Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka pytań o Civic '96 (m.in. wkładki, dorabianie kluczyka, ogrzewanie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kilka pytań o Civic '96 (m.in. wkładki, dorabianie kluczyka, ogrzewanie)

    Witajcie,

    jest to mój pierwszy post, dlatego proszę wszystkich o wyrozumiałość w myśl zasady, iż nie ma głupich pytań... .

    Model Hondy, który posiadam to: Civic (VI gen) hatchback '96, 5D, silnik: D15Z3.

    Z samochodu jestem b. zadowolony, niestety jest kilka rzeczy, które należałoby zrobić aby używanie autka było jeszcze przyjemniejsze. Aby było przejrzyściej usterki wyunktuje:
    1. Wkładkę od strony kierowcy. Najprawdodpoboniej jakiś domorosły rabuś próbował sforsować zamek śrubokrętem(tak przypuszczam), przez co drzwi kierowcy nie idzie otworzyć. Trzeba podeprzeć się pilotem albo otworzyć zamek pasażera i już od środka podnieść "dźinks" kierowcy. Poczytałem troche o wymiane wkładek i nie daje mi spokoju jedna rzecz. Wymiana bębna między drzwiami pasażera a kierwocy jest możliwa, to wiem. A co z wkłądką ze schowka? Czy mogę ją wstawić do drzwi kierowcy-tak byłoby najprościej. Ponieważ, jest to część zabezpiczająca samochód, wolałbym aby przekłądkę zrobił profesjonalista. Dlatego czy możecie podać mi namiar nazaufany zakład/ludzi którzy to zrobią? Mogą to być spece z Warszawy, Łodzi albo Piotrkowa Trybunalskiego (w tych miastach bywam).

    2. Jeden kluczyk, niestety poprzedni właścicel miał tylko jeden kluczyk, dlatego muszę go pilnować jak oka w głowie. Czytałem, że do VI gen. da się dorobić klucz wraz z zakodowaniem pod IMO. Tak jak w p-cie (1) prosiłbym Was o podanie namiaru w Łodzi/Piotrkowie Tryb./Warszawie na osoby które specjalizują się w dorabianiu takich kluczyków (fajnie, jakby potrafiły zrobić także przekładkę zamka, dwie rzeczy za jednym zamachem + może jakieś zniżki).

    3. Ogrzewanie zimą, moja bolączka podczas zimowych mrozów. Wszystko odkręcone na maksa a z nawiewów bocznych jednie lekkie ciepełko, przez co często jeżdziłem w rękawiczkach i szaliku. Proszę Was o podpowiedź co sprawdzić w pierwsze kolejności. Wyczytałem gdzieś, żeby obserwować temperaturę silnika i z tego co zaobserowałem wszystrko jest w normie, nie skacze, zawsze na stałym poziomie poniżej połowy. Do tego ogrzewania, czuję że tu też przyda się spec. Czy możecie polecić kogoś (Łódź/Piotrków Tryb./Wawa)?

    4. Tylnia półka, poprzedni właściciel strasznie skatował tę półkę, dlatego rozglądam się za zamiennikiem. Czy warto szukać na allegro, czy udać się lepiej na szrot? Możecie mi podać jakieś miejsca werte odwiedzenia w Łodzi/Piotrkowie/Warszawie z takimi rzeczami?

    5. Gdzie mogę sprawdzić w samochodzie model silnika, ten który podałem w opisie zaczerpnąłem w wikipedii na podstawie pojemność i mocy. Wolałbym się upewnić czy aby na pewno takowy posiadam.

    Z góry dziękuję Wszystkim za pomoc i wyrozumiałość.

