Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przegrzewanie silnika na piątym biegu na trasie ( pod obciążeniem ) ręce opadają

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przegrzewanie silnika na piątym biegu na trasie ( pod obciążeniem ) ręce opadają

    Witam serdecznrie na początek dla jasności jestem posiadaczem Civica 96r 3d EJ9 d14a3
    kto by nie wiedział z oznaczenie ( choć wątpię czy ktoś taki jest ) motor 1.4i 16v było 75ps bo zdjęciu zwężki w teorii ma być 90ps tyle z technicznych ale do rzeczy .

    Od jakiegoś czasu z coraz większą częstotliwością zaczął pojawiać się u mnie dość nietypowy jak dla mnie problem z chłodzeniem , tzn kiedy wyjadę na obwodnice i dam 5 bieg po chwili silnik się przegrzewa prawie do czerwonego pola ( generalnie tylko na 5 biegu i pod obciążeniem typu górka , czyli w sumie w najcięższych warunkach pracy) , pomaga tylko zbicie temperatury otwarcie suwaka grzania na max czyli wpuszczenie nagrzewnicy w obieg co czynie do tej pory by nie dopuścić do wywalenia uszczelki albo korka z pod chłodnicy ale ileż można tak jeździć i tu pytanie do was co to może być , opisze poniżej co już zrobiłem i co zaobserwowałem by się nie zapętlać :

    - termostat nowy kupiony z aso żeby nie było wątpliwości że dobry , nic nie dało dalej takie same objawy czyli niepotrzebnie wymieniłem ale kij , nowy nie zawadzi

    - pompa wody nie wiem kiedy była zmieniana , jak zmieniałem rozrząd to jej nie wymieniałem bo miałem problemy z kasą więc uznałem że pasek ważniejszy , to był błąd ale pomimo tak głupiego zachowania twierdze że pompa działa z kilku powodów, przede wszystkim ogrzewanie działa znakomicie , po drugie silnik przecież poza tymi wysokimi obciążeniami jakoś działa więc chyba bez pompy były by z tym problemy

    - sam czujnik temperatury podający temp na wskaźnik zmieniłem dla pewności że nie kłamie , nadal to samo

    - żadnego wycieku nie ma , zapowietrzony też nie jest

    - płyn jest w normie, nie ubywa nie przybywa w jakimś większym stopniu

    - do zbiornika nie biją bańki a przynajmniej na postoju po przebutowaniu , nie wiem co się dzieje pod obciążeniem bo nie mam jak tego sprawdzić , w komorze silnika się nie dam zamknąć przed jazdą

    - silnik wypłukany środkiem do odkamieniana , kiedy ostatnio spuszczałem płyn po tygodniu jazdy by wymienić termostat był czysty jak łza

    - zostaje chłodnica która jest nie sprawdzona czy nie jest zabita

    A teraz to co ostatnio zaobserwowałem i być może ma to kolosalne znaczenie :

    Jadę sobie dziś trasą , włączam piąty bieg i jadę po obwodnicy prędkością kodeksową 120km/h , pierwsza górka i wskazówka ciach do góry prawie do maxa to ja szybko myk na parking ( chwała drogowcom za zrobienie zatoczek na obwodnicy ) , i patrze co się dzieje i o dziwo górny wąż chłodnicy gorący jak cholera , dolny zimny a silnik nadal pracuje i powoli powoli rozgrzwa mi się dolny wąż aż nagrzewa się całkiem i odrazu odpala się wentylator chłodnicy , ruszam dalej , kolejna górka i to sam wskazówka w górę , myk na parking i patrze , górny wąż cholernie gorący dolny zimny no to łapa w zderzak i sprawdzam chłodnice i od dziwo góra chłodnicy 2/3 gorąda , a 1/3 na dole czyli tam gdzie wyjście ma wąż zimna no i wąż zimny aż do termostatu , za termostatem od strony silnika gorąco więc termostat otwarty , zresztą zrobiłem ostatnio test bez termostatu ( wywaliłem go ) no i niestety było to samo zanim założyłem nowy i było to samo , no ale z powodu niewielkich kosztów założyłem już nowy

    Generalnie na postoju silnik wraca do normy nawet jak jest prawie na czerwonym polu , gazowanie też go nie nagrzeje , czasem na zbicie temp pomagało też zredukowanie biegu na niższy i danie w palnik do oporu wtedy temp opadała

    Całość moich problemów pojawia się na wyłączonym ogrzewaniu , bez nagrzewnicy w obiegu , gdy włączę nagrzewnice problem przegrzania znika ( co jest logiczne bo ma gdzie upuścić ciepło )

    Puki co obstawiam chłodnice zamuloną gdzieś na dole która nie ma pełnej wydajności na na wyższych obrotach poprostu przymula , zwłaszcze na 5 biegu gdy silnik ma cieżko a obroty nie są wysokie bo ok 3 max 3,,5 tys



    Myślę, że wyczerpująco opisałem problem , może trochę nieskładnie ale mam nadzieje że jasno , czekam na opinie sugestie , bo nie chcę wymienić połowy elementów na darmo
    Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

  • #2
    Może nie uwierzysz ale mam Hondę Civic 1,4 16 V Z 96 r. i dokładnie od jakiegoś czasu dzieje mi się to samo. Nie możemy znaleźć przyczyny tego problemu, tylko, ze u mnie dzieje się tak nawet na niższych biegach- nie tylko na 5. Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi na post.
    pozdrawiam

    Comment


    • #3
      Puki co dostałem informację o podmianie korka od chłodnicy jako możliwą przyczynę problemu , jak tylko znajdę chwilę zakładam nowy i napiszę co i jak ... a w temacie ciągle czekam na sugestię bo pewności nie mam że korek pomoże


      EDIT: Wymiana korka nie pomogła

      Jutro rozbiórka rozrządu ( pompa wody ) i w ostateczności głowicy w celu sprawdzenia uszczelki

      Wrócę i napisze co było jak tylko zdiagnozuje problem



      EDIT : Wywalona uszczelka pod głowicą , może się przyda dla potomnych , temat to zamknięcia ( objawy były delikatne bo przedmuch się dopiero zaczął tworzyć
      Last edited by kamil608; 17-08-2011, 22:55.
      Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

      Comment


      • #4
        A u nas pomogła wymiana termostatu 50 zł+50 wymiana i problem z głowy.

        Comment


        • #5
          U nie objawy takie same. Raczej na wszystkich biegach. Narazie wymieniłem termostat i nic nie pomogło. Przymierzam się do wymiany czujnika temperatury (tego co przekazuje do wskaźnika na desce). Czy sprawdzenie ciśnienia na cylindrach pomoże we wstępnej ocenie czy to uszczelka pod głowicą?

          Comment


          • #6
            U mnie temperatura też wzrastała ale winny był nie odpowietrzony układ ( normalna jazda nie przewalało dobrze wody przez chłodnice - redukcja i w palnik wtedy było oki bo pompa wody robiła duże ciśnienie i przebijało się przez bąbel powietrza)

            Comment

            Working...
            X