Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jaki płyn do chłodnicy? chodzi o zbiornik uzupełniający

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • jaki płyn do chłodnicy? chodzi o zbiornik uzupełniający

    Witam Was,

    Sprawa wyglada tak ze mam plyn w chlodnicy koloru zielonego (nie mam pojecia jakiej marki plyn), nie wymienialem i nie dolewalem plynu od zakupu samochodu - 8 miesiecy. Zauwazylem ze w zbiorniku wyrownawczym jest tego plynu raczej malo napewno nie widac go jak sie zaglada zabardzo, jak odkrecam kurek to rurka jest na koncu mokra.

    Pytanie jaki plyn mam kupic zeby dolac do zbiornika wyrownawczego do kreski MAX.

    podpowiedzcie prosze, dzieki i pozdrawiam

  • #2
    zielony jest np płyn kuler firmy k2, możesz też wlać płyn prestone on jest mieszalny ze wszytskimi płynami chyba że od razu kupisz bańkę 4 lub 5 litrów po w takich są sprzedawane płyny do chłodnic i wymienisz na nowy

    Comment


    • #3
      Możesz też wlać Dynagel (mieszalny ze wszystkimi płynami i dostępny na każdej stacji paliw) lub zielone Borygo eco.
      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

      Comment


      • #4
        poczytałem trochę o dzisiejszych płynach i w zasadzie każdy jest mieszalny ze wszytskimi na bazie glikolu a kolor to już wymysł producenta

        Comment


        • #5
          Możesz też zalać Borygo Alu , ze związkami zabezpieczającymi chłodnicę.
          TYLKO NIELICZNI sigpic ZOSTAJĄ WYBRANI.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez cosmita Zobacz posta
            Pytanie jaki plyn mam kupic zeby dolac do zbiornika wyrownawczego do kreski MAX.
            Nie lej do MAX! Tak jak masz jest bardzo dobrze! W zbiorniczku wyrównawczym rurka ma być tylko lekko mokra. Gdy silnik się zagrzewa płyn też, płyn się rozszerza i wtedy wypełnia zbiorniczek.

            Co do płynu, ja używam Prestone.
            - Stuk! Puk!
            - Kto tam?
            - Panewka!

            --- Moje 5D ---

            Comment


            • #7
              kamilrojek nie rób komuś wody z mózgu i nie wprowadzaj w błąd, płyn w zbiorniczku powinien być w okolicach znaku "max" przy zimnym silniku i układzie chłodzenia, to prawda że płyn gdy się rozgrzewa to się rozszerza i powiększa swoją objętość ale właśnie dlatego w zbiorniczku powyżej tego znaku pozostawiono sporo miejsca żeby "nadwyżka" gorącego płynu miała się gdzie zmieścić.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                ale nawet na rozgrzanym silniku płyn nie podniesie sie więcej niż 1cm sprawdzałem u siebie już kilka razy także spokojnie lej do poziomu max

                Comment


                • #9
                  Kolory mieszanych płynów chłodniczych nie mają dziś nic do rzeczy. Producenci płynów już dawno zrezygnowali z tego sposobu znakowania że zielony z zielonym się miesza itp. Podstawowa informacja: glikol etylenowy (czyli 90% płynów na rynku) mieszać z glikolem etylenowym i to obojętnie jakie mają kolory, oraz glikol propylenowy (płyny typu ekologicznego, eco) mieszać także z glikolem propylenowym, bez względu na kolor, choć zwykle są zielone. Zmieszanie dwóch różnych glikoli powoduje że w ok. -20 st.C wytrącają się grudy coś na kształt kisielu i mogą być problemy z cyrkulacją płynu w układzie.

                  Na etykiecie każdego płynu etylenowego jest napisane że jest mieszalny z każdym innym płynem na bazie glikolu etylenowego, analogicznie jest napisane na etykietach płynów typu eco czyli propylenowych.

                  Comment


                  • #10
                    to że jest mieszalny to nie oznacza że należy mieszać i można to robić bez konsekwencji, to należny czytać mniej więcej tak: "w skrajnych sytuacjach kiedy trzeba dolać płynu a nie ma się pod ręką tego który jest w układzie można zastosować każdy na bazie glikolu" - czyli nie róbta co chceta i lejta co chceta, oczywiście nic sie nie stanie i można kontynuować jazdę ale powstały "kompot" nie jest stanem na długą eksploatację.

                    Dokałdnie należy to zrobić jak napisał Tomo1 i równie szczerze się przychylam do DYNAGEL'a dlatego że jest dostępny prawie na każdej stacji i w zasadzie w każdym markecie, mało tego jest to Polski produkt stosowany i opatentowany przez wojsko.
                    Taka sytuacja z dostępnością w zasadzie nas nie ogranicza bo dolać można zawsze to samo ! i nie ma tematu mieszania.
                    Dodam że wymieniałem ostatnio i Dynagel miał kolor różowy.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witam, podkleję się pod temat... a jaki płyn polecacie do diesla 2.2? Drań strasznie się grzeje, na razie zalałem go wodą i szukam potencjalnych wycieków bo auto miało wymieniane obie chłodnice. Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        może to wina termostatu?a płyn dobry jest np prestone

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki, tzn grzeje się bo taka jego natura, a i pogoda nie sprzyja dobremu chłodzeniu, wskaźnik temp w normie cały czas. Tak de facto kratki na grillu w modelach po lifcie to nie przypadek. A ten polski Dynagel?

                          Comment


                          • #14
                            tez moze byc lub k2 kuler tez jest ok

                            Comment

                            Working...
                            X