Bardzo potrzebna pomoc może ktoś miał taki przypadek. Nie wiem czy każdy zna jak jest zbudowany układ chłodzenia w moim civic mianowicie wyjaśniam po skrócie mała chłodnica z korkiem wlewowym na samej górze a pod korkiem wężyk który prowadzi do zbiornika wyrównawczego i na tym się kończy. Chodzi o to że po uzupełnieniu płynu odpowietrzeniu układu po jakimś czasie zaczyna rosnąć w samochodzie temperatura wiatrak chodzi ale czasem nie może sobie poradzić. Po odczekaniu aż silnik wystygnie i odkręceniu tego korka na chłodnicy okazuje się że w górnym wężu który idzie od silnika do chłodnicy prawie nie ma płynu a dolny jest mocno zapowietrzony. Moje odczucie jest takie jakby płyn po wzroście temperatury nadmiar uchodził do zbiorniczka a z powrotem już go nie zassie do układu kiedy silnik stygnie. Proszę o pomoc o co chodzi Dziękuję i pozdrawiam
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zapowietrzanie układu chłodzenia 1.4 16V
Collapse
X
-
Był temat o podobnym problemie. Wiem bo sam go pisałem, ale że nie lubię pisać "szukaj" zanim zapytasz to ci powiem co i jak.
Ogólnie masz mocno zapowietrzony układ i niestety wynika to z niedbałości albo z uszkodzonego elementu (jak ci sie pod autem nic nie leje to znaczy że sam sobie jesteś winny). Ogólnie uzupełnie i odpowietrzenie ukłądu jest proste. Najpierw musisz (na zimnym silniku) odkręcić korek wlotowy do chłodnicy i zalać glikolem (żadne lanie wody i KONIECZNIE glikol do chłodnic aluminiowych) ewnetualnie jeśli to czysty glikol mieszasz w stosunku 1:1 z wodą DESTYLOWANĄ. Żadko można spotkać czysty glikol. Obecnie większość to już odpowiednio spreparowane mieszanki. Masz silnik 1,4 a więc do twojego układu wchodzi ok 3,1 litra mieszanki.
Otwierasz pokrywę i odkręczasz narętkę na chłodnicy i nalewasz glikolu do dolnej krawędzi króćca, uważając żeby nie przelać (jak nalejesz za dużo możesz ściagnać płyn za pomocą strzykawki - polecam 20ml tzw" końską") następnie w zbioniczku wyrównawczym zalewasz płynem do poziomu max i zamykasz wszystko. Odpalasz silnik i czekasz aż się nagrzeje i właczy się termostat. Powietrze powinno być pod ciśnieniem "uciekać" w zbiorniczku wyrównawczym (zoabczysz pencherzyki powietrza które wydobywają się z czarnej rurki. Oczywiście non stop monitorujesz temperaturę. Po załączeniu się wentulatora i chwilowej pracy (5 min wystarczy) wyłączasz silnik i czekasz aż osytygnie (gorący glikol na twarzy to mała przyjemność) i sprawdzasz stan płynu w chłodnicy (patrz poziom króćca) jak brakuje dolewasz tak samo w zbiorniczku wyrównawczym. U mnie sie dziło tak że jak dolewałem rano to następnego dnia miałem na minimum i już nie bawiłem się chłodnicą ale dolewałęm do zbirniczka wyrównawczego. Taka metoda działa jak masz lekko zapowietrzony ukłąd. U ciebie trzeba lać bezpośrednio do chłodnicy.
Poniżęj zdjęcie z oznaczenim linii max dla płynu (zdjęcie słabe ale nnego nie mam)
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
-
oki dzięki za odpowiedź jutro zrobię tak jak opisałeś i zobaczę. Jeśli by dalej było coś nie tak będę pisał. Tylko jak z nagrzewnicą czy załączyć grzanie też przy takim sposobie odpowietrzania jak opisujesz czy przy wyłączonym ogrzewaniu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Comment
-
a to co innego.
Na razie zalej chlodnice bez grzania. Niech ci sie duzy obieg odpowietrzy a potem dasz na grzanie. Lepiej zrobic na dwa razy. Choc z drugiej strony ja lalem w zimie i grznie zalaczylem, ale moj silnik nie byl tak zapowietrzony. U ciebie najpierw trzeba doprowadzic silnik do porzadku. jak ustabilizujesz silnik to zrob na obu obiegach (maly - grzania i duzy - silnika).
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
a nie ma tam nigdzie odpowietrznika układu?
Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne
Comment
-
o ile wiem odpowietrznik byl montowany w autach do 96 roku. potem zrezygnowali.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
Koledze podepne sie pod temat, mianowicie jak jest na zewnatrz temperatura powyzej 25 stopni moja Halina grzeje sie momentalnie, dzisiaj byla delikatnie chlodniejsza noc i przejechalem znaczna odleglosc (4-5km) a wskazowka ledwie drgnela do gory wiem ze w chlodniejsze dni nagrzewa sie wolniej ale zeby az tyle wolniej??? w zime tlumaczylem to sobie ze poprostu jest duzy mroz, wstawienie tekturki nic nie pomoglo. Myslicie ze to moze byc wina termostatu??? nie mam oslony pod silnikiem...
Comment
-
4-5 km to nie jest taka znowu znaczna odlegloscMoze tak byc, ze przez ten kawalek silnik sie jeszcze nie rozgrzal dobrze. Poza tym to byla jednorazowa sytuacja? Oprocz tego chodzi normalnie?
Comment
-
jeżeli bardzo długo się nagrzewa to wina termostatu zostaje otwarty i silnik grzeje cały układ chłodzenia. Jeśli się sytuacja powtarza radzę wymienić koszt nie jest aż taki duży bo jeśli się zatnie na małym obiegu możesz zagotować płyn w bardzo krótkim czasie. A odpowiadając na mój post wina leżała po stronie korka chłodnicy a mianowicie w nim jest taki zaworek zwrotny który zasysa płyn ze zbiorniczka jeśli jest go mało w układzie i odwrotnie. Wymiana nowego korka 27 zł. Pozdrawiam
Comment
-
zimą u mnie też ledwie wstawała wskazówka i tłumaczyłem to sobie niską temp. zewn. Nawet chciałem karton przed chłodnice wstawiać. Po wymianie termostatu nawet przy niższych temp. zewn. niż poprzednio wskazówka wskazywała prawidłową wartość
Comment
Comment