Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Oświetlenie wnętrza auta - nie działa lampka - Civic VI 3d 2000r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Oświetlenie wnętrza auta - nie działa lampka - Civic VI 3d 2000r

    Witam!

    Kupiłem taką Hondę jak w tytule i nie działa światełko w środku oświetlające kabinę (to podsufitkowe). Sprawdzałem żarówkę i bezpiecznik pod maską i są nieprzepalone. Dodam że moja Honda ma szyberdach, a nie wiem czy były one fabrycznie montowane i ta lampka jest jakimś spaxem przykręcona, co na pewno nie jest fabryczne . Jakieś sugestie co posprawdzać? Honda była bita z prawej strony, więc może gdzieś kable są przerwane, tylko którędy one idą?

  • #2
    Sprawdż krańcówki drzwi (drzwiowe włączniki oświetlenia wewnętrznego)
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Dopinam się do tematu, nie działa żarówka choć wymieniłem na nową bo myślałem że spalona. Czy nie powinno światło świecić po przesunięciu przełącznika w pozycję ON mimo zamkniętych drzwi ?

      Comment


      • #4
        A więc tak :

        - wymontować lampkę i odłączyć przewody ( miernik w łapę i mierzyć ) końcówka ma wtyk z dwoma kabelkami
        * na jednym jest stały plus a na drugim masa pojawia się po zamknięciu drzwi , dodatkowo jeszcze lampka ma masę stałą z karoserią poprzez śrubkę którą jest mocowana

        Teraz trochę teorii jak działa lampka :

        - pozycja ON - plus idzie ze stałego przewodu i masa z karoserii
        - Pozycja OFF - nie ma plusa a masa dalej z karoserii
        - pozycja drzwi - plus jest a masa z drugiego przewodu który jest od drzwi ( czujnika)

        Jeśli nie świeci to albo krańcówka ale tylko wtedy nie działa w pozycji dzwi

        Jeśli wogóle nie ma światełka to albo nie ma plusa ( bezpiecznik albo kabel uwalony ) albo nie ma masy stałej ( która jest ze srubki )

        Jeśli lampka nie jest przykręcona śrubką nie będzie świecić - przez śrubkę ma masę , musi być połączona z karoserią

        Który przewód jest który wyjdzie przy pomiarach , więc tyłeczek w troki i do roboty , 5 minut i musi działać , prościej nie potrafie

        Pozdro
        kamil608

        PS. Kabel z plusem idzie w słupku przy kierowcy przy szybie przedniej pod plastikiem , a masa idzie przez słupek środkowy kierowcy i pasażera tam gdzie są pasy i do czujnika na dole
        Last edited by kamil608; 07-02-2010, 19:19.
        Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

        Comment


        • #5
          Na początku chciałem wszystkim podziękować za pomoc.

          Problem okazał się jak zwykle kuriozalny - blaszki w przełączniku (tym pod sufitem) były po prostu "zaśniedziałe" i nie przewodziły prądu Po przeczyszczeniu wszystko działa jak należy.

          Comment

          Working...
          X