciek płynu chłodniczego. Trzeba wymienić kolektor ssący?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyciek płynu chłodniczego. Trzeba wymienić kolektor ssący?

    Witam Wszystkich,

    Dziś podczas jazdy spod pokrywy silnika zaczął wydobywać się dym i temperatura silnika zaczęła rosnąć. Okazało się, że wycieka płyn chłodniczy. Ułamał się "plastik z kolektora ssącego, na którym nałożony jest wąż". Znajomy na pierwszy rzut oka powiedział, że raczej trzeba będzie wymienić cały kolektor ssący (a sprawa chyba tania nie jest). Naprawił mi też tymczasowo samochód (zdjęcia poniżej)





    Podobno na prowizorkach jeździ się najdłużej, ale nie chciałbym ryzykować przegrzaniem silnika. Nie orientujecie się jaki jest koszt kolektora ssącego i gdzie można taki dostać? (po wstępnym rekonesansie na allegro nie uświadczyłem nowej części). Czy da się wymienić tylko "sam plastik"? (tam gdzie wąż chłodniczy się łączy z kolektorem)

    Proszę o odpowiedzi.

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam!

  • #2
    Siema na początek powiedz co masz za silnik <oznaczenia> bo z tych zdj nic nie można wywnioskować... ceny samych kolektorów bez osprzętu nie są drogie około 200 zł. Popytaj naszych zaprzyjaźnionych sprzedawców. Polecam Ralfa. Co do samej usterki... cięzko mi coś dorradzić ale skoro to plastik to możesz rozwiercić miejsce gdzie miałeś ten przewód i w jego miejscu=e ciasno wpasować metalowy krucieć uprzednio powleczony klejem... robota musi być precyzyjna by mówić o powodzeniu... a najlepiej wiadomo wymiana na sprawny

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź
      Jeśli chodzi o oznaczenia, to nie jestem pewien, czy dobrze odczytałem
      PIJ-HU-1
      D14A8
      104115
      W każdym razie samochód to honda civic 5D z 97 r z silnikiem 1.4 90 KM wersja nadwodzia MB.

      Comment


      • #4
        Głównie chodziło mi o D14A8 Czyli tak jak pisałem w poprzednim poście masz 2 wyjścia.
        Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          ja mam taki sam silnik i podobny problem ułamał mi sie tez ten króciec złapałem to na opaske metalowa skrecana na tym grubszym plastiku co wystawał z kolektora jeszcze a użuwane kolketory plastikowe to wydatek ok 250zł

          Comment


          • #6
            Dzięki serdeczne Jutro, jak znajomy będzie miał czas, to sprawdzimy ile plastiku tam zostało Z tą ceną mnie troszkę zasmuciliście 250 za używkę...to za nowy się nie wypłacę ;/

            Comment


            • #7
              Nowy to jak wartość auta... moim zdaniem mniej zapłacisz... bo potrzebujesz tylko korpusu... i nie sugeruj się cenami na allegro...

              Comment


              • #8
                miejsce gdzie był króciec rozwiercasz, a następnie nagwintujesz powstały otwór i w to miejsce wkręcasz np. miedzianą również nagwintowana zewnętrznie rurkę.
                ogólnie ogarnięty człowiek, wyposażony w odpowiedni sprzęt zrobi to w godzinę .... oczywiście kolektor przed wierceniem i gwintowaniem należy zdemontować. zabieg będzie o połowę tańszy niż kupno kolektora i dobrze zrobione nie będzie nawet przypominało prowizorki ...
                Civic VTi B18C4 182 HP

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Avenger85 Zobacz posta
                  miejsce gdzie był króciec rozwiercasz, a następnie nagwintujesz powstały otwór
                  Co Ty chcesz plastik gwintować??? Pomyśl trochę... to nie stal czy też aluminium...

                  Comment


                  • #10
                    Mechanik uznał, że mocna opaska na wąż wystarczy, bo plastiku z kolektora jeszcze troszkę zostało i wg niego powinno to trzymać. Rozumiem, że naprawa została przeprowadzona tak samo jak u kolegi jump23. Stąd moje pytanie: czy póki co ten półśrodek się dobrze spisuje?
                    Został jeszcze problem głośnej skrzyni biegów i głośniejszej pracy silnika po wakacyjnym przejeździe (niestety autko dostało troszkę po dupie jadąc z 5 osobami i bagażem po passo di stelvio )

                    Comment


                    • #11
                      tak u mnie ten środek sie dobrze spisuje nic nie cieknie tym bardziej że nie ma tam aż takiego ciśnienia płynu

                      Comment


                      • #12
                        Siema, miałem tak samo. Ułamał mi się ten kruciec. Jest on wymienny ale samego krućca nie kupisz. Kupiłem kolektor za 50zł na allegro od silnika D16... i wymieniłem sam kruciec i wszystko gra. mam ten sam silnik co Ty i też mi głośno pracuje skrzynia, może ten typ tak ma:/

                        Comment


                        • #13
                          Ten kruciec można z dowolnego kolektora wziąć? W jaki sposób da się zdemontować ten stary? Twoje rozwiązanie wydaje się bardzo ciekawe i zdecydowanie trwalsze i pewniejsze.

                          Comment


                          • #14
                            montaż w kolektorze jest prosty tego krućca ale trzeba wykręcić cały kolektor, bo kruciec jest wpinany od wewnątrz... Nieopłacalne jest to jeśli będziesz najmował do tego mechanika, bo za darmo Ci nie zrobi... ja szukałem żeby był podobny do mojego czyli plastikowy, nie musi być tego samego silnika. ja mam D14A8 a i mi spasował

                            Comment

                            Working...
                            X