Witam,
mam pytanie, co do zależności spalania paliwa w stosunku do naszego nacisku na pedał gazu.
Podejrzewam, że w większości hond jest tak, że wystarczy dosyc leciutko wcisnąć pedał gazu, aby nasz samochód ciągle przyśpieszał. ( Oczywiście można wcisnąć tak, aby utrzymywała prędkość ). No ale załóżmy, że naciskamy pedał tak na 15% - czyli w takiej, że przyśpiesza ( do pewnych granic/obrotów).
No ale czasem zdarzy nam się wcisnąć pedał dosyć mocniej - dla przykładu dajmy tutaj "do dechy" czyli tam na 90 kilka %.
Niestety wtedy, gdy mamy jeszcze niskie obroty, czuć, że samochód nie "przerabia" tak dużej dawki benzyny i póki nie wkręci się na obroty, to "buczy".
Orientujecie się wtedy, jak duża jest różnica w spalaniu pomiędzy tymi dwoma trybami?
Oczywiście te dwie sytuacje są trochę naciągnięte, aby pokazać kontrast ( ciągłe przyśpieszanie na takim samym poziomie gazu - rozumiem, że się nie da
). Ale, czy w wypadku, gdy do silnika podajemy non stop całą możliwą dawkę benzyny, to czy spalanie wtedy "szaleje".
Pytam, gdyż moja honda pali trochę za dużo i chciałbym nauczyć się przyśpieszać najbardziej ekonomicznie jak to możliwe, a jednocześnie mieć frajdę z jazdy.
Jeżeli któryś z punktów jest niezrozumiały, wytłumaczę raz jeszcze.
edit Domanoid
Przeczytaj regulamin i przedstaw się w odpowiednim dziale!
mam pytanie, co do zależności spalania paliwa w stosunku do naszego nacisku na pedał gazu.
Podejrzewam, że w większości hond jest tak, że wystarczy dosyc leciutko wcisnąć pedał gazu, aby nasz samochód ciągle przyśpieszał. ( Oczywiście można wcisnąć tak, aby utrzymywała prędkość ). No ale załóżmy, że naciskamy pedał tak na 15% - czyli w takiej, że przyśpiesza ( do pewnych granic/obrotów).
No ale czasem zdarzy nam się wcisnąć pedał dosyć mocniej - dla przykładu dajmy tutaj "do dechy" czyli tam na 90 kilka %.
Niestety wtedy, gdy mamy jeszcze niskie obroty, czuć, że samochód nie "przerabia" tak dużej dawki benzyny i póki nie wkręci się na obroty, to "buczy".
Orientujecie się wtedy, jak duża jest różnica w spalaniu pomiędzy tymi dwoma trybami?
Oczywiście te dwie sytuacje są trochę naciągnięte, aby pokazać kontrast ( ciągłe przyśpieszanie na takim samym poziomie gazu - rozumiem, że się nie da

Pytam, gdyż moja honda pali trochę za dużo i chciałbym nauczyć się przyśpieszać najbardziej ekonomicznie jak to możliwe, a jednocześnie mieć frajdę z jazdy.
Jeżeli któryś z punktów jest niezrozumiały, wytłumaczę raz jeszcze.
edit Domanoid
Przeczytaj regulamin i przedstaw się w odpowiednim dziale!
Comment