Witam wszystkich.
Nie bardzo wiem gdzie ten temat zamieścić bo sam nie wiem czego dotyczy...?
Ale po kolei.
Co się dzieje:
1. Wibracje (drżenie, mrowienie) kierownicy i drążka zmiany biegów na postoju. (delikatne ale wyczuwalne przy dotyku)
2. Powyższe dolegliwości zwiększają się wraz ze wzrostem prędkości - wyraźnie odczuwalne od ok 80-90 km/h i najbardziej dokuczliwe na równej nawierzchni
3. Żeby było ciekawiej i nie za łatwo to przy większych prędkościach czuć jak drży podłoga, fotele (zwłaszcza kierowcy) itp.
4. Podnosząc jeszcze stopień trudności rozwikłania tej zagadki dodam, że kiedy auto stoi np całą noc i rano jadę do pracy to przez pierwsze kilka, kilkanaście km jest wszystko jak należy. Wygląda to tak jakby po rozgrzaniu się jakiś element zaczynał wpadać w rezonans? Jest to bardzo denerwujące i nieprzyjemne podczas prowadzenia auta
Samochodzik to 1.4is hatchbak 99r
Dodam, że wymieniłem niedawno tarcze z klockami, prawą piastę z łożyskiem, prawą felgę bo była krzywa (oba koła na nowo wyważone), wymienione tuleje w przednich wahaczach oraz sworznie. Zawieszenie wyraźnie lepszej jakości teraz ale te drgania zostały. Jakieś pomysły czego szukać? Nie słychać, żadnych stuków ani nic takiego. Geometria też zrobiona.
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Artur
Nie bardzo wiem gdzie ten temat zamieścić bo sam nie wiem czego dotyczy...?
Ale po kolei.
Co się dzieje:
1. Wibracje (drżenie, mrowienie) kierownicy i drążka zmiany biegów na postoju. (delikatne ale wyczuwalne przy dotyku)
2. Powyższe dolegliwości zwiększają się wraz ze wzrostem prędkości - wyraźnie odczuwalne od ok 80-90 km/h i najbardziej dokuczliwe na równej nawierzchni
3. Żeby było ciekawiej i nie za łatwo to przy większych prędkościach czuć jak drży podłoga, fotele (zwłaszcza kierowcy) itp.
4. Podnosząc jeszcze stopień trudności rozwikłania tej zagadki dodam, że kiedy auto stoi np całą noc i rano jadę do pracy to przez pierwsze kilka, kilkanaście km jest wszystko jak należy. Wygląda to tak jakby po rozgrzaniu się jakiś element zaczynał wpadać w rezonans? Jest to bardzo denerwujące i nieprzyjemne podczas prowadzenia auta

Samochodzik to 1.4is hatchbak 99r
Dodam, że wymieniłem niedawno tarcze z klockami, prawą piastę z łożyskiem, prawą felgę bo była krzywa (oba koła na nowo wyważone), wymienione tuleje w przednich wahaczach oraz sworznie. Zawieszenie wyraźnie lepszej jakości teraz ale te drgania zostały. Jakieś pomysły czego szukać? Nie słychać, żadnych stuków ani nic takiego. Geometria też zrobiona.
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Artur
Comment