Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

dziwny problem z klima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dziwny problem z klima

    Witam
    Jest sezon na klime wiec sa i problemy z nia zwiazane...jakies 1,5 miesiaca temu nabijałem klime wszystko było ok lecz w ostatnim czasie zauwazyłem cos dziwnego otóż podczas jazdy chłodzi normalnie az w pewnym momencie z kratek zaczyna leciec ciepłe wilgotne i smierdzace powietrze po chwili czuc lekki spadek mocy i znów chłodzi dobrze i tak sie zdarza co jakis czas . dodam ze ostatnio wymieniałem paski klinowe m.in. od klimy tez . czy ktos moze powiedzieć mi co to moze byc ?

  • #2
    spadek mocy jest odczówalny w momencie załączania się sprężarki klimy. śmierdzące i wilgotne powietrze hmmm - sprawdź czy jest drożny przewód odprowadzający wode z parownika i zrób odgrzybianie pianką bo parownik może być zagrzybiony i zasyfiony, przy okazji wymień też filtr przeciwpyłkowy

    Comment


    • #3
      Spadek mocy będzie odczuwalny przez cały czas jazdy na klimie - nie napisałeś jaki silnik, wiec napiszę na podstawie doświadczeń D14A3/4. Jak był jeszcze A3 to przy klimie był strasznie mułowaty. Gdy zrobiłem z niego A4 spadek mocy był mniej odczuwalny, lecz nadal się objawiał. Po wymianie ssaka na D16Z6 czuć tylko załączenie się sprężarki klimy - spadku mocy nie ma jako tako.

      Odnośnie zapachu to przy napełnianiu obiegu trzeba było poprosić o odgrzybienie kanałów. Pianki i inne cuda są skuteczne, ale na krótką metę. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (o ile go masz) też polecana. Przy okazji jak go będziesz wymieniać przeczyść grzałkę dmuchawy - zapach może być z liści, igieł, kurzu zassanego z zewnątrz.

      Generalnie rzecz biorąc sprężarka klimy skądś musi czerpać moc, żeby działała. Tym czymś jest silnik. Punkt pracy naszych silników jest w okolicy 4-5 tys obrotów. Jeżdżąc na niższych będziesz czuł spadek mocy bo nie osiągasz maksymalnej wydajności silnika. W okolicy punktu pracy spadek mocy będzie niższy lub żaden (w zależności ile mamy pod nogą).
      Napijmy się piwka
      Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
      Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
      Sprzedam części z EJ9

      Comment


      • #4
        nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wyciągnąłem filtr pyłkowy i tylko go dobrze wyczysciłem z lisci i innych smieci... ajak sprawdzic ten przewód i co to za pianka i jak sie ja stosuje?
        1.4 90 km d14a2



        ja sie spadkiem mocy nie przejmuje bo wiem ze to normalne ale bardziej martwi mnie to ze klima tak jak by sie wyłaczała na chile bo zaczyna leciec cipłe powietrze...
        przed chwila podłaczyłem termometr i podczas jazdy z kratki daje tak 7-8 st a jak zacznie leciec ciepłe to daje nawet na 19 st i wtedy ten smrodek
        Last edited by mlody02; 15-07-2010, 19:35.

        Comment


        • #5
          Filtr przeciwpyłkowy jest jednorazowego użytku. Pianka/środek do odgrzybiania jest w puszce z taką długą giętką końcówką, którą wkłada się w każdą kratkę, psika, czeka chwile i załącza na 1 bieg na jakiś czas. Instrukcja użycia jest na forum i opis naszych kolegów jest na forum w szukajce pod "odgrzybianie" itp.
          O spadku mocy: przy 90Km będziesz go odczuwał
          Napijmy się piwka
          Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
          Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
          Sprzedam części z EJ9

          Comment


          • #6
            a jak sprawdzic ten kanał czy jest drożny ?

