Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Planowanie zakupu Hondy i kilka pytań.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Planowanie zakupu Hondy i kilka pytań.

    Cześć.
    Jestem tu nowy i mam parę pytań.
    Mam w planach zakupienie samochodu, a mianowicie chodzi o Hondę VI hatchback 1.4 75/90km.
    Od razu mówię że jestem zielony pod względem mechaniki
    Chodzi o wersję I i IS 75/90km czy łatwo dostępna jest ta (uszczelka?) nad przepustnicą która powiększa ten otwór powodując że Honda z 75km przeradza się w 90km?
    Zastanawiam się czy brać Hondę 90km czy 75km i potem zmienić tą "uszczelkę"? :/
    Drugie pytanie to takie czy Hondy z różnych roczników mają różne skrzynie? z różnymi przełożeniami? Zależy mi na dobrym przyśpieszeniu i w miarę spokojnej jeździe w okolicach 140km/h (chociaż to mniej ważne). Z którego rocznika Hondy mają skrzynie z najlepszymi przełożeniami do przyśpieszenia? Czy nie ma znaczenia z którego roku jest auto i wszystkie mają takie same przełożenia i przyśpieszenie 0-100km/h?
    Z góry dzięki za odpowiedź
    PS: Sorka za ewentualne błędy

  • #2
    Chcesz przyspieszenie to pomysl nad b16 lub b18. Chcesz małe spalanie to d15z6/8 . Moim zdaniem nie warto kupować samochodu z 75kucy i liczyć na dobre przyspieszanie.

    Tapniete z S3 LTE

    Comment


    • #3
      Pierwsza rzecz,to bierz zdrowe. Do jazdy 140/h nadaje się każda,po terenie górzystym to 1.5 1.6 bo 1.4 trzeba kręcić.
      Przyśpieszenia w 1.4 nie ma,ale da się zrobić,trzeba się niestety napracować.
      Uszczelka papierowa kilkanaście zł. dostępna wszędzie.
      Skrzynia jest ważna,do tego silnika polecam trzecią od góry w tabeli jeśli chcesz przyśpieszenia,niestety seryjnie nie występuje.
      Każda inna z tej tabeli wchodzi,ale nie każda pasuje.
      Witam, Chciałbym dowiedzieć się jak mam rozpoznać konkretną nazwę silnika i skrzyni biegów (gdzie tego szukać w ogóle), ponieważ prawdopodobnie czeka mnie remont lub wymiana skrzyni (hałas na pierwszym biegu i lekki hałas na drugim biegu na asfalcie, na podnośniku brak hałasu). Mój Civic to 1.5 VTEC z 1999 r. (sedan). Nr VIN JHMEK3560XS207966. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Michał.

      Comment


      • #4
        Ok Dzięki za odpowiedzi.
        m26 A Ty co byś wybrał na moim miejscu? 75km i potem wymiana uszczelki i reset kompa czy 90 km? A jaki rocznik najlepszy Hondy pod względem skrzyni biegów i przyśpieszenia. Z tego co wyczytałem to Hatchback 92-95r. ma oryginalnie podobną skrzynie do tej co podałeś z sedana. Dobrze to rozumiem ? Czy po prostu nie bawić się w selekcję, kupić zdrowego hatchbacka z jakiego kolwiek roku i później po prostu zmienić skrzynię?

        Comment


        • #5
          Nie jestem na Twoim miejscu Wiem czego chciałem na swoim
          Chciałem mieć tani i mocny d16z6 z hybrydową skrzynią w 6g,ale tak żeby jeszcze dało się rodzinę wieźć czasem.
          Niestety takie coś w przyrodzie nie występuje i było mi wszystko jedno co pójdziepod nóż,więc kupiłem 1.4 w zdrowej budzie i sobie zbudowałem to co czym chciałem jeździć.
          Chcesz usportowionej wersji to ek4, budżetowej to ej9 nieważne z jakim silnikiem, pośredniej to ek3.
          Musisz sprecyzować dokładniej oczekiwania, ile chcesz wydaćna auto ,ile potrafisz zrobić sam,ile możesz wydawać na paliwo,mody,do czego będzie głównie służyło.

          Mój dupowóz waży 1200kg ,ale przy dobrej wadze zrobisz to spkojnie na 1.4 ,dlatego ważne jest na jak dalekie mody jesteś w stanie się zdecydować po zakupie.
          Last edited by m26; 24-04-2016, 14:12.

          Comment


          • #6
            Na razie jestem młodym kierowcą i nie posiadam rodziny, ale dziewczynę. Budżet jaki posiadam to 7 000 zł i raczej celował bym w EJ9 niestety bo EK3/4 w ładnym stanie raczej nie znajdę. I własnie nie wiem jak z cenami napraw i części V-TEC-ów. Na razie chce EJ9 później ewentualnie jakiś swap na 1.6 160km. Nie potrzebuje w aucie dużo miejsca, wystarczy mi tylko na 2 osoby i podoba mi się Hatchback Po zakupie chciałbym jakiś dolot tam wsadzić, wydech przelotowy ew. lekkie koło zamachowe. Zależy mi na dobrym przyśpieszeniu jak na 90km i to wszystko umiejętności mechaniczne mam podstawowe. Jak na młodego w tym kraju przystało nie mam za dużo pieniędzy na paliwo, dlatego też auto będzie zagazowane Planuje modyfikować Hondę, twoja idzie bardzo ładnie z góry dzięki

