Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szum podczas przyspieszania, drgania pedału hamulca - D14Z4, MB2, 99r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szum podczas przyspieszania, drgania pedału hamulca - D14Z4, MB2, 99r

    Na wstępie witam wszystkich!

    Od około roku jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 1.4is 99r 90KM z silnikiem D14Z4. Autko już ma swoje lata ale najlepsze w nim jest to, że odkupiłem je od Teścia, który kupił je z salonu i mało używał - można powiedzieć, że dobrze hanke dotarł (przebieg 69 tyś!!!). Autko śmiga jak talala itd. Założyłem gaz (sekwencja) i śmigam na nowym paliwie już ok 12 tyś km i jest ok. Tyle słowem wstępu.

    Niedawno pojawił się problemik - szum podczas dodawania gazu (tym większy im mocniej docisnę gaz) bez względu na to czy jadę na benzynie czy na gazie. Nie zauważyłem póki co jakiś spadków mocy. Wydaje mi się, że bardziej szumi z prawej strony pod deską od pasażera. Nie jestem mechanikiem ale podejrzewam, że problem tkwi w jakiejś nieszczelności układu dolotowego powietrza? Pęknięty jakiś wąż? Tylko nie wiem co najpierw sprawdzić.

    Druga sprawa to drgania pedału hamulca i kierownicy podczas hamowania odczuwalne przy prędkości powyżej 50 km/h. Podejrzewałbym tarcze, jednak wymieniałem je wraz z klockami i płynem hamulcowym jeszcze przed zimą. Pojawiły się po ok kilkuset km po wymianie tarcz i klocków. Mam wrażenie że gorzej hamuje ale jak depne mocniej hamulec to blokuje koła (nie mam ABS) więc teoretycznie jest ok...no ale te drgania...sam nie wiem. Tarcze i klocki Bosha.

    liczę na podpowiedzi doświadczonych użytkowników Hondy

  • #2
    szum podczas dodawania gazu (tym większy im mocniej docisnę gaz) bez względu na to czy jadę na benzynie czy na gazie.
    Cześć.
    Kiedy jedziesz czy kiedy dodajesz gazu ? To istotne czy na postoju też coś słyszysz dziwnego. Taki szum z dolotu ? Nie bardzo czuję jak i gdzie. Jak jest na luzie, sprawdź jeśli nie sprawdzałeś.
    Drugi problem może łączyć się z pierwszym, ale wtedy drgania czułbyś nie tylko podczas hamowania. Mam na myśli wspomniane przez Ciebie tarcze. Mogła się odkształcić prawa i przyciera delikatnie podczas jazdy, co będziesz słyszał jako szum. Musiałbyś odkręcić koło i posprawdzać klocki, taki defekt powinien pozostawić ślad na krawędziach klocków. Bicie przy hamowaniu też.
    To, że tarcze niedawno zmieniane nie ma znaczenia, a wręcz może potwierdzać Twoje podejrzenia. Jedna kałuża przy rozgrzanych tarczach i efekt możliwy.

    Natomiast jedna przyczyna może wyjaśnić obie przypadłości. Dogorywający przegub po prawej stronie ( zewnętrzny ). Znajdź wolny parking i zrób kilka ósemek zwracając uwagę szczególnie podczas skręcania kół w lewo. Czy ten szum się pojawia i kiedy jest najwyraźniejszy (o ile będzie i to o zmiennym natężeniu ).

    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Ja też bym obstawiał przegub. Sprawdź tak jak syriusz radzi. A drgania przy hamowaniu to może być również zwichrowana tarcza. Bosch to nie jest - delikatnie mówiąc - ideał jeśli chodzi o tarcze. Ja szczerze mówiąc omijałbym je szerokim łukiem. Mimo, że są nowe to duża szansa, że się zwichrowały.
      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
      sigpic

      Moja była Hanula... niestety ;(

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
        Cześć.
        Kiedy jedziesz czy kiedy dodajesz gazu ? To istotne czy na postoju też coś słyszysz dziwnego. Taki szum z dolotu ? Nie bardzo czuję jak i gdzie. Jak jest na luzie, sprawdź jeśli nie sprawdzałeś.
        Na postoju na luzie sprawdzałem i nic nie szumi. Da się usłyszeć podczas jazdy szum. Co może być ważne - szumi bardziej jak gwałtowniej wcisne pedał gazu, jak przyspieszam łągodnie to ledwo da się usłyszeć. Podczas np skrętu w lewo, ruszając na skrzyżowaniu nie wychwyciłęm tego. Sprawdzałem tarcze zaraz po dojechaniu z pracy do domu po 15 km drogi i nie wykazywały oznak nadmiernego rozgrzania co by świadczyło o tarciu. Zresztą jak odejme noge z gazu to szumu nie ma...

