Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak to tak naprawdę jest z Hondą?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak to tak naprawdę jest z Hondą?

    Witam.
    Jestem o krok przed kupnem mojego pierwszego auta. Wybrałem Hondę spośród kilku modeli (Astra G, VK mk IV, Foka mk 1, Octavia mk1).
    Naczytałem się sporo, mam już nawet i dosyć. Dowiedziałem się, że korozja nie omija tego autka, najwięcej problemów występuje w dziale Śilniki.

    Dodatkowo
    Typowe słabe punkty
    1.Przepalający się rezystor wentylatora nawiewu.
    2.Korozja elementów układu przewodów metalowych, bębnów hamulcowych na zewnątrz oraz tarcz hamulcowych na obwodzie.
    3.Korozja miski olejowej, szczególnie w okolicach katalizatora.
    4.Przeguby.
    5.Pękające kolektory wydechowe.


    "Układ kierowniczy
    Nie zaobserwowano poważnych usterek, czasami pojawiają się awarie układu wspomagania. Często wymienia się końcówki drążków kierowniczych po za tym normalne zużycie eksploatacyjne.


    Skrzynia biegów
    Nie zaobserwowano typowych dla modelu usterek, mogą pojawić się wycieki w okolicach półosi, skrzynie bardzo precyzyjne i ciche.
    Sprzęgło
    Zastosowano hydrauliczne sterowanie i właśnie tu mogą zdążyć się awarie wysprzęglika, wycieki z układu. Po za tym normalne zużycie. Właściwie eksploatowany samochód potrafi pokonać wiele tysięcy kilometrów bez wymiany sprzęgła.


    Silnik
    Jednostki napędowe dopracowane wręcz perfekcyjne, jedynym mankamentem są pękające kolektory, które są zblokowane z katalizatorem ich pęknięcia w civicach są powszechne. Bardzo często korozji ulega miska olejowa aż do jej całkowitej perforacji. Dziwne zjawisko jest takie, że od tylu miska przeważnie boryka się z wyciekami natomiast korozja jest zaawansowana zapewne za sprawa bliskości katalizatora, co niesie za sobą wysoką temperaturę. Przy większym przebiegu koroduje silnie układ wydechowy."


    Auto jest 14-sto letnie, co do sprawdzenia przed zakupem jestem przygotowany.

    Moje obawy:
    Wydam ~8000 zł,w przeciagu 2 miesięcy kolejne tyle.

    Czy ktoś z was jest w stanie zapewnić mnie, że powyższy opis to skrajne przypadki, a ja a z auta będę zadowolony?

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedzi.
    ~Marek
    PS:
    Jazda próbna zaliczona <---- auto przypadło mi do gustu.

  • #2
    Zamieszczone przez Marek96 Zobacz posta
    Czy ktoś z was jest w stanie zapewnić mnie, że powyższy opis to skrajne przypadki, a ja a z auta będę zadowolony?
    Jestem gotów przygotować podobne kompendium wiedzy na temat k a ż d e g o samochodu, bez względu na jego producenta.
    Każdy model pojazdu ma jakieś cechy wyróżniające go z zalewu innych. To, co wybrałeś do Swojego zestawienia, to wybrane "newralgiczne" usterki występujące statystycznie częściej niż inne, ale nie w konkretnym modelu Hondy, a w całej generacji. Tak więc nie pisząc jaki konkretnie samochód testowałeś, z jakim silnikiem, w jakim nadwoziu, nie dajesz nam szans na rzetelne odniesienie się do Twoich wątpliwości.
    Ten sposób podejścia do problemu można by zobrazować pytaniem: Czy ktoś może mi zagwarantować, że w czasie powodzi mój dom będzie bezpieczny? Tylko zadając pytanie nie określasz, czy wybudowałeś go na terenach zalewowych czy na stabilnym płaskowyżu w widokiem na rzekę.
    Jedno jest pewne. Honda niewątpliwie nie jest liderem usterkowości, a konkretny egzemplarz jest zawsze w stanie obrazującym dbałość właściciela o swój samochód.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Powiem tak.. użytkuje na co dzien Civica VI 5D.
      Zlego slowa o tym aucie nie powiem. Poza typowo eksploatacyjnymi wymianami, dopiero niedawno padl przegub zewnetrzny prawy (przebieg ponad 200k). Plastikowy kolektor ssacy nie pęka mimo, ze silnik jest zasilany LPG. Skrzynia i silnik to kunszt japońskiej fachowości.
      Jedyna zauwazalna wada to korozja tylnych nadkoli - reperaturki pozwalaja zapomnieć na kilka lat o tej przypadłości.
      VI gen jest wrecz niezniszczalny, ale nie zapominajmy , ze w dużej mierze zalezy to od dbalosci wlasciciela. Moja ma 17lat i jak do tej pory nikt nie dal jej tyle ile w rzeczywistosci lat ma.
      Za 8-9k powinieneś trafić naprawdę zadbany egz. Nie tylko z opisu wlasciciela, ale z faktycznego stanu danego egz.
      Pozdrawiam.
      EX Civic FN1
      EX Civic ED7
      EX Civic EP2
      EX Civic FD7 FL
      EX Civic FN2
      EX Civic FG1
      EX Civic FD7
      EX Civic EM2
      EX Accord CL3
      EX Accord CG8
      EX Civic MB6
      EX Civic MB4
      EX Civic MB2

