Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15Z8 prędkość maksymalna 160 km/h?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D15Z8 prędkość maksymalna 160 km/h?

    Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i od nie dawna przesiadłem się do Hondy Civic 1.5 V-Tec 114km. Dzisiaj jechałem nią na trasę i szok tak jakby miała wbudowany jakiś ogranicznik prędkości równiutkie 4 tyś obrotów i 160km/h i szybciej nie chciała jechać a myślę że spokojnie jakiś mały zasób mocy miała. Silnik zdrowy, pali na tyk, przyśpieszenie też super tylko te ograniczenie prędkości. Co to może być? Miały Civiczki taki ograniczenia?

  • #2
    Mnie sie zdaje że złym biegiem przyspieszałeś, skrzynia jest tak długa że to padło ledwo jedzie na piątce ale przynajmniej można zejść poniżej 5 l/100 w trasie bez wielkiej napinki. Choć możliwe że coś innego jest na rzeczy jeśli wyraźnie przyspieszał i nagle przestał przy 160...

    Comment


    • #3
      spróbuj ja kręcic do 7 tyś na 3 i 4 biegu wtedy zobacz ile będzie bo na 4 na tej długiej skrzyni powinienes dojsc do ok 180km/h

      Comment


      • #4
        Ja mam 1.5 v-tec z 99 roku 115km i ostatnio jechałem w okolicy 205 km/h już prawie przy 7 tys obrotów. a 160 można mieć na 4 biegu.
        - Stuk! Puk!
        - Kto tam?
        - Panewka!

        --- Moje 5D ---

        Comment


        • #5
          150 -160km/h to ja robie na swoim d13b4 chodz już zaczyna się odcięcie. Po drugie ograniczenia są w niemieckim 1,4 i wszystkich japończykach JDM'ach (inaczej wyskalowane prędkościomierze i blokada na przepustnicy albo na komputerze). Sam osobiście po cięzkich bojach usunołem to ścierwo z kompa i samochód lepiej idzie, ale pierwszy raz słyszę aby EDM miał na tym silniku jakiś ogranicznik. Prędzej przychylam się do kolegów wyżej. Skrzynia jest długa i musisz zmieniać bieg na wysokich obrotach, już po załaczeniu się V-TEC.

          1997–2000 Honda Civic LS (European Market) Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
          Bore and Stroke : 75 × 84.5 mm (3.0 × 3.33 in)
          Compression : 9.6:1
          Power : 114 hp (85.0 kW, 116 ps) at 6,500 rpm
          Torque : error?: 95–99 ft·lbf (13–14 kg/m, 128-134 Nm) :confirm? at 4,500 rpm
          Head Code : P2J P2M
          ECU Code : P9L
          VTEC Switchover : 2,500 rpm (3,500 rpm in 5th gear)
          Valvetrain : SOHC VTEC-E, 4 valves per cylinder

          Tu masz napisane że maksymalną moc masz na 6500 obr a moment obrotowy na 4,500. Potem zaczyna on spadać Vtec załacza ci się przy 2,500 obr więc nieźle. Tak więc najbardziej efektywna dla przyspieszenia zmiana biegów powinna być w okolicy 4500 obr lub po momencie kiedy załacza się VTEC (czyli po 2500 obr).


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            kosaaa mam taki sam slicznik jak Ty i 160 bez problemu na czwórce powinien Ci wyciskać. Być moze trzeba troche "odmulić" silnik. Pokrec go troche wyżej jak będziesz jezdził i zobacz czy widac róznice.

            Comment

            Working...
            X