Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zapowietrzanie układu chłodzenia 1.4 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zapowietrzanie układu chłodzenia 1.4 16V

    Bardzo potrzebna pomoc może ktoś miał taki przypadek. Nie wiem czy każdy zna jak jest zbudowany układ chłodzenia w moim civic mianowicie wyjaśniam po skrócie mała chłodnica z korkiem wlewowym na samej górze a pod korkiem wężyk który prowadzi do zbiornika wyrównawczego i na tym się kończy. Chodzi o to że po uzupełnieniu płynu odpowietrzeniu układu po jakimś czasie zaczyna rosnąć w samochodzie temperatura wiatrak chodzi ale czasem nie może sobie poradzić. Po odczekaniu aż silnik wystygnie i odkręceniu tego korka na chłodnicy okazuje się że w górnym wężu który idzie od silnika do chłodnicy prawie nie ma płynu a dolny jest mocno zapowietrzony. Moje odczucie jest takie jakby płyn po wzroście temperatury nadmiar uchodził do zbiorniczka a z powrotem już go nie zassie do układu kiedy silnik stygnie. Proszę o pomoc o co chodzi Dziękuję i pozdrawiam

  • #2
    Był temat o podobnym problemie. Wiem bo sam go pisałem, ale że nie lubię pisać "szukaj" zanim zapytasz to ci powiem co i jak.

    Ogólnie masz mocno zapowietrzony układ i niestety wynika to z niedbałości albo z uszkodzonego elementu (jak ci sie pod autem nic nie leje to znaczy że sam sobie jesteś winny). Ogólnie uzupełnie i odpowietrzenie ukłądu jest proste. Najpierw musisz (na zimnym silniku) odkręcić korek wlotowy do chłodnicy i zalać glikolem (żadne lanie wody i KONIECZNIE glikol do chłodnic aluminiowych) ewnetualnie jeśli to czysty glikol mieszasz w stosunku 1:1 z wodą DESTYLOWANĄ. Żadko można spotkać czysty glikol. Obecnie większość to już odpowiednio spreparowane mieszanki. Masz silnik 1,4 a więc do twojego układu wchodzi ok 3,1 litra mieszanki.

    Otwierasz pokrywę i odkręczasz narętkę na chłodnicy i nalewasz glikolu do dolnej krawędzi króćca, uważając żeby nie przelać (jak nalejesz za dużo możesz ściagnać płyn za pomocą strzykawki - polecam 20ml tzw" końską") następnie w zbioniczku wyrównawczym zalewasz płynem do poziomu max i zamykasz wszystko. Odpalasz silnik i czekasz aż się nagrzeje i właczy się termostat. Powietrze powinno być pod ciśnieniem "uciekać" w zbiorniczku wyrównawczym (zoabczysz pencherzyki powietrza które wydobywają się z czarnej rurki. Oczywiście non stop monitorujesz temperaturę. Po załączeniu się wentulatora i chwilowej pracy (5 min wystarczy) wyłączasz silnik i czekasz aż osytygnie (gorący glikol na twarzy to mała przyjemność) i sprawdzasz stan płynu w chłodnicy (patrz poziom króćca) jak brakuje dolewasz tak samo w zbiorniczku wyrównawczym. U mnie sie dziło tak że jak dolewałem rano to następnego dnia miałem na minimum i już nie bawiłem się chłodnicą ale dolewałęm do zbirniczka wyrównawczego. Taka metoda działa jak masz lekko zapowietrzony ukłąd. U ciebie trzeba lać bezpośrednio do chłodnicy.

    Poniżęj zdjęcie z oznaczenim linii max dla płynu (zdjęcie słabe ale nnego nie mam)


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      oki dzięki za odpowiedź jutro zrobię tak jak opisałeś i zobaczę. Jeśli by dalej było coś nie tak będę pisał. Tylko jak z nagrzewnicą czy załączyć grzanie też przy takim sposobie odpowietrzania jak opisujesz czy przy wyłączonym ogrzewaniu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

      Comment


      • #4
        chłodnice mam zalaną płynem borygo a jeśli chodzi o niedbałośćto można ją zarzucić mechanikom którzy najpierw zapomnieli odpowietrzyć układu po wymianie pompy wody i drugim którzy zakładali mi gaz i wpinali parownik w układ :P

        Comment


        • #5
          a to co innego.

          Na razie zalej chlodnice bez grzania. Niech ci sie duzy obieg odpowietrzy a potem dasz na grzanie. Lepiej zrobic na dwa razy. Choc z drugiej strony ja lalem w zimie i grznie zalaczylem, ale moj silnik nie byl tak zapowietrzony. U ciebie najpierw trzeba doprowadzic silnik do porzadku. jak ustabilizujesz silnik to zrob na obu obiegach (maly - grzania i duzy - silnika).


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            Tak zrobię dzięki za wszystkie rady Pozdrawiam

            Comment


            • #7
              a nie ma tam nigdzie odpowietrznika układu?

              Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
              Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

              Comment


              • #8
                o ile wiem odpowietrznik byl montowany w autach do 96 roku. potem zrezygnowali.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  Koledze podepne sie pod temat, mianowicie jak jest na zewnatrz temperatura powyzej 25 stopni moja Halina grzeje sie momentalnie, dzisiaj byla delikatnie chlodniejsza noc i przejechalem znaczna odleglosc (4-5km) a wskazowka ledwie drgnela do gory wiem ze w chlodniejsze dni nagrzewa sie wolniej ale zeby az tyle wolniej??? w zime tlumaczylem to sobie ze poprostu jest duzy mroz, wstawienie tekturki nic nie pomoglo. Myslicie ze to moze byc wina termostatu??? nie mam oslony pod silnikiem...

                  Comment


                  • #10
                    4-5 km to nie jest taka znowu znaczna odleglosc Moze tak byc, ze przez ten kawalek silnik sie jeszcze nie rozgrzal dobrze. Poza tym to byla jednorazowa sytuacja? Oprocz tego chodzi normalnie?
                    LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                    sigpic

                    Moja była Hanula... niestety ;(

                    Comment


                    • #11
                      jeżeli bardzo długo się nagrzewa to wina termostatu zostaje otwarty i silnik grzeje cały układ chłodzenia. Jeśli się sytuacja powtarza radzę wymienić koszt nie jest aż taki duży bo jeśli się zatnie na małym obiegu możesz zagotować płyn w bardzo krótkim czasie. A odpowiadając na mój post wina leżała po stronie korka chłodnicy a mianowicie w nim jest taki zaworek zwrotny który zasysa płyn ze zbiorniczka jeśli jest go mało w układzie i odwrotnie. Wymiana nowego korka 27 zł. Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        zimą u mnie też ledwie wstawała wskazówka i tłumaczyłem to sobie niską temp. zewn. Nawet chciałem karton przed chłodnice wstawiać. Po wymianie termostatu nawet przy niższych temp. zewn. niż poprzednio wskazówka wskazywała prawidłową wartość
                        sigpic
                        ZOBACZCIE:
                        http://www.civicforum.pl/album.php?u=3699

                        Comment

                        Working...
                        X