Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Centralny zamek, pilot, alarm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny zamek, pilot, alarm.

    Witam.
    Honda civic vi liftback 1.4.
    Chcę zapytać czy centralny zamek jest w "komplecie" z alarmem.
    Rozebrałem boczek drzwi kierowcy i widze że mam przy zamku jakiś czarny element. To chyba siłownik. Ale wyżej, obok tego dzyndzla do blokowania mam przykręcone takie coś, i jest to podpięte do cięgna dzyndzla. https://8.allegroimg.com/s512/0691b1...G-SLAVE-STRONG
    Czy mam dwa siłowniki, bo ze schematu wynika że siłownik zamka, to taka czarna "puszka, element" obok zamka?
    A może to jest tak, że honda (rocznik 1998) nie miała alarmu, tylko sam centralny zamek i to tylko z kluczyka (bez pilota). I ktoś dołożył centralny z pilota i alarm a ten siłownik co link podałem, to właśnie od tego pilota, bo pilot też mam jakiś niestandardowy.
    Pewnie to śmieszne, ale ja tego nie rozumiem.
    Nie wiem czy z kluczyka działa centralny, bo wkładka stoi dęba chyba od nieużywania. Rozebrałem to, odrdzewiacza dałem, ruszyło ale rach ciach i wystrzeliły mi elementy tej wkładki. Nie wiem czy tam były jakieś sprężyny, bo wszystko gdzieś poleciało. Złożłem te wkładne, ale nie wiem czy będzie działać.

    Jak to jest, powiedzcie, jeśli ktoś coś z tego zrozumiał.

  • #2
    Jak miałeś centralny to tylko z kluczyka bez pilota i bez alarmu. Masz przy lampce wewnętrznej takie czarne wybrzuszenie (antena pilota OEM) zapewne nie masz. Co do samego siłownika czy montażu uniwersalnego sterownika centralnego zamka z pilota bądź alarmu konieczny jest montaż uniwersalnego siłownika ale nie jak zapodałeś na foto tylko tzw matki z 5 przewodami. Montuję się go po to gdyż w drzwiach kierowcy przy fabrycznym centralnym z kluczyka masz tam tylko krańcówkę która wysyła sygnał do sterownika i zamyka resztę drzwi. Natomiast same drzwi kierowcy zamykane są mechanicznie poprzez przekręcenie wkładki zamka (po to jest te cięgno). Gdybyś założył uniwersalny autoalarm bez tego siłownika zamykałyby się i otwierały 3 drzwi prócz drzwi kierowcy. A tak taki uniwersalny siłownik tzw "matka" wyposażona jest w sam siłownik i krańcówkę. Do podłączenia wykorzystuje się fabryczną wiązkę z OEM krańcóki (2 przewody) i 3 przewody trzeba dociągnąć (ewentualnie 2 jeśli masę można "zapożyczyć" np z elektr. szyb)

    Comment


    • #3
      Dzięki pięknie.
      Że nie mam ABS-u to moge zrozumieć, ale myślałem że alarm to standard.

      Tak jak tu faktycznie główny siłownik powinien mieć pięć kabli.


      No, w drzwiach kierowcy mam ten siłownik jak na zdjęciu pokazałem wcześniej (dwa kabelki, chyba nawet kolory się zgadzają, jutro się upewnie), więc nie wiem czemu u mnie tak jest. Od środka mogę wszystkie drzwi blokować i otwierać tylko dzyndzlem kierowcy. To w każdych drzwiach jest taki dodatkowy siłownik?
      Pilotem otwiaran, zamykam i alarm jest. Wtedy te siłowniki oryginalne od zamków wcale nie pracują?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez User12345 Zobacz posta
        Dzięki pięknie.
        Że nie mam ABS-u to moge zrozumieć, ale myślałem że alarm to standard.

        Tak jak tu faktycznie główny siłownik powinien mieć pięć kabli.


        No, w drzwiach kierowcy mam ten siłownik jak na zdjęciu pokazałem wcześniej (dwa kabelki, chyba nawet kolory się zgadzają, jutro się upewnie), więc nie wiem czemu u mnie tak jest. Od środka mogę wszystkie drzwi blokować i otwierać tylko dzyndzlem kierowcy. To w każdych drzwiach jest taki dodatkowy siłownik?
        Pilotem otwiaran, zamykam i alarm jest. Wtedy te siłowniki oryginalne od zamków wcale nie pracują?
        Jeżeli w aucie był fabryczny centralny (z kluczyka) siłownik dodatkowy jest tylko w drzwiach kierowcy, a jeżeli nie było to we wszystkich. Jeżeli jest siłownik tak jak Ty pokazałeś (2 przewody) to ktoś wykorzystał krańcówkę OEM zamka w drzwiach kierowcy. Może i być takie rozwiązanie. Ale w przypadku kiedy wcale nie mamy centralnego zamka (fabrycznego OEM) musi być zamontowany uniwersalny siłownik "matka". Jeżeli wszystko działa, nie przejmuj się - tak ma być.

        Comment


        • #5
          Podepnę się pod temat jeśli można
          Mam fabryczny centralny zamek z kluczyka
          Alerm nie fabryczny i tak nie działa
          Chcę zamontować centralny z pilota
          Kupić muszę centralkę i teraz który siłownik matkę z pięcioma przewodami czy zwykły z dwoma ?
          Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Nygdar Zobacz posta
            Podepnę się pod temat jeśli można
            Mam fabryczny centralny zamek z kluczyka
            Alerm nie fabryczny i tak nie działa
            Chcę zamontować centralny z pilota
            Kupić muszę centralkę i teraz który siłownik matkę z pięcioma przewodami czy zwykły z dwoma ?
            Pozdrawiam
            Sądząc z Twojego pytania proponuję oddać auto komuś kto troszkę ogarnia temat, bo zaraz będziesz pisał jak połączyć wszystko. O wysterowaniu samej centralki nie wspomnę. Wystarczy poszukać pierwszy lepszy zestaw centralnego zamka i w kpl jest już "matka" więc to powinno Ci pomóc w odpowiedzi na Twoje pytanie w sumie bezsensowne.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Nygdar Zobacz posta
              Podepnę się pod temat jeśli można
              no można ale co... będziemy po raz N'ty rozkminiać i gadać o podłączaniu? ...słuchaj, na forum jest co najmniej kilka Manuali w temacie o który pytasz, nie sądzisz chyba że jesteś pierwszym który chce zrobić to co opisałeś ? .
              No, to zachęcam do działu "Zrób to sam" również do tematów które wyjaśniają co jak z czym i do czego. Dlaczego to się da a to nie da. Dlaczego taki siłownik a nie inny, gdzie wsadzić Centralkę a jak zamontować siłownik. itd, etc... . Są opisy, foto, schematy etc. tylko usiąść poczytać, od-gapić i zamontować.
              To wszystko co chcesz zrobić robili inni przed tobą już parę lat temu. Nie ma sensu tego kolejny raz dyktować. Chyba że ...udowodnisz że w twoim bolidzie jest złupanie inaczej niż na przedstawionych materiałach, co jest bardzo mało prawdopodobne a wręcz niemożliwe.
              Last edited by rambo7; 27-03-2020, 11:16.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X