Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D14A3 Remont - prośba o opinie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D14A3 Remont - prośba o opinie.

    Witam wszystkich, od tygodnia jestem posiadaczem Hondy Civic 1.4i D14A3.
    Fure kupiłem po okazyjnej cenie, dlatego jestem gotowy na wydatek związany z remontem.
    Auto ma juz przejechane 220tys. km, w związku z czym zastanawiam się czy warto jest remontować silnik, czy może lepiej jest wymienić na inny, z mniejszym przebiegiem?
    Poza tym zauważyłem, że znacznie ubywa olej silnikowy. Podłożyłem na noc pod silnik karton w celu sprawdzenia, czy nie ma jakiegoś bezpośredniego wycieku, lecz nie zauważyłem, żadnych plam, więc nie w tym leży problem. Przymierzam się do wymiany kompletnego rozrządu i wszystkich filtrów, czy to może pomóc zabiec dalszemu ubytkowi oleju? Mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził, że głowica i pierścienie mogą byc przyczyną wycieku oleju.
    Gdy odpale auto i mocniej przygazuje, to nie zauważam dużej chmury dymu, która często towarzyszy spalaniu oleju.
    Ponadto klocki mocno już 'piszczały' przy hamowaniu, więc mechanik wymienił je na nowe, przy okazji pogrzebał coś przy tarczach, od tego momentu gdy hamuje przy prędkości 80-120km/h mocno drży kierownica i pedał hamulca. Przed wymianą klocków nie zdażało się to.
    edit: kolejna sprawa, o której mi się przypomniało. Przy zmianie biegu i przyspieszaniu auto mocno 'szarpie'. Czy ktoś wie co może być przyczyną?

    Jak widać jestem zielony w temacie mechaniki, dlatego też uprzejmie proszę o jakąkolwiek pomoc/rade w rozwiązaniu moich problemów.
    Last edited by 4Protas; 04-04-2014, 15:00.

  • #2
    za spalanie oleju odpowiedzialne na pewno zapieczone pierścienie olejowe i
    uszczelniacze zaworowe ,zanim się weżmie za wymianę pierścieni ważne zrobić
    pomiar owalizacji tulei i czy jest sens wymiany (owal nie może przekroczyć
    0.05mm (pięć setnych milimetra )
    mój silnik d14a4 ma prawie 300tyś i po wymianie pierścieni nic nie ubywa oleju do wymiany
    co do hamulców mogą być już krzywa tarcze ,zalecał bym przetoczyć jeżeli są grube i nie są poniżej minimalnej grubości ,a najlepiej wymienić na nowe
    sigpic moje autko D16W4VTEC
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Comment


    • #3
      Dzięki Ci bardzo
      A orientujesz się może ile taka usługa może kosztować?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez 4Protas Zobacz posta
        Przymierzam się do wymiany kompletnego rozrządu i wszystkich filtrów, czy to może pomóc zabiec dalszemu ubytkowi oleju?
        Stanowczo nie.

        Zamieszczone przez wiesko126 Zobacz posta
        za spalanie oleju odpowiedzialne na pewno zapieczone pierścienie olejowe
        O tak.

        Zamieszczone przez 4Protas Zobacz posta
        A orientujesz się może ile taka usługa może kosztować?
        Od 800 do 1200zł różnie bywa + koszt pierścieni, świeży olej, filtr oleju, uszczelka głowicy, uszczelki kolektorów , planowanie głowicy, uszczelniacz wałka jeżeli jeszcze będzie trzeba to robota głowicy. Zbiera się.
        Ile tego oleju ubywa Ci na 1000 km?
        Honda musi też trochę łyknąć, tym bardziej jak się ją przeciąga
        Last edited by kryha007; 06-04-2014, 00:57.

        Comment


        • #5
          Jeszcze nie przejechałem nią odległości 1000km, więc trudno mi oszacować ile ubywa. Koszty są naprawdę spore z tego co widzę, więc czy moge po prostu jeździć póki co i dolewać oleju co jakiś czas? A jak uzbieram większą sumkę to się zabiorę za remont lub wymianę silnika.

          Comment


          • #6
            Na dzień dobry do zrobienia masz zapewne górę silnika czyli głowicę.Wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, szlif głowicy, nowa uszczelka pod głowicę, uszczelka pod kolektor wydechowy i klawiaturę. koszt pewnie +-600zł i pozostaje pytanie co z dołem i tu należy podjechać do dowolnego mechanika i niech ci zrobi pomiar kompresji i próbę olejową. Zapłacisz za to 20 zł i dowiesz się w jakiej kondycji jest cała jednostka .
            Podczas pomiaru kompresji mechanik powinien zrobić próbę olejową czyli wlać trochę oleju do cylindra i znów sprawdzić kompresję.Jeśli po wlaniu oleju kompresja się poprawi to znaczy, że pierścienie do wymiany. Wtedy koszt remontu całego silnika, wszystkie uszczelki, rozrząd, płyny, filtry itd = 2000zł
            Last edited by Avenger85; 07-04-2014, 15:32.
            Civic VTi B18C4 182 HP

            Comment


            • #7
              ale pomiar kompresji może nic nie dać
              kopiłem silnik do remontu pobierający olej , i zrobiłem pomiary przed rozebraniem i po 13 do 13.5
              na każdym
              w trakcie wyszło że zapieczone pierścienie olejowe ,więc pomiar kompresji nic nie wykaże -
              moje zdanie chyba że nieszczelność zaworów
              po za tym w swoim d14 wymieniałem głowicę na tę z d16y7 po remoncie i żeby było śmiesznie zaczęła brać olej
              mimo ze nie było ubytków przed podmianą głowicy , po rozebraniu ,również zapieczone olejowe
              więc moim zdaniem częstszą przyczyną winne są pierścienie olejowe mimo bardzo dobrej kompresji
              za które odpowiadają pierwszy i drugi pierścień

              obecnie wymieniam koleżance pierścienie i uszczelniacze
              to za podstawowe ,najbardziej potrzebne części na razie 500zł ,bez płynu i oleju
              Last edited by wiesko126; 07-04-2014, 17:33.
              sigpic moje autko D16W4VTEC
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

              Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


              https://www.youtube.com/my_videos?o=U

              Comment


              • #8
                Ja też bym zaczął od dołu a głowica do weryfikacji u fachowców jakby uszczelniacze były walnięte to po nocy przy odpalaniu walnie chmurę i tyle. Najczęściej zapieczony pierścień olejowy przez rzadką wymianę oleju, ustanie taki dęba w tłoku i nie układa się idealnie do tulei cylindra przez co przepuszcza olej na górę. No i tak próba olejowa przy zapieczonych pierścieniach nic nie da, to robi się tylko wtedy gdy silnik ma słabą kompresje, żeby sprawdzić czy się poprawi.
                Jak będzie Ci brał więcej jak 1l na 1000 km to poważnie powinieneś pomyśleć o remoncie lub o 2 silniku bo to będzie chyba bardziej opłacalne z 2 strony nigdy nie wiadomo na co się trafi ?. Reasumując jak będzie padaka silnik to szukaj 2 w dobrym stanie( może nawet jakąś mocniejszą jednostkę ) najlepiej nich Ci pomoże przy tym jakiś mechanik wymienisz wtedy tylko rozrząd płyny i ogień

                Comment

                Working...
                X