Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

co z tą klima?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • co z tą klima?

    Witam. Byłem dzisiaj na sprawdzeniu klimatyzacji bo wydawało mi się, że słabo chłodzi. Koleś od klimy kupił nowe urządzenie do diagnostyki układu klimatyzacji, kumple go chwalili więc podjechałem do niego. Po podłączeniu okazało się, że gazu jest za dużo - 640g a powinno być 525, oleju też było za dużo 33, a powinno być 20. Po odciągnięciu gazu i oleju i ponownym nabiciu (525 gazu i 20 oleju), sprawdzeniu szczelności (układ szczelny) nie zauważyłem znacznej poprawy. Tzn troszkę może bardziej chłodzi, kolo nie mógł mi sprawdzić temp powietrza wydobywającego się z kraktki gdyż mu termometr wariował od temperatury na zewnątrz. Zmierzyłem ją sobie w domu, przy zamknietym obiegu i 52st na zewnątrz, minimalną temperaturę powietrza wydobywającego się z środkowej kratki, przy zamkniętych bocznych kratkach udało mi się osiągnąć 18,4stC. I teraz moje pytanie, czytałem iż powietrze z wydobywające się z kratki powinno mieć cos poniżej 10 st, a co może być przyczyną jesli u mnie po nabiciu sprawdzeniu szczelności jest 18? Czy to wina temperatury na zewnątrz (ponad 50st)? Czytałem iż układ w civicu VI nie jest zbyt wydajny z powodu małej ilości gazu i małej chłodnicy. Proszę o sugestie.
    Tak siedze i myśle i chyba wymyśliłem . Wydaje mi się, że sprawność sprężarki odbiega dalece od 100 % i to jest powód słabego chłodzenia.
    Last edited by Gość; 17-07-2010, 20:04.

  • #2
    czynnika faktycznie troche dużo ale znowu nie tyle żeby coś uszkodzić, a z olejem też jest ok bo w ukłądzie jest go około 250 gram a to co maszyna odsysa to jest tylko pewna część oleju odessanego z czynnikiem... raz odessie 15gram a raz 30... co do sprawności sprężarki to powinien coś Ci powiedzieć po pomiarze ciśnień z zaworów hp i lp. po wpisaniu do maszyny wartości hp i lp oraz temp zewnętrznej i tej z nawiewu takie automaty nawet podpowiadają co może być uszkodzone... sam mam taki automat...

    Comment


    • #3
      No wlasnie kolo nie mogl mi zrobic diagnostyki bo termometr ktory byl podlaczony do automatu droga radiowa dostawal wariacji od temperatury zewnetrznej i nie mozna bylo zrobic pomiaru temperatury powietrza wylatujacego z kratki. Ach ta elektronika. Kazal mi podjechac na diagnostyke jak mina te upaly.

      Comment


      • #4
        u mnie po nabiciu gosc sprawdzil temp ze srodkowej kratki i stwierdzil ze jest ok bo 16st C, troche mnie to zaniepokoilo bo czytalem tak jak ty ze ma byc ponizej 10 i sie go pytam a on ze tak powinno byc, nie bede sie kłócił moze jakby potrzymal dluzej ten termometr moze by spadlo nizej, ale podczas jazdy w zupelnosci mi to wystarcza juz po chwili robi sie super chlodno i tylko slonce pali w łokiec ;p a na nogach czuje lod i nawet ostatnio sie przeziebilem przwez to cholerstwo ;p
        sigpic
        niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

        Comment


        • #5
          U mnie przy 18C z kratki w te upały było ciepło w samochodzie, nie gorąco ale ciepło a jak porównałem powietrze wylatujące z kratki w audi a6 to u mnie leci gorąc. Z kolei u mojego kolegi w volvo s70 po włączeniu klimy na maksa na kratce i na klamkach od drzwi pojawia się szron. W civic VII, którą miałem przed tą też chłodziło dobrze i po chwili było za zimno jak ustawiłem klimę na maksa. Oddałem wczoraj auto do dobrego koleszki, który 20 lat siedzi w klimatyzacjach. Ma pomierzyć ciśnienia sprawdzić wszystko ( ewentualnie naprawić). Ciekaw jestem co zdiagnozuje.

          Comment


          • #6
            i jak dowiedziales sie czegos bo tez jestem ciekawy?
            sigpic
            niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

            Comment

            Working...
            X