            Comment


            • #7
              Za 7 tyś. trzeba mieć szczęście,ale można już kupić coś mocniejszego.
              Jeśli jednak stoisz za 1.4 to też dobrze,bo to świetny prosty i bezawaryjny silnik.
              Podstawa to zdrowa buda i tym się głównie kieruj,zawiecha i silnik to mniejsze zło do naprawy i w odróżnieniu od blach ,da się zrobić na chodniku za nieduże pieniążki.
              Jeśli zależy Ci głównie na osiągach,to bierz golasa z korbkami,bez klimy i szkła na dachu,bo w tych autach cięższa fela to już grube metry straty na kresce.Auto przy zakupie zagrzej solidnie i sprawdź czy nie kopci pod odcinką,bo większość młodych gniewnych nie pamięta że oprócz bajerów za miliony ,auto wymaga serwisowania.
              Jśli jest wybór,to zwróć uwagę na to czy jest stab z przodu .Wersje poliftowe mają większe heble,ale blachy lampy i zderzaki to cenowy kosmos w porównaniu do przedlifta,więc na pierwsze auto nie polecam

              Comment


              • #8
                I właśnie idę w kierunku przed lifta, czyli przed zakupem zagrzać, do odcinki i czy nie kopci Zwracam własnie uwagę na stan blacharki przede wszystkim, zamierzam wziąć zadbany egzemplarz bez alufelg tylko na stalówkach z kołpakami, bez przyciemnionych szyb, wydechów itp Zamierzam sam to zrobić, bo nie wiadomo jak ten "tuner" to użytkował W przyszłości albo swap na 1.6 albo turbo do d14, zobaczymy Orientujesz się może ile kosztują graty do uturbienia d14? A i jeszcze pytanie, czy warto kupić za te 7 tyś. auto z gazem np sekwencja, czy wziąć za 4,5 / 5 tyś. jakieś auto i po zakupie wsadzić gaz ?
                PS: Stab to znaczy? stabilizator?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                  PS: Stab to znaczy? stabilizator?
                  tak,a potem szybko załóż z tyłu od ek4.

                  Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                  A i jeszcze pytanie, czy warto kupić za te 7 tyś. auto z gazem np sekwencja, czy wziąć za 4,5 / 5 tyś. jakieś auto i po zakupie wsadzić gaz ?
                  Jak chcesz mocy to sekwencja ,bo mikser ma 32mm a przepustnica 56,więc tracisz już na sam wjazd.
                  Co do kwestii zakupu z gazem czy bez,to kwestia indywidualna dla każdej oferty
                  Jeśli będziesz zakładał,to na tym nie oszczędzaj.Ja wybrałem Brc ze względu na wtryski i łatwość przejścia na inne moce i silniki,choć tutaj zdania są podzielone.

                  Comment


                  • #10
                    Stabilizator wchodzi bez przeróbek od ek4? Czy trzeba się w rzeźbiarza bawić? Ile Cię wyniosło założenie gazu BRC z robocizną i gratami? I czy jesteś z niego zadowolony? Duża strata mocy? Co sądzisz o uturbieniu 1.4?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                      Stabilizator wchodzi bez przeróbek od ek4? Czy trzeba się w rzeźbiarza bawić?
                      Tak wchodzi bez przerabiania,bo to identyczna buda i wszystko pasuje z jednego do drugiego.

                      Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                      Ile Cię wyniosło założenie gazu BRC z robocizną i gratami?
                      Ja, to nazwijmy "inny klient",więc inna cena za graty i żadna cena za resztę

                      Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                      czy jesteś z niego zadowolony?
                      W pełni.Zrobiłem na nim już wiele kilometrów,przez pierwsze dwa lata prawie po 50 tysi w roku,teraz mniej,ale też sporo-robię przy nim tylko nastawy i myję czsem pewne rzeczy,
                      (łącznie z filtrami,ale to tylko dlatego że robię to jak mam czas i jest to nieplanowana robota)

                      Zamieszczone przez MikeHCVI Zobacz posta
                      Co sądzisz o uturbieniu 1.4?
                      Zaraz dostanie się nam za OT
                      No cóż,koszt taki sam jak turbienie innej Hondy z tych lat.Każdy turbi to do czego ma sentyment,ambicje,wizję.Moim zdaniem nie ma w tym niczego nagannego,są takie konstrukcje i jeżdżą bardzo dobrze.Kres tego silnika to podobno ok.190koni,potem się zaczynają problemy,nie jest to najmocniejszy wał w d serii.
                      Niewątpliwą zaletą tego silnika jest jego cena,bo za 3 stówki można mieć "cukierka",znam takich co nawet uszczelki nie wymienili tylko od razu silnik i to z takim rozrządem jaki na nim był. Ostatni d14z2 wzięty prosto z palety za 200zł,ma dziś u kumpla 125 koni i robi przeloty do niemcowni nie biorąc oliwy.

                      Wykres jest autentyczny.
                      Musisz jednak wiedzieć że niczego nie zrobisz bez poważnej modyfikacji elektroniki,więc jeśli chcesz turbić,to najpierw musisz zaczerpnąć sporą działkę wiedzy.

                      Comment


                      • #12
                        MikeHCVI Zapraszam również do nadrobienia Regulaminu bo przy Rejestracji dałeś pomiń, nawet nie doczytałeś do pkt 2 . Warto nadrobić.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Ok Wielkie dzięki za pomoc, przez Ciebie jestem troszkę mądrzejszy co na pewno mi się przyda w przyszłości. Bardzo wielu rzeczy się dowiedziałem, także próbujemy rozwijać ten projekt Wszystko co chciałem wiedzieć się dowiedziałem i wzrósł mój szacunek do tego forum Przepraszam za OT i nadrobię zaległości w czytaniu regulaminu forum Dzięki m26 w razie czego wiem gdzie się zgłosić po pomoc. Jeszcze raz wielkie dzięki Temat do zamknięcia

                          Comment

                          Working...
                          X