    Do zobaczenia na drodze, szerokości
    Dzeus

  • #2
    3. Jeśli nie ma problemów z rozgrzewaniem się silnika to sprawdź filtr kabinowy, brudny może ograniczać sprawność ogrzewania, sam się o tym przekonałem którejś zimy. Sprawdź też czy pokrętło na desce otwiera w pełni zaworek na wężu pod maską idącym do nagrzewnicy.
    5. Oznaczenie wybite jest na bloku silnika, poniżej króćca górnego węża chłodnicy oraz na tabliczce na grodzi nad akumulatorem.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez mirasek Zobacz posta
      3. Jeśli nie ma problemów z rozgrzewaniem się silnika to sprawdź filtr kabinowy, brudny może ograniczać sprawność ogrzewania, sam się o tym przekonałem którejś zimy. Sprawdź też czy pokrętło na desce otwiera w pełni zaworek na wężu pod maską idącym do nagrzewnicy.
      5. Oznaczenie wybite jest na bloku silnika, poniżej króćca górnego węża chłodnicy oraz na tabliczce na grodzi nad akumulatorem.
      3. Tak jak napisal mirasek. Mozesz dodatkowo sprawdzic czy masz prawidlowa ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym i czy uklad nie jest zapowietrzony.
      4. Tylna polke na bank dostaniesz u Ralfa albo Poplawszego. Poszukaj w zaprzyjaznionych.
      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
      sigpic

      Moja była Hanula... niestety ;(

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez dzeus Zobacz posta
        Witajcie,

        1. Wkładkę od strony kierowcy. Najprawdodpoboniej jakiś domorosły rabuś próbował sforsować zamek śrubokrętem(tak przypuszczam), przez co drzwi kierowcy nie idzie otworzyć. Trzeba podeprzeć się pilotem albo otworzyć zamek pasażera i już od środka podnieść "dźinks" kierowcy. Poczytałem troche o wymiane wkładek i nie daje mi spokoju jedna rzecz. Wymiana bębna między drzwiami pasażera a kierwocy jest możliwa, to wiem. A co z wkłądką ze schowka? Czy mogę ją wstawić do drzwi kierowcy-tak byłoby najprościej. Ponieważ, jest to część zabezpiczająca samochód, wolałbym aby przekłądkę zrobił profesjonalista. Dlatego czy możecie podać mi namiar nazaufany zakład/ludzi którzy to zrobią? Mogą to być spece z Warszawy, Łodzi albo Piotrkowa Trybunalskiego (w tych miastach bywam).
        ja bym ci radził zająć się tym samemu, tzn. spróbować naprawić zamek od strony kierowcy, szkoda wyciągać zamka z klapy, u mnie też jakiś spec pogiął tą blaszkę zewnętrzną, kupiłem używaną wkładkę u ralfa przełożyłem blaszkę i gitara, u Ciebie sprawa może być trochę bardziej skomplikowana w zależności co on tam pogiął, ale ja uważam że powinieneś wyjąć starą wkładkę, ze starej przełożyć zapadki do nowej i powinno działać, wymontowanie wkładki jest proste tylko przy przekładaniu trzeba uważać żeby nic nie pogubić

        Comment


        • #5
          oznaczenie na bloku silnika oraz na tabiczce znamionowej w komorze silnika.

          Comment


          • #6
            dziękuję za pomoc

            Dziękuję wszystkim za odzew .
            Reasumując:
            AD1.
            ja bym ci radził zająć się tym samemu, tzn. spróbować naprawić zamek od strony kierowcy, szkoda wyciągać zamka z klapy, u mnie też jakiś spec pogiął tą blaszkę zewnętrzną, kupiłem używaną wkładkę u ralfa przełożyłem blaszkę i gitara, u Ciebie sprawa może być trochę bardziej skomplikowana w zależności co on tam pogiął, ale ja uważam że powinieneś wyjąć starą wkładkę, ze starej przełożyć zapadki do nowej i powinno działać, wymontowanie wkładki jest proste tylko przy przekładaniu trzeba uważać żeby nic nie pogubić
            Czyli najlepiej będzie kupić używaną wkładkę i przełożyć do niej zapadki ze starej obecnie uszkodzonej? Przeszukałem kilka stron w poszukiwaniu poradnika jak się za to zabrać i znalazłem coś takiego: https://www.fotoporadnik.cba.pl/klamka.htm , tyle że tam jest CIVIC Vgen. a autor opisuje, że "W celu wymontowania samego bebenka nie trzeba demontowac calej klamki", i tutaj mam już problem. Jak powinienem się za to zabrać, demontaż boczku to raczej nie problem, ale co z bębenkiem. Czy mam odkręcić całą klamkę wraz z zamkiem? Super byłby jakieś poradniki, mam jednak pewne obawy że nie złoże później do kupy całości

            szkoda wyciągać zamka z klapy
            Kombinowałem aby przełożyć wkładkę ze schowka a nie bagażnika, tylko nie wiem czy taka przekładka jest w ogóle możliwa?