        Sprawdze jak się zachowuje na parkingu robiąc ósemki w wolnej chwili.

        P.S. W październiku miałem stłuczke włąsnie z prawej strony (niegroźna, koleś focusem mi się ślizgnął po prawym błotniku, kierunkowskazie i naderwał zderzak) Wszystko zrobione własnymi siłami prócz malowania - ale to nie istotne. Samochodzik bez problemu trzymał się drogi prosto jechał, nie uciekała kierownica, wszystko tak jak powinno być.) Żadnych szumów ani nic podobnego nie zauważyłem aż do oteraz, tzn. od około 2 tygodni jeszcze przed wymianą rozrządu. Myślałem, że to pasek wtedy ale podczas wymiany sie okazało, że w japońcach rozrząd jest z lewej strony hehe.

        P.S. 2 Dzisiaj rano zauważyłem na posadzce garażu bardziej przy lewym kole pod silnikiem dwie 2cm kropki oleju. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale wole nadmienić.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez virus-v11 Zobacz posta
          P.S. 2 Dzisiaj rano zauważyłem na posadzce garażu bardziej przy lewym kole pod silnikiem dwie 2cm kropki oleju. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale wole nadmienić.
          A pod maską widać jakieś ślady na tej wysokości? Musisz namierzyć skąd cieknie. Możliwe, że uszczelniacze do wymiany, a może uszczelka miski. Jak nie namierzysz to można gdybać.
          LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
          sigpic

          Moja była Hanula... niestety ;(

          Comment


          • #6
            Z tego co tak czytam, można wysnuć wniosek że szum i drgania powstają podczas jazdy a więc odpowiedzialna jest część odpowiedzialna z układ jezdny. Osobiście też mam szum podczas jazdy ale wynika on z tego że opona zimowa zawsze będzie szumieć podczas jazdy na asfalcie, a szum wraz z zwiększaniem prędkości będzie się nasilał.

            Niestety szum to dość szeroki słowo. Jeśli kierownica Ci nie drga (źle wyważone koła) to można sprawdzić łożyska w piastach i owe przegłuby. Problematyczna część powinna być slokalizowana w ukłądzie jezdnym blisko układu hamulcowego (np tarcze).


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Koła wyważone poprawnie. Podczas jazdy nie wyczuwam żadnych drgań (oczywiście nie licząc wszechobecnych dziur, ubytków i kolein na nawierzchni ;-) Drgania tylko podczas hamowania, ale tu obstawiam skrzywioną tarcze.

              Ósemki sobie robiłem i nic nie słychać - żadnych stuków, tarcia, szumów. Dzisiaj zabrałem dwóch pasażerów i słuchaliśmy wszyscy skąd to dochodzi ;-) Faktycznie spod deski rozdzielczej bardziej po stronie pasażera. Ale tak jak wcześniej pisałem, ten dźwięk słychać TYLKO podczas dodawania gazu. Im głębiej pedał gazu tym dźwięk bardziej słyszalny. Niezależnie od prędkości - czy jade 50 czy 160 - jak nagle puszcze całkiem pedał gazu to cisza... nic nie słychać. Wnioskuję, że to się dzieje podczas wtrysku paliwa jak dodaję mocniej gazu. Nie znam się na tym i nie wiem czego tak na prawdę szukać i gdzie.

              Jak już jesteśmy przy precyzowaniu "szumu" to jest to dźwięk jakby gdzieś uciekało powietrze - tym mocniej im bardziej dodam gazu.
              Gdyby szumiała mi opona to byłby to dźwięk raczej ciągły podczas jazdy.

