Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wibracje pedału gazu, kierownicy, drążka zmiany biegów...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wibracje pedału gazu, kierownicy, drążka zmiany biegów...

    Witam wszystkich.

    Nie bardzo wiem gdzie ten temat zamieścić bo sam nie wiem czego dotyczy...?

    Ale po kolei.

    Co się dzieje:

    1. Wibracje (drżenie, mrowienie) kierownicy i drążka zmiany biegów na postoju. (delikatne ale wyczuwalne przy dotyku)
    2. Powyższe dolegliwości zwiększają się wraz ze wzrostem prędkości - wyraźnie odczuwalne od ok 80-90 km/h i najbardziej dokuczliwe na równej nawierzchni
    3. Żeby było ciekawiej i nie za łatwo to przy większych prędkościach czuć jak drży podłoga, fotele (zwłaszcza kierowcy) itp.
    4. Podnosząc jeszcze stopień trudności rozwikłania tej zagadki dodam, że kiedy auto stoi np całą noc i rano jadę do pracy to przez pierwsze kilka, kilkanaście km jest wszystko jak należy. Wygląda to tak jakby po rozgrzaniu się jakiś element zaczynał wpadać w rezonans? Jest to bardzo denerwujące i nieprzyjemne podczas prowadzenia auta

    Samochodzik to 1.4is hatchbak 99r

    Dodam, że wymieniłem niedawno tarcze z klockami, prawą piastę z łożyskiem, prawą felgę bo była krzywa (oba koła na nowo wyważone), wymienione tuleje w przednich wahaczach oraz sworznie. Zawieszenie wyraźnie lepszej jakości teraz ale te drgania zostały. Jakieś pomysły czego szukać? Nie słychać, żadnych stuków ani nic takiego. Geometria też zrobiona.

    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Artur

  • #2
    Może nie szukać w zawieszeniu auta a w zawieszeniu silnika i skrzyni możliwe że poduszki silnika mogą być już tak wyrobione, że wibracje przenoszą się na całą karoserię. Sprawdź ich stan, jest ich kilka, jeśli są w stanie odpowiednim zaczniemy szukać przyczyn dalej
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #3
      Dokładnie tak. Sprawdzaj poduchy silnika i i skrzyni. Wkładasz breche i sprawdzasz luzy, oraz szukasz spękanych gum.

      Comment


      • #4
        Ok dzięki za naprowadzenie na możliwe przyczyny.

        W weekend spróbuje zbadać w jakim stanie są te poduszki.

        Powiedzcie mi Koledzy czy wymiana takich poduszek jest skomplikowana w tym aucie? wykonam to np na kanale?

        Tych elementów nigdy nie wymieniałem i nie wiem czy samodzielnie się da radę.

        pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zależy które poduszki. Jest ich kilka i z tego co wiem jedynie dwie dolne da się wymienić samemu do reszty potrzebne będzie podwieszenie silnika tak sądzę
          sigpic
          Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
          Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

          Comment


          • #6
            moze byc tez przegub a w szczegolnosci wewnwtrzny lub luz na mechanizmie roznicowym w skrzyni

            Comment


            • #7
              Odkopie trochę ten temat. Poduszki są ok. Przynajmniej na tyle, że nie będę ich wymieniał w najbliższym czasie.

              Nadal nie wyeliminowałem drgań i mam pytanie odnośnie końcówek drążka kierowniczego. Zmieniałem koła na zimowe i tak przy okazji postanowiłem się przyjrzeć czy w zawieszeniu aby na pewno wszystko gra. No i na oko to gra. Ale jak złapie za końcówke drążka to bez użycia większej siły mogę nim kręcić lewo/prawo (oczywiście chodzi cały drążek na przegubie czy jak to tam się zwie a nie sama końcówka ;-). Góra dół - luzów nie ma. Nic nie stuka nie puka ale czy nie za luźno to sobie "pracuje" ? Jak miałem escorta to nie szło obrócić końcówki drążka (sworzeń ani drgnął). I ta kierownica przy większej prędkości jakoś tak za lekko chodzi (przy jeździe na wprost jak mam lekko nierówną nawierzchnie to cały czas musze kierownicą korygować tor jazdy). Na kierownicy luzów nie czuć - auto reaguje na niewielkie ruchy kierownicą.

              Proszę o nakierowanie - czy wymieniać czy to normalne i dać sobie spokój a ja jestem nadwrażliwy :-)

              Comment


              • #8
                proponuje obejrzeć wydech
                może za bardzo naciągnięty ,przegięty , przylega za blisko budy
                sigpic moje autko D16W4VTEC
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                Comment


                • #9
                  No z twojego opisu wygląda ze końcówki do wymiany. Powinna chodzić dokładnie tak jak piszesz czyli ciężko i sztywno. Takie rzeczy wymienia się parami nigdy pojedynczo. Ale drążki wymień ( w końcu chodzi o bezpieczeństwo twoje i pasażerów)
                  Jeszcze naszło mi kilka pomysłów.
                  Przeguby (zewnętrzne i wewnętrzne), łożyska przednich, tylnych kół, stan ogumienia oraz wyważenie, pokrzywione felgi, osłona termiczna wydechu, wieszaki wydechu, łącznik wybierak biegów, a w szczególności poduszki skrzyni. Jeżeli po wyeliminowaniu wszystkiego dalej będzie to samo, pisz będziemy szukać dalej.
                  Kilka rzeczy wymienialeś ale warto sprawdzić wszystko pomału jeszcze raz
                  Last edited by m_isie_k; 23-11-2014, 20:45.
                  sigpic
                  Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                  Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki za odpowiedzi. Czyli w pierwszej kolejności końcówki drążka do wymiany - tak podejrzewałem.

                    Łożysko prawe przednie wraz z piastą i felgą wymieniłem - bo było wszystko lekko krzywe po uderzeniu w krawężnik. Oba koła wyważone - to nie pomaga.
                    Na komplecie kół zimowych jest podobnie (nowe - dębica frigo2). Nawet powiedziałbym, że samochód zachowuje się nieco bardziej nerwowo. No ale to pewnie też kwestia innej mieszanki ogumienia.
                    Wydech zmieniałem ok rok temu ale nie wymieniałem tych gumowych wieszaków - może tu jest coś na rzeczy.
                    Przeguby - stuków i innych takich dziwnych odgłosów brak.
                    A może jeszcze łączniki stabilizatora? Czy one aby nie odpowiadają za "jazdę na wprost"?

                    Comment


                    • #11
                      No jeżeli są wybite lub nie istnieją już prawie, to może to wpływać ale nie aż tak bardzo
                      sigpic
                      Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                      Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                      Comment

                      Working...
                      X