      Comment


      • #4
        Ja trochę nie rozumiem pytania i wątpliwości
        Auto kilkuletnie zawsze będzie miało "coś nie tak" - każdy znajdzie coś dla siebie

        Jedni na auto chuchają, dmuchają i nie znajdziesz wielu rzeczy do poprawki.
        Jak kupisz auto w które właściciel jedynie lał do baku i robił naprawy "bo nie jechał" to będziesz miał wiele spraw do zmienienia.

        Może powiedzieć, że wszystko zależy od Ciebie - jakie auto kupisz, jak sprawdzisz. Jeśli znajdziesz usterki zawsze możesz wynegocjować cenę na ich naprawę
        Moje EP4
        http://www.civicforum.pl/showthread....P4-by-Ciri-%29

        A czy Ty odwiedziłeś już dzisiaj naszą stronę na Facebook?

        https://www.facebook.com/Civicforumpl


        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Marek96 Zobacz posta
          Auto jest 14-sto letnie, co do sprawdzenia przed zakupem jestem przygotowany.
          skoro 14 letnie to częściowo sam odpowiedziałeś już na swoje obawy, wiec spodziewać się można wszystkiego. Kwestia danego egzemplarza czy będzie warty kupna czynie?
          Konkurenci: Astra G, VK mk IV, Foka mk 1, Octavia mk1. Pozycjonowanie zamieniłbym miejscami gdybym rozważał te samochody. Generalnie przy takich rocznikach (około 14 lat) wszystko zależy od danego egzemplarza i nie można powiedzieć że zawsze honda będzie lepsza. Jeśli będzie zadbana to owszem, będzie zdecydowanie lepsza, ale nie koniecznie zmieścisz się w 8tys zł.

          Zamieszczone przez Marek96 Zobacz posta
          Moje obawy:
          Wydam ~8000 zł,w przeciagu 2 miesięcy kolejne tyle..
          Jak mówię, możesz kupić i Octavię za 8 tys i możesz wydać po tygodniu kolejne 8 tys. Tu nie ma reguły.

          Zamieszczone przez Marek96 Zobacz posta
          Czy ktoś z was jest w stanie zapewnić mnie, że powyższy opis to skrajne przypadki, a ja a z auta będę zadowolony?
          Nikt nie zapewni, bo po tygodniu będziesz ścigał forumowicza albo forum że ktoś Cię zapewnił . Sam dałbyś taką gwarancję za 14 letni egzemplarz który nie musi być regułą, użytkujący są różni i nie ma identycznie utrzymanych samochodów 14 letnich. Gdybym ja sprzedawał swoje auto tobie to bym powiedział tak owszem, nawet dam ci gwarancję na piśmie , ale za kogoś nie mogę powiedzieć.

          Generalnie to co przedstawiłeś chyba jest z jakiś "gazet motoryzacyjnych" i trochę jest to śmieszne bo o tych 5-ciu punktach to można przyłożyć do każdego samochodu, wiele ci co to pisali się nie przyłożyli a nawet powiedziałbym ściema .

          Gdybym ja miał napisać 5 najsłabszych (typowych) punktów Civica napisałbym zupełnie co innego, ani jedna pozycja z przedstawionych by się nie znalazła .
          Poza tym zobacz co to za "usterki" ...śmiechu warte , życzyłbym sobie takich usterek po 14 latach "). Przykładowo .. korozja miski olejowej w okolicach katalizatora - ok prawda i co z tego ? .... chodzi o to że męczy Cię ten widok? ..bo nie bardzo rozumiem co tu jest problemem?
          Temperatura zawsze przypiecze w tych okolicach farbę na misce i tak będzie nawet 25 lat ...zero wycieków przynajmniej u mnie nie ma ... i co?! ..wymieniać ją po jaką cholerę ?
          Przeguby - naprawdę w żadnym aucie 14 letnim nie słyszałeś trzeszczących przegubów tylko w Civic ? ...no i co? .. jakie to są koszty? - 180zł 1 szt.
          Korozja elementów układu przewodów metalowych, bębnów hamulcowych na zewnątrz oraz tarcz hamulcowych na obwodzie, ja mam tak w każdej hondzie od 17 lat i w każdej tak było i jest, nie ma to żadnego wpływu na pracę układu - znowu estetyka - skoro to brzydko wygląda to wrzuć na tokarkę i usuń te ranty i już.

