Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

mrugające światła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • mrugające światła

    witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że światła ( totalnie wszytkie, począwszy od reflektorów po oświetlenie w kabinie i wszędzie) mrugają, tzn. jest to dosyć dobrze widoczne szczególnie w nocy gdy zapalam swiatło w kabinie lub gdy jest ciemno to na zegarach i kokpicie widać bez wiekszego wpatrywania się. Pomyślałem ze taki problem to nie problem moze ten typ tak ma. Ale niestety doszło do tego jeszcze coś. Mianowicie gdy "elektryka" mruga auto na II, III, i czasami IV biegu przy obrotach do 2500 - 3000 lekko szarpie, jest to prawie niewyczówalne (efekt jest podobny jak przy niewywazonym kole) nie jest to jakies mega szarpanie ale nie przyspiesza płynnie przy lekkim dodawaniu gazu i też przy stałem predkosci np 50, 50 70 km/h szarpie.Dzisiaj zauważyłem że gdy jade przy wyłączonych światłach mijania szarpanie ustępuje. Jeszcze chciałem dodać że gdy rano odpalam auto , odpala bez problemów nawet przy niskich temp. Gdy silnik jest zimny i nawet jak są powłanczane światła, ogrzewanie tyl szyb i lusterek auto przyspieszan normalnie tzn bez szarpania. Po czasie około 15 min czasami dłuzej zaczyna szarpać. Czasami jest ok nawet po dłuższym czasie, ale gdy tylko "przyłoże" mu pare razy tak do 4500 -5500 lub jade z predkoscia 150 - 160km a pozniej w oklicach 100km/h na V biegu "mruga" mi całe oświetlenie w kabinie jak i nazewnącz lecz szarpanie jest niewyczówalne (byc moze przy tej predkosci poprosu nie jest wyczówalne)
    Znalałem kiklka podobnych postów ale chyba nikt nie miał takiej samej sytuacji.Moim zdanie jest to wina ładowania ale moge się mylić, może jakieś zwarcie. Prosze o jakąś podpowiedź.
    Pozdrwiam forumowiczów i użytkowników civic

  • #2
    Nareszcie pierwszy się wypowiem

    Dobrze kombinujesz to wina ładowania , a dokładniej układu prostowniczego w alternatorze zapewne padła któraś albo kilka diod prostowniczych , jak wiesz alternator sam w sobie jest źródłem prądu przemiennego , dopiero po wyprostowaniu przez diody jest to prąd stały , jeśli któraś lub kilka padnie to prąd jest lekko skaczący i dlatego właśnie daję takie objawy na całą instalacje .

    Jazda z taką instalacją grozi popaleniem żarówek i całego sprzętu w samochodzie począwszy od radia a na komputerze sterującym kończąc , rób to jak
    najszybciej !!!

    PS. Przy okazji sprawdź szczotki na alternatorze i regulator napięcia one są chyba jako jeden element , polecam wymienić , koszt niewielki a będziesz miał spokój na dłuższy czas , w sumie regulator też może powodować skaczące napięcie więc może na początek sprawdź ten element a potem diody
    Last edited by kamil608; 04-01-2010, 11:21.
    Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

    Comment


    • #3
      dzięki, obawiałem sie właśnie tego. Z tego co zaglądałem pod maske to jest paskudny dostęp do alternatora. heh... gdybym byl w polsce nie bawił bym sie w mechanika tylko pojechał bym do fachowca, ale niestety mieszkam w holandii a tu takie "śmieszne" naprawy są bardzo kosztowne. Ale jak to jest w życiu jedno pociąga drugie za sobą, więc lepiej to odrazu naprawić. dzieki i pozdrawiam

      Comment


      • #4
        Do alternatora lepiej z dołu z kanału lub najazdu , ewentualne od koła , bo z góry nic nie zdziałasz
        Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

        Comment

        Working...
        X