            Comment


            • #7
              Puść obieg na głowę ludka, zamknij wszystkie i kolejno otwieraj po jednym. Tak sprawdzisz wszystkie wiejące na głowę. Te wiejące na nogi możesz tylko naraz sprawdzić tak jak ten na szybę. Nawiew na tył auta sprawdzisz tak jak te na głowę (zamkniesz wszystkie i przekręcisz środkowy na górę)
              Napijmy się piwka
              Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
              Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
              Sprzedam części z EJ9

              Comment


              • #8
                chodziło mi o ten przewód odprowadzajacy wode

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez mlody02 Zobacz posta
                  ja sie spadkiem mocy nie przejmuje bo wiem ze to normalne ale bardziej martwi mnie to ze klima tak jak by sie wyłaczała na chile bo zaczyna leciec cipłe powietrze...
                  przed chwila podłaczyłem termometr i podczas jazdy z kratki daje tak 7-8 st a jak zacznie leciec ciepłe to daje nawet na 19 st i wtedy ten smrodek
                  Wszystko działa prawidłowo, chwilowe wyłączenie sprężarki (wtedy leci ciepłe powietrze nawet jak włącznikiem klima jest załączona) jest zjawiskiem prawidłowym, na parowniku jest czujnik który powoduje wyłączenie sprężarki gdy parownik zaczyna obmarzać (pojawia się szron i lód), pozwala to na odszronienie parownika.

                  Co do przykrego zapachu konieczne jest odgrzybienie jakimś dobrym środkiem kanałów i parownika.
                  Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                  Comment


                  • #10
                    To własnie chciałem usłyszec Tomo1 . czyli nie tylko ja tak mam . a powiedz mi czy te oba elementy mozna odgrzybic tym https://moto.allegro.pl/item11094768...it_sezonu.html ?
                    zbyt widze jest na to niezły
                    Last edited by mlody02; 15-07-2010, 20:30.

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli mam być szczery to takimi środkami tylko zapach w aucie sobie na chwilę zmienisz działa to bardziej jak odświeżacz powietrza niż środek do odgrzybiania

                      Podjedź do jakiejś hurtowni chłodniczej i kup porządny środek.
                      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez nytmare Zobacz posta

                        Odnośnie zapachu to przy napełnianiu obiegu trzeba było poprosić o odgrzybienie kanałów. Pianki i inne cuda są skuteczne, ale na krótką metę. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (o ile go masz) też polecana. Przy okazji jak go będziesz wymieniać przeczyść grzałkę dmuchawy - zapach może być z liści, igieł, kurzu zassanego z zewnątrz.
                        Człowiek się naprodukuje...
                        Napijmy się piwka
                        Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                        Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                        Sprzedam części z EJ9

                        Comment


                        • #13
                          wielkie dzieki koledzy za pomoc szacun

                          Comment


                          • #14
                            ten produkt co pokazałeś to jest tzw. bomba... efekt jech krutkotrwały. kup jakąś dobrą pianke, wyjmij filtr przeciwpyłkowy i wprowadź piane bezpośrednio na parownik bo to on jest wymiennikiem ciepła i tam gromadzi się woda i powstają tam bakterie i grzyby. po wpuszczeniu pianki zatkaj otwór po filtrze lub go nawet włóż potem ustawiasz obieg zamknięty włączasz dmuchawe na 2 bieg na jakieś 30 sekund żeby pianke wbiło w parownik, wyłączasz nawiew i znowu wprowadzasz pianke. staraj się unikać aby z kratek wylatywała piana bo robi plamy na tapicerce. ja jak odgrzybiam to pianką CRC AIRO CLEANER, ludzie są zadowoleni. co do wężyka odprowadzającego wode po odgrzybianiu pianką pod autem powinna być mała kałuża wody bo z tej pianki robi się woda jak ją przemieli przez układ...

                            Comment


                            • #15
                              a co to jest ten parownik i gdzie on sie znajduje??
                              przypominam ze moja hania to VI 1.4i 90 km 1996 r D14A2

                              nie wytrzymam jechałem dzis 50 km z klima i troche chłodzi i znów daje ciepłym powietrzem i znów na odwrót to jest denerwujace jak w taki upał z kratki leci 26 st C .. w kazdym aucie klima działa na tej zasadzie czy tylko w hondzie ?
                              Last edited by Tomo1; 19-07-2010, 00:50.

                              Comment

                              Working...
                              X