Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

minelo 10 tys- jaki olej i filtry

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • minelo 10 tys- jaki olej i filtry

    zbliza mi sie okresowa (co 10 tys. km) wymiana pierodolek w hondzie wiec mam kilka pytan:

    1. silnik d14a4- teraz jest zalany castrol magnatec 10w40 i zjada tak ok 0,8-1l na 10 tys. km (chyba w normie-przebieg 160 tys. km)!mam zamiar teraz wlac motul'a albo valvolin'a (oba 10w40)-jezdzil ktos z was na tych olejach?jakie odczucia i ktory z nich zalac tzn jest lepszy?! wyczytalem na innych forach ze przed zmiana (jeszcze do starej oliwy) mozna wlac jakiegos clean'era do silnika
    (np od motul https://allegro.pl/item911438975_lod...ean_300ml.html pytanie czy to mi nie rozszczelni silnika??

    2. filtr powietrza- nie mam zamiaru (jak na razie) bawic sie w stozki, powerrury, parowy, cai itp itd- zastanawiam sie nad takim czyms https://allegro.pl/item915531893_spo...ic_tuning.html! czy to wogole ma sens czy tylko siano wywalone w bloto (niby poprawia elastycznosc silnika, moment i zuzycie paliwa- ponoc?), a moze kupic zwykly OEMowy za 30 zl (czy tam ile kosztuje)?

    3. filtr oleju i paliwa- tutaj mi przychodzi jedynie do glowy Filtron, jak produkty tej marki sie sprawuja w hondach, a moze sa jakies specjalne japonskie wynalazki robione pod honde, czy opcja OEM

    z gory dzieki za rady i sugestie

    linki poprawione
    Last edited by Gość; 09-02-2010, 07:47.

  • #2
    1. Nie wypowiem się, bo nie jeździłem na tych oliwach.

    2. Zwykły filtr, najlepiej OEM wiadomo, ale filtron też da radę.

    3. Tak samo, najlepiej filtr OEM. Ja kupiłem za 30 zł. Zagadaj z userem nice.
    Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

    Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



    TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

    PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

    OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

    Comment


    • #3
      linki nie banglają
      Napijmy się piwka
      Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
      Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
      Sprzedam części z EJ9

      Comment


      • #4
        Słyszałem, że przy małych, niewysilonych silnikach nie ma sensu lać Motula. Gdybyś miał B serię i ostro go kręcił to się opłaca. Przy normalnej jeździe to strata pieniędzy. Tak słyszałem.

        Comment


        • #5
          Ja ze swojej strony mogę polecić Ci takiego motula, który spokojnie Ci wystarczy:



          Mi polecił ten olej TENCIO z Forum Stowarzyszenia Civic Klub Polska, który na olejach się zna bardzo dobrze.

          Comment


          • #6
            Ja polecam GM 10w40 tak jak używałem go w Vgen tak jak i w VIgen i nie narzekam

            Comment


            • #7
              dzieki za wszystkie radywybor padl na motula 6100! teraz chcialbym sie dowiedziec cos wiecej na temat filtru powietrza ktory dalem w poscie na poprzedniej stronie i jakie filtry olej i paliwa polecacie?

              Comment


              • #8
                Co do filtru powietrza, czytałem artykuł w prasie motoryzacyjnej, że z pośród różnych metod zwiększania mocy (strumienice magnetyzery i inne tego typu tanie "tjuningi") tylko sportowy filtr powietrza (zresztą tej samej firmy) przełożył się bezpośrednio na wzrost mocy na hamowni. Tylko zastanawiam się czy rzeczywiście śladowy przyrost mocy jest wart takiej sumy. Jeśli koszty się dla Ciebie specjalnie nie liczą i stać Cię na taki filtr to możesz zainwestować w niego. Co do Motula to złego słowa o nim nie słyszałem, podobno bardzo dobrze się nadaje do silników wysokoobrotowych. Na pewno była to dobra inwestycja.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Baster Zobacz posta
                  Ja polecam GM 10w40 tak jak używałem go w Vgen tak jak i w VIgen i nie narzekam
                  kolego baster ten GM to olej opla bo mam taki zalany u siebie przez poprzedniego wlasciciela i jest na kartce GM i w sumie wiem tylko ze 10W/40
                  vdfxv

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kristof Zobacz posta
                    kolego baster ten GM to olej opla bo mam taki zalany u siebie przez poprzedniego wlasciciela i jest na kartce GM i w sumie wiem tylko ze 10W/40
                    Zgadza sie masz zupełna racje... ale rozmawiałem z dobrym mechanikiem i mówił że bardzo dobrze współgra z naszymi silnikami więc nie ma obaw.

                    Comment


                    • #11
                      Wkładki K&N mogę spokojnie polecić - to bardzo dobre filtry powietrza. Sam taki mam. A do tego nie musisz go wymieniać - wystarczy wyczyścić.
                      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                      sigpic

                      Moja była Hanula... niestety ;(

                      Comment


                      • #12
                        Z tego co mi się obiło o uszy to olej GM jest robiony przez firmę Castrol, a coraz mniej pochlebnych opinii o niej można usłyszeć.

                        Comment


                        • #13
                          Nie wiem kolego w jakim towarzystwie się poruszasz ale widać co krok to inne opinie... Każdy używa tego co uważa za najlepsze i to tyle... Mnie ten olej nie zawiódł wiec nie mam powodów by go niestosować

                          Comment


                          • #14
                            Jeśli chodzi o Castrol to aktualnie mam go zalanego (niedługo wymiana) i muszę z przykrością stwierdzić, że tak kiepskiego oleju nie widziałem. Po prostu wytwarza nagar, którego na innych olejach nie widziałem. Nie ma porównania np. z Mobilem. Planuje zmienić olej i najprawdopodobniej będzie to Mobil, ale mogę napisać, że na pewno to nie będzie Castrol.
                            Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                            Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                            TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                            PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                            OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                            Comment


                            • #15
                              a co myslicie nad przejsciem z pol syntetyka na pelny syntetyk? d14a4 '96 i niby 160 tys przebiegu, ciagnie ok 1l na 10 tys km!

                              Comment

                              Working...
                              X