Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

znika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kurcze ja nie wiem po co niektorzy robia kwadrature kola.

    Jak brakuje plynu w zbiorniczku wyrownawczym to nalezy uzupelnic i zostawic w spokoju. System podczas pracy sam sie odpowietrzy wlasnie przez zbiorniczek wyrownawczy. Kiedy ja mialem zapowietrzony uklad to widzialem na wlasne oczy jak z rurki ktora wchodzi do zbiorniczka wyrownawczego wydostaja sie babelki powietrza. Trwalo chwile zeby odpowoetrzyc caly silnik - prawie tydzien, ale nic nie sciskalem nic nie otwieralem. Dolewalem stopniowo plynu, a bylo tygo prawie 0,7 litra i teraz mam poziom idealnie na MAX. Jak zabraknie plynu w zbiorniczku nalezy dolac troszke powyzej znaku max, pojezdzic bez butowania, zostawic na noc i jak znowu spadnie to dolewac po trochu.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #17
      W moim Civic uciekalo sporo plynu z ukladu, wiec po po ogledzinach postanowilem w ciemno wymienic chlodnice (weze wydaje sie byc ok, opaski tez).
      Po wymienia okazalo, ze chlodnica miala dziurke, prawdopodobnie po kamieniu..czy generalnie w Civicach nie ma zadnej oslony miedzy zderzakiem a chlodnica, czy to tylko w moim egzemplarzu, ktos zapomnial zalozyc?

      W kazdym razie po wymianie chlodnicy i zalaniu plynem pozwolilem silnikowi troche popracowac, by sie nagrzal i tutaj pojawia sie moje pytanie..kiedy zalacza sie wentylator?
      Silnik pracowal prawie 30 min, z chlodnica byla tak rozgrzana, ze mozna by smazyc jajka, a wentylator ani drgnal..
      Dodam iz wtyczka byla juz na miejscu

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Rafal Majewski Zobacz posta
        Silnik pracowal prawie 30 min, z chlodnica byla tak rozgrzana, ze mozna by smazyc jajka, a wentylator ani drgnal..
        Cześć.
        Czas nie ma tu znaczenia. Latem będzie to kilka minut, zimą przy włączonym ogrzewaniu może się nie włączyć bardzoa długo lub wręcz wcale. Wentylator uruchamia się po osiągnięciu wysokiej temperatury płynu w chłodnicy o czym decyduje termowyłącznik ( czujnik zamontowany na chłodnicy ) . Sprawdź sprawność samego wentylatora podpinając go "na krótko" do aku. Jeśli zaskoczy, tzn. że uszkodzony jest czujnik lub kable łączące. Sprawdź czy przy wymianie chłodnicy nie uszkodziłeś kabli. Jako kolejny element sprawdź sam czujnik. Powinien cały czas być zanurzony w płynie . Przy niskim poziomie płynu w uszkodzonej chłodnicy mógł być suchy, skorodował i nie działa.
        Pzdr.

        Comment


        • #19
          Najwazniejsze aby termostat byl całkowicie zanurzony w płynie. Jeśli w miejscu wkręcenie czujnika utworzy się bańka powietrza to termostat będzie działał wadliwie. jednak czasy załączenia są różne. Nie jest to elektronika jak np w VW, która jest przeczulona. Jeśli chcesz sprawdzić termostat pod kątem działania to polecam ściągnąć service manuala z działu download. Masz tam opisane jak sprawdzić termostat.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #20
            Cały przyszły tydzień mam wolny, więc przyjrzę się sprawie dokładniej..
            Tylko powiedzcie mi proszę, o jakim czujniku mówicie? Czy czujnik jest już wewnątrz chłodnicy?
            Gdzie jest termostat?
            Jestem trochę zielony pod względem mechaniki.

            Obejrzałem dokładnie starą chłodnicę i niczego, co trzeba by przenieść poza korkiem wlewowym nie znalazłem.
            Jak wymieniałem chłodnicę, to jedyna elektronika z jaką miałem do czynienia to kabel od wentylatora, z którym walczyłem, by go odpiąć i żadne czujniki mi nie wpadły w oko.
            Reszta to tylko węże, korek wlewowy, śruby i zbiorniczek wyrównawczy.

            Pzdr.

            Comment


            • #21
              spokojnie, weź wystaw palec wskazujący, dotknij górnego węża wychodzącego z chłodnicy i przesuwaj palucha po wężu tak długo i pomału, nie odrywając go aż dojdziesz do termostatu (skończy się wąż i będzie wyoblony korpus termostatu) ...zatrzymaj tam palucha i łobejrz to wyoblone "coś" dookoła ...będzie tam jeden czujnik (chyba niebieski) wkręcony z 1-nym kabelkiem 2-u żyłowym.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                W instrukcji na stronie 241 masz wszystko bardzo ładnie opisane.

                A tutaj link do książki
                https://www.civicforum.pl/showthread...816#post179816


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #23
                  Po dokladnych ogledzinach znalazlem dwa miejsca wycieku plynu.
                  Okazalo sie, ze plyn "ucieka" z koncowek wezy wchodzacych w silnik na pld-zach od obudowy filtra powietrza.
                  Opaski pordzewialy na dwoch z nich i od wewnetrznej czesci wezy znalazlem niebieski osad na silniku. Nie byly to jakies duze slady, dlatego ogladajac pobieznie nie dojrzalem tych sladow.
                  Wymienilem same opaski i zmylem osady.
                  Pozostaje mi teraz obserwowac poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym i szczelnosc wezy po zmianie opasek uciskowych

                  brawo !
                  r7
                  Last edited by rambo7; 05-12-2012, 11:57. Powód: edit

                  Comment

                  Working...
                  X