Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tłucząca się klimatyzacja(sprężarka)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tłucząca się klimatyzacja(sprężarka)

    Cześć wszystkim!

    Nastał sezon wakacyjny i jak zapewne wszyscy zaczołem mocno używać klimatyzacji. Zauważyłem jednak pewien dziwny objaw w czasie pracy mojego systemu.

    Kiedy właczam klimę zasadniczo pracuje ona bez problemów i słychać szum wetylatora na chłodnicy klimy, która się wyłacza w momencie odpowiedniego schłodzenia wymiennika. Słychać głośne cyk i klima się wyłacza. Nie byłoby w tym nic dziwnego ale czasami (trudno tu dać jakieś konkretne ramy czasowe), kiedy klimatyzacja się z powrotem załącza (a dokładniej sprężarka) słychać głośny klekot. Na pewno nie jest to od silnika czy paska, bardziej można to porównać do tłukących się zaworów. Dzwięk ustaje kiedy sprężarka się wyłacza. Dzwięk ten jest na tyle głośny że jestem w stanie go usłyszeć siedząc w środku auta i kiedy w czasie tego klekotu sprężarki wyłączyłem z przycisku klimę klrkot natychmiast ustał.

    Powietrze jest zawsze bardzo dobrze schłodzone i pod tym kątem nie mogę nic złego powiedzieć. Martwi mnie jednak ten dżwięk z kompresora, bo naprwdę robi się gorąco w Sapporo (temperatury pod 34 st to norma w trakcie dnia a wilgotność to prawie 80%) dlatego zostanie bez klimy jest bardzo mało radosną perspektywą.

    Jak myślicie co to może być? Jestem niemal na 100% pewien że dzwięk dochodzi z kompresora ale że nie mam jak porównać z innym civiciem więc wole się was zapytać, czy to normalne czy mam się czegoś obwiać i co z tym ewentualnie zrobić (domyślam się że pewnie wymiana). Jednak zanim zabiorę się za wymianę to wolę się zapytać was jako doświadczonych forumowiczów, bo jeszcze nigdy nie miałem problemów z sprężarka klimy.

    Dla zainteresowanych oto dane mojej sprężarki:
    Producent: KEICHIN
    Model: HS-090L DH
    Refig: HFC134a
    Oil: SP-10
    Last edited by Lord_Nikkon; 30-06-2011, 02:56.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

  • #2
    Jeżeli masz podejrzenia, że coś jest nie tak, podjedź do jakiegoś serwisu klimy i niech sprawdzą (chociaż pewnie nie chcesz na to kasy tracić :P), może się okazać że wszystko jest ok, albo sprężarka już się kończy. Można też zlecić nabicie klimy, odgrzybienie wraz z wymianą oleju w sprężarce. HFC134a to nazwa czynnika chłodzącego jakby co :P
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

    Comment


    • #3
      Czynnik mam na maxa (wg serwisu hondy) - zawsze sprawdzam na wiosnę. Problem to złośliwość rzeczy martwych. Na przykład dzisiaj trochę jeżdziłem i zupełnie tłuczenie nie wystąpiło. Myślę że to zależy od temperatury i czasu pracy sprężarki, choć ten odgłos raczej nie jest normalny. Tak czy siak na razie niech pracuje jak dawniej. Kiedy owo tuczenie się stanie się nagminne (tak żebym mógł to pokazać w serwisie) to wtedy będę się martwił. Z tego co patrzyłem to sprężarka od klimy tania nie jest (używana to ponad 200 zł i do tego w niewiadomym stanie) za nową pewnie policzą 3 razy więcej więc jak będę na zmianie oleju to się zapytam tych magików co i jak . Dzięki za pomoc.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment

      Working...
      X