Witam, mam zamiar wymienić termostat, wiec zwracam się z prośba o poradę, na co zwrócić szczególną uwagę żeby nie narobić sobie biedy.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Wymiana termostatu EK3 D15Z6, na co zwrócić szczególną uwagę.
Collapse
X
-
Zwróć szczególną uwagę żeby prawidłowo zamontować nowy, termostat ma budowę mimośrodową i ważne jest jego ustawienie w obudowie, jest na nim taki ruchomy kołek (dzyndzel), musi on być na górze po włożeniu termostatu w obudowę. Po wymianie termostatu i zalaniu płynem pamiętaj o odpowietrzeniu układu.
-
Witaj, odnośnie płynu, mieszkam w Anglii i nie mam jak sprawdzić na ile stopni jest odporny, a ze mrozy coraz większe chciał bym go wymienić ile litrów potrzebuje, jak prawidłowo odpowietrzyć i czy lać koncentrat czy specjalny płyn?
jeśli nie wymieniał bym płynu, to ile w przybliżeniu trzeba dolewać po wymianie termostatu?Last edited by P104RHK; 22-12-2010, 17:59.
Comment
-
Płyn najlepiej kupić już gotowy, z reguły odporny do -35 stopni C. (będzie napisane na opakowaniu), Bańka 5L. w zupełności wystarczy.
Jeśli nie ma odpowietrznika przy silniku na króćcu od górnego węża który idzie do chłodnicy to układ odpowietrzy się samoczynnie (wlewasz płyn do chłodnicy i zbiorniczka, włączasz ogrzewanie na full, odpalasz silnik i niech pochodzi na wolnych obrotach do zagrzania silnika, później sprawdzasz stan płynu, jak będzie brakowało to dolewasz), jeśli jest odpowietrznik na króćcu to nim odpowietrzasz.
Jeśli nie wiesz co masz w układzie to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj.
Comment
-
Termostat wymieniłem, z wymianą płynu poczekam bo teraz nie mam jak wejść pod auto. Silnik pracuje ciszej a ciepłe powietrze mam już po ok 2 minutach, przed wymianą po 30min, gdy włączałem ogrzewanie temperatura silnika spadała. Stary termostat wyglądał na krótszy ok 4mm od nowegoLast edited by P104RHK; 23-12-2010, 14:46.
Comment
-
Zaręczam Cię, by wymienić płyn chłodniczy nie trzeba wchodzić pod samochódI radzę wymienić bo jak przywali duży mróz to albo pójdzie Ci chłodnica w najlepszych wypadku, albo rozsadzi blok silnika.
Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2
Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA
TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE
OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE
Comment
-
Jeden kranik masz pod chłodnicą, drugi na bloku silnika od przodu. Pamiętaj o wylaniu również zawartości zbiorniczka wyrównawczego.Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2
Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA
TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE
OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE
Comment
Comment