Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

temperatura klimy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • temperatura klimy

    Witam. Ile powinna wynosić temperatura z nawiewu klimatyzacji jak na dworze jest 32 Stopnie w cieniu ??
    Wydaje mi sie ze to powietrze jest takie sobie letnie. Ale na pewno nie lodowate.
    Jak mam sie upewnić czy prawidłowo schładza.

  • #2
    Temperatura nawiewu powinna być równa [W cholere mało] stopni celsjusza, albo nawet troche zimniejsza. W każdym bądź razie powietrze na pewno nie powinno być letnie.
    Z tą lodowatością to też nie przeginajmy, ale po 5 minut mocnego wiania w samochodzie powinno być porządnie chłodno.
    Moja hondzinka D14Z2 - http://www.civicforum.pl/showthread....eta+Konia+Wozi

    Comment


    • #3
      U mnie w wozie po 5 minutkach jest przyjemne 22 stopnie co jest równe buchnięciu gorąca po otwarciu drzwi Po 10 minutach jest jeszcze chłodniej.

      Mogę ci coś doradzić: gdy włączasz klimę włącz obieg wewnętrzny i przełącz tą niebieską strzałkę (nadmuch prosto z zewnątrz) na białą (nadmuch przez wszystkie kanały wentylacyjne) - chodzi mi o ten przełącznik pomiędzy środkowymi kratkami (bynajmniej w 5d tam jest).
      W samochodzie mam zamontowany termometr więc mogę sprawdzić dokładnie po południu jeśli cię to aż tak interesuje.
      Last edited by Domanoid; 11-06-2010, 13:04.
      Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
      Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

      Comment


      • #4
        jak zalaczysz sobie klime to otworz maske i sprawdz jedna rurka od klimy co sa zaraz na przodzie gdzie sie podlancza urzadzenie do napelniania jedna rura wlotowa powinna byc ciepla natomiast druga co idzie do skraplacza powinna byc lodowata az powinna na niej byc wilgoc tak mi powiedzial gosc od klimy

        Comment


        • #5
          jesli chlodzi slabiej tzn ze trzeba nabic klime?
          Moja Honda Civic - może doradzisz co zmienic ? ;>
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17875

          Comment


          • #6
            Test przeprowadzony. Końcówkę termometru wsadziłem w kratkę nawiewu.

            Tak było na początku, po wejściu do samochodu (stoi w wiacie pod drzewem więc można powiedzieć że panuje w nim na początku temperatura w cieniu):


            Po 10 minutach jazdy:


            Temperatura IN się zmieniła, ale termometr leżał na nagrzanej torbie, w samochodzie dla mnie było już przyjemnie chłodno.
            Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
            Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

            Comment


            • #7
              Dziękuje wam serdecznie.
              dziś sprawdze ile spadnie temteratura w aucie po włączeniu klimy.

              Tu jest problem
              Ta druga rurka jest taka sobie chłodna ale sprawdziłem u ojca w Omedze i tam jest lodowata.
              Co to może oznaczac? mało gazu?
              w tamtym roku poprzednia w łaścicielka robiła klimatyzacje to zn. mam rachnek i czytam:
              -Filtr pyłkowy 42zł
              - wymiana filtra 20
              -ozon + chemia 80zł
              -Nabicie z kontrastem i olej 210zł

              Czy uciekł mi gaz??
              Co to za olej co ile sie go wymienia?
              Last edited by Karl1985; 12-06-2010, 16:24. Powód: łącz posty, używaj do tego opcji edit

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
                jak zalaczysz sobie klime to otworz maske i sprawdz jedna rurka od klimy co sa zaraz na przodzie gdzie sie podlancza urzadzenie do napelniania jedna rura wlotowa powinna byc ciepla natomiast druga co idzie do skraplacza powinna byc lodowata az powinna na niej byc wilgoc tak mi powiedzial gosc od klimy
                Czy moze ktoś sprawdzić czy faktycznie ta rura do skraplacza jest u was lodowata??

                Comment


                • #9
                  mi to napewno nie chlodzi z taka moca, powinienem nabic klime czy co?
                  Moja Honda Civic - może doradzisz co zmienic ? ;>
                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17875

                  Comment


                  • #10
                    podjedz do seriwsu klimy niech ci sprawdza szczelnosc ukladu i napelnia uklad
                    latianos wyglada na to ze masz juz malo czynnika chlodzacego ale to dziwne ze po roku caly uciekl u mojej mamy w mondeo bylem niedawno na serwisie klimy po 3 latacah i dopiero teraz konczyl sie czynnik chlodzacy
                    Last edited by jump23; 13-06-2010, 15:32.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
                      podjedz do seriwsu klimy niech ci sprawdza szczelnosc ukladu i napelnia uklad
                      latianos wyglada na to ze masz juz malo czynnika chlodzacego ale to dziwne ze po roku caly uciekl u mojej mamy w mondeo bylem niedawno na serwisie klimy po 3 latacah i dopiero teraz konczyl sie czynnik chlodzacy

                      Byłem w serwisie!
                      Gość mówi ze prawdopodobnie jest mało czynnika ale moze być malenka nieszczelnosc i nie do wykrycia.
                      trzeba zrobić serwis z automatu 120zł

                      Comment


                      • #12
                        jak to przeciez szczelnosc mozna sprawdzic bo pokazuje mu ze cisnienie spada potem ewentulanie napelnij klime czynnikiem

                        Comment


                        • #13
                          jeśli po roku od napełnienia ma wyraźny spadek mocy klimy to musi być gdzieś mała nieszczelność.

                          mój kolega w golfie co roku musi nabijać klimę bo mu gdzieś gaz delikatnie ucieka. Był w kilku serwisach klimatyzacji ale nie znaleźli przecieku.

                          Comment


                          • #14
                            Dopuszczalne jest 20% ubytku czynnika R134 w ciągu roku przy dobrze działającej, szczelnej klimatyzacji. Rok temu nabijałem klimkę, w tym roku scięgnięto mi 430 gram starego czynnika. Wychodzi na to , że przy spranej (tak mi się wydaje) klimatyzacji ubyło mi 18% czynnika. Wchodzi 525gram.

                            Comment


                            • #15
                              przewody w klimie nie są wieczne a zwłaszcza gumowe. z upływem lat parcieją i coraz bardziej przepuszczają gaz i jest to norma. dobrze jest raz na 10 lat wymienić oringi na łączeniach. często zdarzają się też nieszczelności na łączeniu przewodu alu z gumowym (na tym zagnieceniu) a w przewodach alu robią się wżery i też przepuszczają.. maszyna (automat) często pokazuje że układ jest nieszczelny po uzyskaniu próżni ale żeby zobaczyć gdzie jest nieszczelne trzeba nabić układ z dodatkiem barwnika co też nie zawsze jest widoczne przy mikronieszczelnościach, lepszym sposobem jest nabicie układu azotem bo można większe ciśnienie uzyskać i wtedy słychać skąd ucieka. co do oleju do sprężarki jest on podnieniany w niewielkich ilościach podczas nabijania klimy (znajduje się w czynniku) a całkowita wymiana oleju jest wskazana przy ingerencji w układ tj. naprawy, rozszczelnianie demontaż sprężarki itp. wtedy dobrze jest też wymienić osuszacz. to chyba tyle. jak by ktoś miał jakieś pytania jeszcze to pisać. zajmuje się nabijaniem i serwisem klimy... a i jeszcze co do temperatury... powinna schładzać poniżej 10 stopni na wylocie z nawiewu

                              Comment

                              Working...
                              X