Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

I bieg nawiewu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • I bieg nawiewu

    Witam,
    Ostatnio miałem problem z przeciekami po stronie pasażera - temat już wielokrotnie wałkowany - i dzięki informacjom z forum udało mi się go rozwiązać poprzez uszczelnienie pasa pod wycieraczkami. Niestety prawdopodobnie poprzez cieknącą wodę uszkodzeniu uległ nawiew, gdyż nie mam I biegu. Z pewnością nie jest to opornik, który odpowiada z I i II bieg. Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i pomoże go rozwiązać ?

  • #2
    A możesz napisać skąd masz pewność że to nie opornik? https://www.civicforum.pl/showthread...light=opornica
    Last edited by Tomo1; 07-11-2009, 09:24.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      Też jest opisany na forum ten problem. Ja rozwiązałem to w ten sposób że w miejsce opornika wsadziłem (przylutowałem) sprężynkę z długopisu. Działa już tak ponad pół roku,
      D14A2 MA8 -- 95r.

      Comment


      • #4
        Ciekawe rozwiązanie tylko że nie spełnia do końca swojej roli bo sprężynka nie daje właściwej oporności. Działać działa ale obroty wentylatora na pewno nie są prawidłowe, ty to po prostu zmostkowałeś.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          i fajnie sie bedzie grzała jak spirala...!!! nie jest to bezpieczne

          Comment


          • #6
            Ja wlutowałem odpowiedniej długości drut oporowy (takie są stosowane w np. suszarkach), oporność sprawdzałem omomierzem. Wycelowałem do 0.1 Ohma. I działa już dłuższy czas.

            Co do grzania się, przecież oryginalne oporniki (te "sprężynki") rozgrzewają się do czerwoności, dlatego ten moduł jest osadzony prawie że na wiatraku - gdzie mają dobre chłodzenie. Najzwyklejszy opornik by tam się stopił, dlatego albo trzeba się pofatygować po sklepach i kupić opornik ceramiczny albo wymyślić coś na zastępstwo.
            Zwykły drut z długopisu jak ktoś ma szczęście będzie działał długo, ale zazwyczaj przepala się bardzo szybko. Zależy czy ktoś ją dopasował czy wlutował zagiętą.

            Autor postu mówi że to nie opornik - ja nie miałem pierwszego i drugiego biegu, okazało się że przepalona jest ta środkowa "sprężynka", musiałem tym poruszać, normalnie nie było widać miejsca przepalenia.
            Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
            Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

            Comment


            • #7
              Jedną dałem dłuższą drugą krótszą, tzn. wiem że się grzeje i to bardzo, ale jak nawiew działa to automatycznie się chłodzi. Widziałem tą oryginalną część na allegro za 100zł // więc wolałem sprężynkę założyć.
              D14A2 MA8 -- 95r.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                A możesz napisać skąd masz pewność że to nie opornik? https://www.civicforum.pl/showthread...light=opornica
                Chodziło mi oczywiście o opornicę.
                A pewności nie mam 100% ale zwykle przy jej uszkodzeniu nie działał bieg I i II, a nie tylko I

                Comment


                • #9
                  Dolaczam sie do tematu. Mam ten sam problem, rowniez wydaje mi sie ze to nie jest opornica gdyz II bieg dziala prawidlowo, tylko I nie dziala.

                  Comment


                  • #10
                    Mnie też nie działał I bieg i za niego odpowiedzialna jest pierwsza sprężynka. Nie jest powiedziane, że nie działa I i II (te dwa chyba nie działają jak przepali się środkowa sprężynka. Polecam rozwiązanie z opornikiem ceramicznym jest to jakieś 10 min roboty.

                    Comment


                    • #11
                      zastanawiam sie nad opracowaniem -regulcaji plynnej niz skoki na tyrystor niebawem dam znac
                      ps
                      mały radiator -i skonczy sie 1234bieg -tylko sami sobie dobierzemy
                      -JUZ niebawem
                      projekt

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez elektrotech Zobacz posta
                        zastanawiam sie nad opracowaniem -regulcaji plynnej niz skoki na tyrystor niebawem dam znac
                        ps
                        mały radiator -i skonczy sie 1234bieg -tylko sami sobie dobierzemy
                        -JUZ niebawem
                        projekt
                        no to czekamy bo znowu nie działaja mi biegi 1 i 2
                        sigpiccivic 5D 2.0iTD 110KM http://www.youtube.com/watch?v=18K4cr5NWNc

                        Comment


                        • #13
                          Biegi dmuchawy działają tak:
                          I bieg: prąd płynie przez wszystkie trzy oporniki,
                          II bieg: prąd płynie przez najgrubszą sprężynkę oraz średnią,
                          III bieg: prąd płynie tylko przez najgrubszą sprężynkę (ma najmniejszy opór)
                          IV bieg : do silnika dmuchawy prąd płynie prosto z akumulatora.

                          Czyli jakby nie patrzeć na każdym biegu pobiera tyle samo energii z akumulatora

                          Co do projektu z opornikiem suwakowym lub podobnym - może się sprawdzi, tylko będzie się to grzało, dlatego montowane powinno być na wiatraku ;P Ale wykonalne
                          Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                          Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez teosmat Zobacz posta
                            Mnie też nie działał I bieg i za niego odpowiedzialna jest pierwsza sprężynka. Nie jest powiedziane, że nie działa I i II (te dwa chyba nie działają jak przepali się środkowa sprężynka. Polecam rozwiązanie z opornikiem ceramicznym jest to jakieś 10 min roboty.
                            Masz rację. Po wyciągnięciu opornicy okazało się, że przepalona jest najcieńsza sprężynka (od I biegu). Dodatkoweo na skutek wcześniejszych przecieków z podszybia wszystkie sprężynki pokryte były twardym, biały, grubym nalotem. Najprawdopodobniej jest to kamień wytrącający się z wody na gorących drutach. Muszę je wymienić na oproniki ceramiczne tak jak wielu kolegów sugerowało.

                            Comment


                            • #15
                              Ten kamień to osłonka sprężynek-rezystory są powietrzne a nie tradycyjnie ceramiczne.Nie wykruszaj tego-to rodzaj ceramicznej oslonki.Tak robią fabrycznie.
                              ビートル ジョン

                              Comment

                              Working...
                              X