Witam,
W ostatni weekend miałem do zrobienia dłuższą trasę (ok 350km). Za Piotrkowem złapał mnie korek i zacząłem obserwować, że stojąc w miejscu temperatura silnika dość gwałtownie rośnie (strzałka szybowała szybko w górę), natomiast po ruszeniu spadała do połowy skali (normalnie jest trochę poniżej połowy). Po zjeździe na parking i ostudzeniu silnika okazało się, że zbiornik wyrównawczy jest pełny (prawie pod korek). Odkręciłem korek od chłodnicy - tam również pełno. Odpaliłem autko, płyn w chłodnicy trochę się cofnął i po chwili zaczęło bulgotać powietrze i poziom płynu zaczął rosnąć aż zaczął się wylewać - wtedy zgasiłem silnik i pozakręcałem korki. Dalsza część trasy jak i powrót nie sprawiały problemów. I teraz mam do Was pytanie
- czy był to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzenia
- czy czynności podjęte były prawidłowe, a jeśli nie to jak powinno wyglądać odpowietrzanie układu chłodzenia
- co mogło być przyczyną zapowietrzenia? Dodam, że do momentu zakorkowania się trasy jechałem dość szybko i Hanka była kręcona na poziomie 3500-4200 obrotów.
Jeśli temat się powtarza to przepraszam, nie znalazłem podobnego.
W ostatni weekend miałem do zrobienia dłuższą trasę (ok 350km). Za Piotrkowem złapał mnie korek i zacząłem obserwować, że stojąc w miejscu temperatura silnika dość gwałtownie rośnie (strzałka szybowała szybko w górę), natomiast po ruszeniu spadała do połowy skali (normalnie jest trochę poniżej połowy). Po zjeździe na parking i ostudzeniu silnika okazało się, że zbiornik wyrównawczy jest pełny (prawie pod korek). Odkręciłem korek od chłodnicy - tam również pełno. Odpaliłem autko, płyn w chłodnicy trochę się cofnął i po chwili zaczęło bulgotać powietrze i poziom płynu zaczął rosnąć aż zaczął się wylewać - wtedy zgasiłem silnik i pozakręcałem korki. Dalsza część trasy jak i powrót nie sprawiały problemów. I teraz mam do Was pytanie
- czy był to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzenia
- czy czynności podjęte były prawidłowe, a jeśli nie to jak powinno wyglądać odpowietrzanie układu chłodzenia
- co mogło być przyczyną zapowietrzenia? Dodam, że do momentu zakorkowania się trasy jechałem dość szybko i Hanka była kręcona na poziomie 3500-4200 obrotów.
Jeśli temat się powtarza to przepraszam, nie znalazłem podobnego.
Comment