Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Serwis - pytanie o części

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Serwis - pytanie o części

    Witam.
    Jako ze wielkimi skokami zbliża się serwis przy 185kkm potrzebuję porad odnośnie części które chcę zakupić (głównie chodzi o producenta):

    1. Olej Mobil 1 5W50 - taki mam do tej pory i raczej zostanie ten sam
    2. Filtr oleju - herth buss jackoparts - moze ktoś ma jakąś lepszą propozycję?
    3. Filtr powietrza - Filtron
    4. Filtr pyłkowy - ponoć zwykły wystarcza - moze tu jakieś propozycje?
    5. Świece - tutaj specjalne do LPG - Beru (25 zł za sztukę) - czy w ogóle są 'specjalne' świece do LPG i czy jest jakaś różnica czy zainwestować w jakieś DENSO lub NGK?
    6. Uszczelka miski olejowej - elwis royal - nada się?
    7. Chciałbym tez wymienić uszczelkę pod aparatem zapłonowym tylko tutaj kompletnie nie mam żadnbych informacji... Jaka firma itd itp.


    Za wszystkie opinie i porady z góry bardzo dziękuję

    Pozdrawiam


    Ps.
    Czytalem gdzies tu na forum ile wchodzi oleju do D14Z2 razem ze zmianą filtra oleju. Opinie byly podzielone od 3,3l przez 3,5l po 3,8l
    moze ktos wie jak podaje książka?
    Ewentualnie czy można zrobić taki zabieg zeby zalat powiedzmy 3,3 odpalic chwile potem zostawić na chwile i ewentualnie kilka razy tak z dolewaniem do uzyskania odpowiedniego poziomu.


    Ps2.

    Sorka za debilne pytania ale to mój pierwszy serwis Hanki i chciałbym żeby wszystko było OK
    Last edited by Crisownik; 19-08-2011, 19:37.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

  • #2
    a wiec tak olej jest jak najbardziej ok mozesz tez wlac spokojnie 5w40 filtr oleju jest ok ja osobiscie kupuje union japan w intercarsie jest najtanszy i jest dobry filtr powietrza tez JC jest ok dobra cena pyłkowy podobnie świece to ngk a jesli jezdzisz na lpg to poprostu wymieniaj je co 15 tys i co tyle też reguluj zawory co 15-20 tyś uszczelka może byc ewentulanie elring jeszcze a uszczelka aparau zaplonowego orginalna w hondzie kosztuje 21 zł bo sam pytałem a ten o-ring co wchodzi aparat do środka kosztuje 9zł co do wymiany oleju to zlej stary wykrec filtr zakrec nowy i wlej 3 litry oleju potem zapal auto na 10sekund i zgas potem poczekaj chwile az zleci znow do miski i najwyzej wlej tak na 3/4 bagnetu i bedzie ok i co 1tyś sprawdzaj poziom oleju jesli nic ci nie bierze

    Comment


    • #3
      Co do ilości oleju to wujek podpowiedział, że warto do nowego filtra oleju wlać nowego oleju i wtedy zakręcić filtr, wlać świeży olej, odpalić i po chwili dolać ile brakuje. Przy odpalaniu przynajmniej w filtrze jest już troszkę oleju i nie ma przerwy w smarowaniu
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

      Comment


      • #4
        Ad.1 Olej trochę za "ciężki" do auta ja polecam albo półsyntetyk albo pełny syntetyk Mobila1 10W40 ewentualnie 5W40 (lepiej będzie startował w zimie)
        Ad.2 Ja osobiście jestem fanem filtrów PIAA i Bosch'a. Teraz mam z filtr z magnesem neodymowym, który dodatkowo zbiera mikro opiłki z silnika (tak na wszelki wypadek)
        Ad.3 Filtron do dobra firma, jednak jeśli chcesz żeby silnik lepiej łapał powietrze i odrobinę lepiej zbierał ci się w dolnych obrotach to możesz się szarpnąć na filtr K&N lub Blitza (ta druga opcja to już klasa sama w sobie) - osobiście jeżdżę na K&N i nie narzekam
        Ad.4 Filtr pyłkowy wymienia się co 20-30 tys km lub co roku. Teraz ja u sibie założyłem filtr Bosch'a o zwiększonej przepuszczalności ale i zwykły też da sobie radę.
        Ad.5 Czytałem że czasami producenci wypuszczają świece "tylko do gazu" ja nie wierzę w te wynalazki. Jako standardowe świce polecam NGK a jako świece o lepszych parametrach iskry i żywotności NGK Iridium MAX (droższe ale wymiana co 60 tys km). Miałem oba zestawy i na irydowych świecach ładniej zbiera się pod górę a i odrobinkę lepiej zbiera się po naciśnięciu gazu (silnik mały bo 1,3 95KM al różnicę czuć)
        Ad.6 Jeśli chodzi o uszczelki to jestem zdania jak większość chyba kolegów z forum że najlepiej się sprawdzają uszczelki OEM z Hondy. Nie wymieniałem jeszcze uszczelek ale jak na razie mam przejachane 87 tys km i nic się nie dzieje a auta ma ponad 11 lat - to o czymś świadczy. Wymiana uszczelki to zabawa i trochę kosztuje. Lepiej jest raz kupić a porządnie i mieć święty spokój. Zamienniki są różnej jakości.
        Ad.7 Patrz wyżej

