Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przyczyna niedziałającej klimatyzacji???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przyczyna niedziałającej klimatyzacji???

    Witam wszystkich forumowiczów.
    proszę o radę. Dzisiaj byłem nabić klimatyzację, bo po ostatnich ciepłych dniach chciałem sprawdzić jej stan.. Niestety po nabiciu klimatyzacja nie schładza powietrza. Nie wiem co może być przyczyną. Sprawdziłem bezpieczniki, są ok. Osobiście podejrzewam ,że sprawa tkwi w sprężarce lub w zaworze sterującym... ale niestety nie jestem fachowcem w tej kwestii, a może problem tkwić jeszcze w czymś innym... Serdecznie proszę o rady co mógłbym jeszcze z tym zrobić. Moje auto to Honda Civic 1.6 16V coupe rocznik 1996.
    Pozdrawiam

  • #2
    Może masz nieszczelny układ przeważnie chłodniczka i gaz niedługo po nabiciu ulatnia sie spotkałem sie już z kiloma takimi przypadkami, a sprężarke to słychać jak sie załącza dość dobrze

    Comment


    • #3
      jak wlaczysz klime to wiatrak chodzi? sprezarka moze sie nie wlaczac jak gazu nie ma
      druga sprawa ze jak jest chlodno to klima nie dziala, musi byc wiecej niz chyba 5 stopni na parowniku zeby dzialalo

      Comment


      • #4
        Wiatrak włączał się tylko podczas dużej temperatury.... Wczoraj było 20 stopni... w cieniu i klimatyzacja dalej nie zaskoczyła. To chyba nie w tym problem.

        Comment


        • #5
          wiatrak od klimy powinien chodzić cały czas jak włączysz guzik w aucie

          Comment


          • #6
            Dokładnie. Wiatrak powinien zastartować co zauważysz na dwa sposoby. Po pierwsze poczujesz szarpnięcie przy załaczaniu się wiatraka a po drugie na chwilę spadną obroty (to od sprężarki). Przyczyn na wadliwe działanie klimy (a raczej jej niedziałanie) jest kilka. Pierwsza i najbardziej oczywista to brak gazu. Spręzarka jest smarowana czynnikiem chłodniczym więc elektronika "widząc" brak czynnika blokuje sprężarkę aby jej nie zatrzeć. druga sprawa to bezpiecznik (to wykluczyłeś). Klejna sprawa to uszkodzony czulnik temperatury który włacza i wyłacza klimę (tak u mnie jest) lub po prostu masz zagnojony wymiennik ciepła (to raczej mało prawdopodobne). Jedź na diagnostykę i koniecznie sprawdz szczelność układu klimatyzacji. Możliwe że masz albo nieszczelność w którymś miejscu i czynnik chłodzący gdzieś wyciekł albo w serwisie źle zamkneli klimę i ci ubywa właśnie z tamtąd ucieka płyn. Tak czy siak powinieneś to sprawdzić. Sprawdzenie ciśnienia jest tanie o ile nie zrobią ci tego za darmo. Bez tego szukanie przyczyny jest trudne. Jeszcze nie słyszałem aby sprężarka klimatyzacji poleciała choć jak długo pracowała na niskim ciśnieniu to kto wie.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Lordzie, sprężarka jest smarowana olejem a nie czynnikiem chłodniczym, olej znajduje się w sprężarce a jego drobiny są porywane przez czynnik ze sprężarki w czasie pracy układu smarując resztę elementów układu i uszczelniając jednocześnie mikro nieszczelności.

              Sprężarka jak najbardziej może ulec uszkodzeniu i to przez obsługę klimy przez niewykwalifikowane osoby, np. przy wymianie czynnika zawsze należy uzupełnić a najlepiej wymienić olej w sprężarce, przy ubytku czynnika zawsze ubywa też oleju i w końcu sprężarka pracuje na sucho bez smarowania, długo tak nie popracuje.

              Przyczyn niedziałania klimy może być bardzo dużo: brak czynnika (nieszczelny układ) wtedy presostat niskiego ciśnienia nie pozwoli na pracę sprężarki, niedrożny układ bo np. osuszacz/filtr zapchany, uszkodzony zawór rozprężny przy parowniku, uszkodzona czujka temp. przy parowniku, uszkodzona elektryka, brak odbioru chłodu (zapchany parownik) itd.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Dzisiaj sprawdziłem w manualu owe smarowanie i masz rację - przepraszam za wprowadzenie w błąd. Oczywiście sprężarka jest smarowana olejem. Coś mi się pokiełbasiło z zmęczenia. Faktem jednak pozostaje to że trzeba sprawdzić szczelność układu na stacji.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  Miałem podobny problem, że klima się nie włączała. Tak jak radzą koledzy zacząłem od sprawdzenia czy czynnik chłodzący jest w układzie. Tutaj polecam wizytę w sprawdzonym zakładzie. Ja pojechałem do pierwszego lepszego i o ile ciśnienie byli w stanie sprawdzić, umieli podłączyć urządzenie i porównać wskazania z tymi zapisanymi w książce serwisowej. Czynnik był, ciśnienie ok więc stwierdzili, że może sprężarka, może elektryka a może coś tam jeszcze innego, ale nie wiedzą jak to sprawdzić. Potem pojechałem do sprawdzonego zakładu gdzie jeszcze raz sprawdzili ciśnienie, potem załączyli sprężarkę "na krótko" okazało się że jest ona sprawna, ładnie chłodzi a problemem jest instalacja elektryczna. Dostałem od razu namiary na fachowca który z nimi współpracuje, który po sprawdzeniu znalazł problem. Zepsuł się czujnik temperatury parownika. Na razie mam założoną zworkę na wtyczce i muszę pilnować aby co jakiś czas wyłączać klimę bo zamarza parownik. Jak znajdę gdzieś w rozsądnej cenie ten czujnik to go wymienię, na razie mogą go tylko sprowadzić w ASO ale 500 zł nie uśmiecha mi się za niego wydawać, może gdzieś będzie taniej.

                  Comment


                  • #10
                    Obawiam się że musisz w ASO zamówić owy czujnik, ewentualnie z Japonii i prawdopodobniej wyjdzie cię to taniej, bo w JP można dostać nowy z ASO za 100 zł czyli w sumie może całośc wyjdzie 250.


                    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                    Comment

                    Working...
                    X