Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pytanie o czujnik rezerwy paliwa z Daewoo do Hondy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pytanie o czujnik rezerwy paliwa z Daewoo do Hondy

    Witam, pobawiłem sie dzisiaj troche z pływakiem aby miec pewnosc na 100 % ze u mnie siedzi taki termistor i rzeczywiscie jest ...
    wzorowałem sie na tym temacie w dziale "zrob to sam" https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=8075 i wszystko ok ale jest jedno ALE... kolega w tym dziale powiedział ze mozna załozyc termistor np od Daewoo i znalazłem dwie aukcje z termistorami :





    (niemogłem znalezc do Hondy)

    jak widać na załączonych obrazkach te termistory maja dwa przewody jeden wychodzi od boku tej "puszeczki" a drugi z góry/dołu... i tu pojawia sie pytanie - przeciez hondowski termistor ma tylko jeden przewod wychodzacy z dołu/góry tej "puszki" i co w takim razie zrobic z tym drugim kabelkiem co mi zostanie od Termistora z daewoo??


    Last edited by Gość; 27-04-2010, 14:27.

  • #3
    no niewiem tak było podane w zrob to sam ze moze byc od daewoo, a obdzwonilem pol mojego miasta i nikt niema lae dobry pomysl zaraz zadzwonie do kogos z forum

    A wiec obdzwonilem wszystkie zaprzyjaznione sklepy i najtanszy termistor bedzie kosztował 70 zł + przesyłka wiec jest to naprawde nieopłacalne zwłszcza kiedy kolega w dziale zrob to sam napisał ze moze byc od daewoo ... i to mnie wyjdzie z 15 zł za wszystko... ale meczy mnie to jakim cudem to podpiac jak to od lanosa ma dwa kable a oryginał ma jeden... ??
    Last edited by Sebulerbin; 27-04-2010, 15:00. Powód: brak użycia opcji EDIT

    Comment


    • #4
      Termistor od Daewoo-jak widać na fotkach,które dołączyłeś-ma przewód "+" i "-" dolutowany do "tej metalowej puszeczki".
      Teraz wszystko zależy od Twojej inwencji,jak to zmodzisz.
      ビートル ジョン

      Comment


      • #5
        Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
        Zadzwoń do naszych zaprzyjaźnionych sprzedawców, na pewno będą mieli. Po co kombinować od Daewoo?
        Czujnik czy to od Daewoo czy od Fiata czy Mercedesa jest taki sam. Chodzi o rezystancje tzw przewodność cieplną. Przecież czy to bak małego Fiata czy naszej Hani temperatura paliwa taka sama. Więc będzie dobry. Zresztą wielkością jest uniwersalny więc będzie pasował. Przykładem że pasuje jestem ja sam. Mam tak w Hondzie u siebie. Pozdrawiam. Szerokości

        Comment


        • #6
          dobra juz wszystko wiem, kolega aarrttuurr1 mi wszystko wytłumaczył - mysle ze temat bardziej do kasacji niz do zamkniecia bo watpie aby ktos sie z niego dowiedział jak to wszystko ogarnac pozdro

          Comment


          • #7
            dlaczego do kasacji??? napisz jak te kabelki lecą bo może kiedy przeciągnę kabel z baku do zegarów i dorobię sobie kontrolkę rezerwy..
            Napijmy się piwka
            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
            Sprzedam części z EJ9

            Comment


            • #8
              ok wiec zamawiam termistor od daewoo i jak przyjdzie to wywalam z niego (trzeba odlutowac) zółty kabel zostaje sam szary

              https://allegro.pl/item1004004787_te...atiz_nowy.html -------- tu ładnie widac

              nastepnie odpinam kostke od pływaka z przewodami, wyciagam pływak, wyciagam z niego stary termistor i przecinam kabel od starego termistora który jest połaczony z kostka u samej góry pływaka, nowy termistor lutuje w tym samym miejscu co stary (co do milimetra w tym samym miejscu ) i złaczam kabel od nowego termistora z uceitym od starego który idzie do kostki (mozna zaizolowac ale nie trzeba byle by niezaizolowana czesc nie dotykała do zadnego metalu bo wtedy bedzie zakłocenie sygnału i kontrola bedzie swiecila nonstop (podobno ) po takim zabiegu wkładam pływak na pierwotne miesjce podłaczam odpieta wczesniej kostke i powinno działac...

              ja zamówiłem 2 termistory za 8 zł jeden jakby cos poszło nie tak za pierwszym razem



              to tak w skrocie, ale mysle ze kolega aarrttuurr1 wytłumaczy to lepiej

              ps. przypominam ze ja mam wszystkie połaczenia, przewody i kontrolki wiec prawdopodobniej est padniety u mnie termistor

              Comment


              • #9
                Nic dodać nic ująć. W 99% przypadków gdy na pewno żarówka jest dobra to powodem jest termistor. Żadnych kabli nie trzeba ciągnąć. Z termistora od Daewoo wychodzą 2 kable jak to zwykle bywa w układach. W naszych Hondach zastosowano jeden kabel gdyż drugi robi za masę (metalowa puszka termistora). Otóż można zostawić 2 kable. Ten drugi od puszeczki termistora co wychodzi z boku można połączyć z masą pojazdu ale po co!!, jak wlutowując całą puszeczkę w metalową obejmę pływaka daje nam od razu masę pojazdu. Więc ten kabel co wychodzi z boku puszeczki termistora jest niepotrzebny. Jeżeli jednak ten drugi kabel co idzie do góry puszki termistora (łatwiej wytłumaczyć nie umiem) zetknie wam się z masą pojazdu czyli jakimś elementem metalowym to po prostu żarówa rezerwy będzie non stop się paliła nawet na pełnym baku. Dlatego po odcięciu starego kabla termistora i połączeniu z nowym kablem termistora uważać bu ten wam nie dotykał nic metalowego (piszę o tym "szarym" kabelku) Nie izolujcie taśmą bo pływając w benzynie odlepi Wam się i jeszcze co zapcha. Najlepiej opaska termokurczliwa. To chyba wszystko. Szerokości

                Comment


                • #10
                  Zamieszczone przez BeatleJohn Zobacz posta
                  Termistor od Daewoo-jak widać na fotkach,które dołączyłeś-ma przewód "+" i "-" dolutowany do "tej metalowej puszeczki".
                  Teraz wszystko zależy od Twojej inwencji,jak to zmodzisz.
                  Otóż to nie jest "+" i "-" Błąd i to dosyć spory. Termistor robi za zamknięcie układu pod wpływam cieplnym. Dochodzi tam tylko minus. Zresztą co to za konstrukcja gdyby dochodziło do baku gdzie jest kilkadziesiąt litrów benzyny i plus i minus?? WOW. To mogłoby być dosyć niebezpieczne. Dodaje schemat
                  Załączone pliki

                  Comment

                  Working...
                  X