Witam.
Od niedawna mam problem z poziomem płynu chłodniczego. Jak silnik jest zimny w zbiorniczku nie ma płynu. Pod korkiem w chłodnicy ledwo coś tam widać. Po rozgrzaniu silnika ( osiąga temp pracy ) płyn znajduje się w odpowiedniej ilości w chłodnicy lecz w zbiorniczku nadal pustki lub ledwo dno się macza. Podczas dłuższej jazdy zobaczyłem że płynu w zbiorniczku nagle zrobiło się ful, lecz momentalnie poziom opadł i zbiorniczek znowu stał się pusty. Wentylator działa normalnie, poprawnie.
Z kolei jak wleję płynu do chłodnicy i w zbiorniczku ustawie poziom pomiędzy min a max to po rozgrzaniu się silnika zaczyna wychlapywać płyn korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego.
Moja pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje? Na chwilę obecna tak jeżdżę bez płynu w zbiorniczku, a w chłodnicy z wyżej opisanym poziomem.
Ktoś mi podpowie co to może być i jak to rozwiązać.? Bo do normalnych to chyba nie należy.
Moja Honda to 1,4 is 90 KM przebieg 179 tyś rok 1999 MB27
Czekam na podpowiedzi.
Od niedawna mam problem z poziomem płynu chłodniczego. Jak silnik jest zimny w zbiorniczku nie ma płynu. Pod korkiem w chłodnicy ledwo coś tam widać. Po rozgrzaniu silnika ( osiąga temp pracy ) płyn znajduje się w odpowiedniej ilości w chłodnicy lecz w zbiorniczku nadal pustki lub ledwo dno się macza. Podczas dłuższej jazdy zobaczyłem że płynu w zbiorniczku nagle zrobiło się ful, lecz momentalnie poziom opadł i zbiorniczek znowu stał się pusty. Wentylator działa normalnie, poprawnie.
Z kolei jak wleję płynu do chłodnicy i w zbiorniczku ustawie poziom pomiędzy min a max to po rozgrzaniu się silnika zaczyna wychlapywać płyn korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego.
Moja pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje? Na chwilę obecna tak jeżdżę bez płynu w zbiorniczku, a w chłodnicy z wyżej opisanym poziomem.
Ktoś mi podpowie co to może być i jak to rozwiązać.? Bo do normalnych to chyba nie należy.
Moja Honda to 1,4 is 90 KM przebieg 179 tyś rok 1999 MB27
Czekam na podpowiedzi.
Comment