Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dlaczego kopci na biało?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam dziś byłem u znajomego i powiem wam co powiedział odnośnie kopcenia i plynu ale czy to prawda to się okaże mianowicie :
    z pod chłodnicy ciekł mi płyn i to dlatego mi ubywało na wolnych obrotach nie ucieał ale po dodaniu gazu zwiekszone nieco cisnienie w układzie chłodzenia ( to normalne ze razem z obrotami rosnie cisnienie skoro jest pompa wody) powodowało wyciekanie powolne płynu zmieniłem opaske na weżu i wyciek ustał.
    Sprawdzilismy jeszcze czy na korku oleju nie ma mazi - nie było , czy w zbiorniczku nie robia sie banki nie robiły sie wiec chyba uszczelka jest ok .
    Druga sprawa ze spalinami ponoc w moim koncowym tłumiku zebrała sie woda i rzeczywiscie przy mocnym pocisnieciu silnika na postoju wali z rury jak z karczera woda i to nie jest płyn chłodzacy tylko zwykla woda. Wiec mam w planach zrobic dziurke w rurze mała spuscic nazbieraną ciecz i cyknąc spawareczka , przy okazli zlikwiduje jeden przedmuch ktory odkryłem bedąc pod autkiem

    - na koniec przepraszam ze napisałem ze wycieki zewnetrzne wyeliminowane bo tak myslałem nie spodziewałem sie ze moze wyciekac tylko na wyzszych obrotach .

    Pojezdze troche i zajerze by sie podzielic obserwacjami moze komus to pomoze kiedys a kogos uchroni przed niepotrzebnym stresem .

    I jedno jeszcze pytanko co radzicie zmienic po kupnie autka :
    rozrzad, paski , olej ,filtry co jeszcze zmienic zeby uniknac niesprodzianek?
    Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

    Comment


    • #17
      Hej. Faktycznie przyczyną może być uszkodzona (przedmuchana, przepalona) uszczelka pod głowicą. "maszari" ma rację - płyn wcale nie musi dostawać się do oleju (uszkodzeniu mógł ulec odcinek uszczelki miedzy cylinderem, a kanałem chłodzenia). Zazwyczaj na początku objawia się to wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia (choć to raczej bardziej w dieslu) - może wypychać ciecz chłodzącą ze zbiorniczka wyrównawczego, lub zasysać z układu chłodzenia. Sprawdzaj płyn, bo taki stan rzeczy może być niebezpieczny dla silnika i to bardzo!!!) - jeśli "przelocik" w uszczelce się powiększy, tłok zassie wiekszą ilosć chłodziwa do komory spalania, a, że nie da się tego sprężyć (jak mieszanki) może dojść nawet do uszkodzenia bloku!!! Sprawdz, jakie dokładnie są objawy w twoim autku, żebyś nie narobił sobie kłopotów...
      A co uszczelki (wymiany), to różnie bywa, wystarczy, iż jest nieodpowiednia - kiepskiej jakości, to nie wytrzyma.
      Cóż trudno tak coś konkretnie doradzić (tak na odległość hehe), tym bardziej, jesli nie ma żadnych innych niepokojących objawów, o których pisali koledzy... Jest zima, to trochę może pokopcić na biało...
      Co do lambdy, to nie wiem, ale spalanie zbyt bogatej mieszanki, to raczej czarnym dymkiem się objawia. Przy uszkodzonej lambdzie (a co za tym idzie złej mieszance) może również tracić moc.
      Pozdrawiam!

      Comment


      • #18
        Tak zrobiłem zalałem płyn do maxa i jeżdze sobie narazie kontrolując codziennie płyn i staram sie oszczędzać autko nie krece go na obroty wysokie , jazda raczej spokojna przynajmniej do czasu wyjaśnienia sprawy ,

        i koledzy jeszcze jedno pytanko ale z inne beczki mam nadzieje ze nie zostane ukarany za zły temat , mianowicie czysta ciekawość ile ma litrów bak paliwa w Civicu VI gen nie wiem czy ma znaczenie ale przypomne silnik 1.4i wielopunkowy wtrysk 75KM.??
        Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

        Comment

        Working...
        X