        Co do oleju to z moich informacji w D14Z2 wchodzi tyle samo oleju co do mojego D13B4, a mianowicie 3,8l (przy wymianie z filtrem). Zasadniczo robi się tak że zlewasz olej wymianiasz fitr lejesz 3,5 (3,3litra to rochę mało) litra do silnika i czekasz kilka minut aż ładnie spłynie potem odpalasz auto na 5 min i czekasz aż olej znowu spłynie do miski i dolewasz ok 0,3l, sprawdzając bagnetem czy jest ok. Jak będzie powyżej maksymalnej kropki o kika milimetrów to nie ma co się bać. Ja osobiście mam zalany silnik na 3,8l i jest troszkę powyżej kropki a to dlatego że zawsze zostaje odrobinę starego oleju w silniku. Jeśli chcesz to zrobić naprawdę dokładnie to przy dolewce owych 0,3 co chwile sprawdzaj na bagnecie jak wygląda stan oleju. Ważne aby stan był między dwoma kropkami a dolewkę zawsze możesz zrobić na następny dzień jak naprawdę cały olej ci spłynie do miski. Wtedy na 100% dolejesz tyle ile potrzeba.


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          Lordzie nie wiem czy dobrze odczytałeś odnośnie oleju... Mam Mobil1 5W50 peak life czyli pełny syntetyk. W sumie tak to napisałem ze moze sie wydawać ze jest to 15W.
          A jest duża różnica między 5W50 a 5W40 z Mobila bo róznica w cenie to prawie 60-70 zeta na bance 5l
          A moze Motula zalac 8100 Xcess 5W40 - jest za ok. 100zł za 5l... Chociaz z drugiej strony moze lepiej zostać przy tym co mam? Jak jest dobry to moze warto wydac te 70zł wiecej...


          A co do tych uszczelek to wystarczy podjechac do ASO Hondy?
          Kurna jeszcze nie kupowałem a tu w Krakowie to jest to Krężel & Krężel ??
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Witam z tego co ja się orientuje,to aż tak "specjalnych" świec do LPG to nie ma,ale są z mniejszą przerwą między elektroda i toporniej wykonane,bo przy gazie jest chyba większa temperatura zapłonu ( piszę chyba,bo nie znam się na LPG ) z tego co się orientuję prędzej znajdziesz kable zapłonowe do aut z instalacją niż świece to takowych aut

            Comment


            • #7
              Elektrody mają nie mniejszą a większą przerwę aby gaz jako bardziej lotny był w stanie od razu podać zapłon. Uważam jednak że to pic na wodę, fotomontaż. Kup dobre świece markowe i wymieniaj regularnie a będzie ok albo irydowe takie jak podałem wyżej.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Do 1.4 wchodzi 3.3 litra oleju wraz z wymianą filtra, a jak bez to 3.0. Jak chcesz to taniej wyjdzie mobile 5w40 o jakieś 30 zł na bańce 4 litrowej niż 5w50, a ten 5w40 wycofują więc kłopot może być ze znalezieniem go, ja jeszcze załapałem się

                Comment


                • #9
                  5W40 z Mobila da rade zgarnąć ale zastanawiam się nad Motulem 8100 5W40 i Valvolinem Max Life 5W40 zobacze jeszcze ale dziekówa za podpowiedzi
                  The 1st. - EJ9
                  The 2nd. - ES7
                  The 3rd. - FD7
                  The 4th. - CU2
                  ------------------------------------------------------------------

                  ------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    kolego jaki z tych olejow wlejesz to bedzie dobry

                    Comment


                    • #11
                      Z opowieście kolegów którzy jeżdżą hondami Motul sprawdza się najlepiej, polularny jest również Mobil a Vavolin MaxLife z opisu na stronie jest olejem do aut z sporym przebigiem.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        To cenowo najlepiej wychodzi Motul:

                        Mobil1 Peak life 5W50 5litrów - ok 160zł.
                        Motul 8100 X-CESS 5W40 5 litrów - ok. 120zł
                        Valvoline MAXLIFE 5W40 4 litry - ok. 130zł


                        A po uszczelki zapewne sie przejade do ASO i popytam

                        Pozdro
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          dobry olej to jeszcze shell helix 5w40 taki leja w serwisie hondy

                          Comment


                          • #14
                            Jak ktoś mieszka w trójmieście to na grunwaldzkiej w oliwie po prawej stronie jak jedzie się w stronę sopotu jest sklep z olejami i filtrami, z japoński filtr i 5L Motula 6100 Synergie+ 10W40 zapłaciłem 120zł.

                            Comment


                            • #15
                              ja latam na Motulu więc tylko jego będę polecał

                              Comment

                              Working...
                              X