            AD2. Z zapasem nie ma innego wyjścia jak dorobić, dlatego nadal poszkuję magika-ślusarza z Wawy/Łodzi/Piotrkowa?



            AD3.
            Jeśli nie ma problemów z rozgrzewaniem się silnika to sprawdź filtr kabinowy, brudny może ograniczać sprawność ogrzewania, sam się o tym przekonałem którejś zimy
            Niestety nie mam dostępu do samochodu aby sprawdzić, ale gdy już będę miał to w pierwszej kolejności przeczyszczenie/wymiana filtra wg. opisu(https://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1087k.pdf) o ile filtr posiadam(podobno różnie z tym jest)? Auto ma klimę, czy w związku z tym muszę kupić jakiś dedykowany filtr? Gdzie kupić najtaniej i jakie to koszta? Czy wszystkie brudy siedzą w filtrze, czy trzeba rozebrać ten kanał aby "wykurzyć" zebrane nieczystości?

            Tak jak napisal mirasek. Mozesz dodatkowo sprawdzic czy masz prawidlowa ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym i czy uklad nie jest zapowietrzony.
            Zbiornik wyrównawczy, to zbiornik z płynem chłodniczym, który ma zaznaczony i minimalny stan, czy tak? Jeśli tak to na pewno sprawdzę jego stan (rozumiem, że przed i po jeździe nie powinien się zmienić jego poziom). Gorzej z zapowietrzenie, czy jest jakaś procedura sprawdzająca zapowietrzenie, tudzież inne domowe sposoby testowania?

            Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc i wyrozumiałość
            Pozdrawiam,
            Dzeus

            Comment


            • #7
              A1) nie musisz wykręcać całej klamki, sprawa wyjęcia zamka jest bardzo prosta, tak jak pokazałem na zdjęciu 1) trzeba odczepić cięgno żeby wyjąć zamek 2) tam jest taka zawleczka którą zaznaczyłem na biało, należy ściągnąć ją do dołu i sam zamek wychodzi z klamki, nie zdejmuj na razie tej czerwonej zawleczki bo bębenek ci się otworzy i zapadki po wylatują (najpierw biała a potem już w domu na spokojnie czerwona zawleczka)
              klamka01.jpg
              jak już wymontujesz zamek to mogę dać Ci parę wskazówek na co trzeba zwrócić uwagę
              Last edited by wilq696; 28-06-2011, 18:54.

              Comment


              • #8
                Auto ma klimę, czy w związku z tym muszę kupić jakiś dedykowany filtr? Gdzie kupić najtaniej i jakie to koszta? Czy wszystkie brudy siedzą w filtrze, czy trzeba rozebrać ten kanał aby "wykurzyć" zebrane nieczystości?
                Jeśli auto ma klimę musisz odkręcić schowek i metalową poprzeczkę za nim (razem 6 śrubek) oraz zdjąć klapkę aby wyjąć filtr kabinowy. Poza tym nie trzeba nic rozbierać, ewentualnie wyjąć wiatrak dmuchawy i odkurzyć/oczyścić (3 śrubki od spodu).

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez dzeus Zobacz posta
                  Zbiornik wyrównawczy, to zbiornik z płynem chłodniczym, który ma zaznaczony i minimalny stan, czy tak? Jeśli tak to na pewno sprawdzę jego stan (rozumiem, że przed i po jeździe nie powinien się zmienić jego poziom). Gorzej z zapowietrzenie, czy jest jakaś procedura sprawdzająca zapowietrzenie, tudzież inne domowe sposoby testowania?
                  Tak, to ten zbiornik. Zapowietrzenie możesz sprawdzić w następujący sposób. Na zimnym silniku otwierasz maskę i odkręcasz korek od chłodnicy. Ustaw pokrętło zimno/ciepło na maksa i odpal silnik. Obserwuj co będzie się działo na wlewie chłodnicy. Jeśli układ jest zapowietrzony to po paru minutach (mniej więcej przy załączeniu wiatraka) będziesz widział bąbelki.
                  LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                  sigpic

                  Moja była Hanula... niestety ;(

                  Comment

                  Working...
                  X