          Jak bym nie liczył to jeśli znajdziesz tylko takie jak przedstawione 5 pktów typowych usterek w Civic - to chłopie bierz natychmiast ! .
          Jak znajdziesz takie 2 z takimi usterkami to daj znać (choć mi nie potrzebne) też wezmę .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Chyba na tym forum znajdziesz ludzi, którzy kochają swoje samochody dlatego nie wiem czy nasze rady będą obiektywne jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz i sam będziesz o niego dbał to poza eksploatacyjnymi naprawami będziesz mógł spokojnie jeździć swoją Hondą nie wydając majątku na naprawy. Jednak sam po sobie widzę, że o zadbany egzemplarz jest coraz ciężej. Nawet jeżeli znajdziesz taką perłę to zawsze może zdarzyć się poważniejsza usterka, ale to jest samochód i takie rzeczy po prostu się zdarzają i trzeba się z tym liczyć.

            Comment


            • #7
              Przy 14 letnim samochodzie marka i model nie ma większego znaczenia.
              Kupuje się "stan" samochodu. Mozesz kupic np. tzw. stan idealny (jak na swoj wiek) czyli np. auto Irbisa ale mozesz takze kupic zajezdzonego trupa, który został za 500 pln doprowadzony do pieknego stanu zewnetrznego i tyle.
              Moje doświadczenia są takie, że im dany model uchodzi za mniej awaryjny, to tym bardziej skatowane egzemplarze są wystawiane do sprzedazy.
              Ludzie kupują sobie np. 10 letnia Almerę N15 (ma opinie jednego z najbardziej trwałych aut) i nastepnie nic z nia nie robią przez kolejne 5-7 lat (nie dbaja, bo przeciez "niedozajezdzenia") i potem masa takich trupów jest w ogłoszeniach gdzie nawet kolejne 8 tys nie pomoże aby go reanimować.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #8
                Dzięki za odpowiedzi.

                Po prostu to będzie moje pierwsze auto, ponadto jestem laikiem.
                No dobrze, przemyślę to wszystko.
                Dzięki raz jeszcze
                Pozdrawiam
                ~Marek96

                Comment


                • #9
                  Zadbane Civic VI to koszt sięgający nawet 10 tys zł.
                  EX Civic FN1
                  EX Civic ED7
                  EX Civic EP2
                  EX Civic FD7 FL
                  EX Civic FN2
                  EX Civic FG1
                  EX Civic FD7
                  EX Civic EM2
                  EX Accord CL3
                  EX Accord CG8
                  EX Civic MB6
                  EX Civic MB4
                  EX Civic MB2

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Irbis Zobacz posta
                    Zadbane Civic VI to koszt sięgający nawet 10 tys zł.
                    To i tak słabo.
                    Poniżej samochód mojego znajomego, odkupiony przez handlarzynę, przekręcony licznik o 30.000 km i wystawiony do sprzedania za 12.999,- zł.


                    Last edited by login; 26-05-2014, 18:51.

                    Comment


                    • #11
                      A za ile oddal handlarzowi?
                      EX Civic FN1
                      EX Civic ED7
                      EX Civic EP2
                      EX Civic FD7 FL
                      EX Civic FN2
                      EX Civic FG1
                      EX Civic FD7
                      EX Civic EM2
                      EX Accord CL3
                      EX Accord CG8
                      EX Civic MB6
                      EX Civic MB4
                      EX Civic MB2

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Irbis Zobacz posta
                        A za ile oddal handlarzowi?
                        Chyba coś w okolicy 8.000,- zł, ale dokładnie nie wiem.

                        Zrobiliśmy mu troszkę antyreklamy.

                        Jakiś czas temu, mój znajomy sprzedał swoje auto. Był to zadbany Civic, zmodyfikowany z gustem, pod maską seryjne 1.4. Sprzedawca wystawił auto sporo drożej (ab...

                        Comment

                        Working...
                        X