              Comment


              • #8
                Ja akurat mam podobny szum właśnie podczas przyspieszania. Rok temu już się zastanawiałem z czego to wynika. Domyśliłem się że z kstałtu bieżnika który podczas przyspieszania zaczyna zmieniać kształt i wydaje taki dzwiek, noga z gazu i dziwiek ustaje. Po zmianie na letnie opony szum ustaje calkowicie. Może ten szum u ciebie powstawać w ukłądzie dolotowym bo w sumie ta czesc jest najblizej przegrody z kabina pasazerska.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  kolego virus sprawdź sobie szczelność układu dolotowego. szumienie oraz okolice, z których dochodzi ten dźwięk sugerują, że to może dolot tak szumieć...

                  natomiast jeśli chodzi o bicie podczas hamowania to mogą być zwichrowane tarcze jednak ze względu, że są nowe to jednak mało prawdopodobne... generalnie miałem podobny przypadek, nowe tarcze i klocki ATE a hamując z dużych prędkości ( od 200 do 150km/h ) telepotało całą budą... okazało się, że mechanicy ASO hondy podczas wymiany tarcz nawet nie wyczyścili piast ... ściągnąłem tarcze i dałem tokarzowi do sprawdzenia ( były proste ) wypolerowałem piasty na błysk. po poskładaniu wszystkiego bicie ustąpiło. także polecam sprawdzić czy między tarczą, piastą nie masz jakiegoś syfu.
                  Civic VTi B18C4 182 HP

                  Comment


                  • #10
                    Nie znalazłem co prawda, żadnych nieszczelności w układzie dolotowym, ale za to znalazłem dziure w tłumiku. Przypadkiem rano jak sprawdzałem koła przed jazdą zauważyłem w połowie auta pod spodem małą kałuże. Zaglądam a tu spalinki wylatują i kapie sobie z tłumika. Nie wiem jeszcze w którym miejscu dokładnie. Czeka mnie pewnie wymiana ale jak sie da to wolałbym podreperować ;-) Może stąd ten szum podczas dodawania gazu?

                    Comment


                    • #11
                      Szum, gwizd, "pierdzenie". Trudno to opisać bo zależy to do tego jaka jest owa dziura (kształt), gdzie jest dokładnie umiejscowiona. Faktem jednak jest że układ wydechowy powinien być szczelny więc tak to może być przyczyna.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        Po dłuższej przerwie witam ponownie. Odświeżam temat:

                        1. Wyciek oleju zlokalizowany - uszczelka pod "deklem" nie trzyma już jak należy po wymianie rozrządu więc czeka mnie wymiana.
                        2. Szum zmienił się w znacznie wyraźniejszy świst (efekt "lewego" powietrza) i samochód nieco bardziej stał się zamulony (odczuwalne przy przyspieszaniu)
                        3. Zlokalizowana dziura w tłumiku:
                        DSC00074.jpg DSC00075.jpg DSC00076.jpg DSC00077.jpg DSC00078.jpg

                        Generalnie stan ogólny jest do doopy

                        Jak sądzę, efekt zamulenia to ta dziura. Ale dlaczego dźwięk jest słyszalny z prawej strony gdzieś w okolicy przodu? Szukałem tam jakiś nieszczelności i niczego nie ma.
                        Zanim spojrzałem pod auto przejechałem się z bardziej kumatym ode mnie gościem i rzucił pomysł, że ten dzwięk to efekt zasysanego "lewego" powietrza - być może jakaś uszczelka tudzież oring - tylko, że mi nic to nie mówi hehe

                        Co sądzicie?

                        P.S. Wymieniać będę chyba całość, tzn tłumik środkowy i końcowy ale nie wiem co z katalizatorem zrobić?

                        Comment


                        • #13
                          co z katem, to zależy od Ciebie. Możesz kupić używkę, nowy zamiennik albo oryginał, co oczywiście będzie najdroższym rozwiązaniem. Możesz także go wywalić, co poskutkuje 'checkiem' i wtedy zostanie Ci kupno kątowego adaptera sondy lambda.

                          Comment


                          • #14
                            Cóż... katalizator w autach w tym wieku spełnia w większości przypadków rolę dekoracyjną. Skoro i tak będziesz wydech robił i środki starczą to ja bym go wywalił i zastąpił zwykłym przelotem. Tylko poradź się wcześniej fachowca jak to zrobić bo masz tam drugą sondę, która nieprawidłowo podłączona będzie Ci wywalać błędy.
                            LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                            sigpic

                            Moja była Hanula... niestety ;(

                            Comment

                            Working...
                            X