Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

pilot centralnego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • pilot centralnego

    Witam.Chciałbym odnależć(moduł-sterownik)nie wiem jak to fachowo sie nazywa jest do tego kluczyk można nim odblokować pilota .U kolegi w hani z 00r. jest to coś pod maską na podszybiu ja mam 98r. i niema tego tam.Czy jest mozliwe że jest gdzieś pod plastikami?
    Last edited by Gość; 06-08-2009, 03:07.

  • #2
    sterownik centralnego zamka w hance 5D znajduje sie w srodkowym konsoli pod radiem a zeby sie dostac to trzeba srodek konsoli rozebrac
    sigpiccivic 5D 2.0iTD 110KM http://www.youtube.com/watch?v=18K4cr5NWNc

    Comment


    • #3
      Mam sterownik https://www.maxicar.pl/man/schemat_586-786-1286.pdf jak to połączyć zeby z pilota działało.

      schemat_586-786-1286.pdff0d591b729defb3a8c43edd74a3b879a.jpg20131209_184353_2d285d1.jpg20131209_181950_3f74ee4.jpg Proszę pomóżcie jak to prawidłowo podłączyćcanvas.png
      Last edited by markow71; 21-03-2015, 21:15. Powód: złączenie postów

      Comment


      • #4
        Schemat w sumie prosty ale jak jesteś laikiem to odpuśc roboty własnoręczne.
        Dodatkowo ulotka jest "uniwersalna" i po kolorze kabelka nie dojdziesz a rozpiskę dopasowania do instalacji H nie zrobię od ręki na kolanie.
        Znając życie może być też jakaś ingerencja (sam mam trochę wynalazków wpiętych w instalację).
        ビートル ジョン

        Comment


        • #5
          Posłałem priv

          Comment


          • #6
            Ja po stronie pasazera nie mam siłownika a zamek centralny mam na pilota i działa cos piszecie róznie ciekawe to jest każdy ma inna wersje

            To jest centralka: ?


            modul3_civic.jpg
            Last edited by markow71; 22-03-2015, 10:56. Powód: złączenie postów

            Comment


            • #7
              nie jestem pewny co to jest? natomiast tu w tym Wątku jest Centralka - Sterownik centralnego zamka: https://www.civicforum.pl/showthread...a-w-5D-1995-01
              Generalnie tak: nie rozłączaj centralki zostaw ją podłączoną. We wpisie #3 fotki są tak małe że kompletnie nic nie widać - to miniaturki, nie sposób z nich skorzystać.

              Na pytanie - czy to jest centralka? (#6) sam to sprawdź: rozłącz wtyczki wciśnij rygiel w drzwiach kierowcy - jak nie zadziała - to to centralka. Rozumiem że z rygla jak siedzisz w aucie wciskając rygiel kierowcy wszystkie 4 (5bagażnik też? nie wiem) się zamykają / otwierają?
              Oryginalnej centralki nie wypinaj i nie wyrzucaj ma być cały czas zapięta w instalacji - nie demontujemy jest, ona zostaje.

              Podłączenie Maxi-car'a jest banalne, kluczowe jest by wcześniej wiedzieć następujące:
              - czy jest oryginalna centralka?
              - czy oryginalna centralka steruje "z ręki" tj z rygla wszystkimi siłownikami?

              Jeśli to będziesz wiedział że jest to dalej probówka 12v i kolejne poszukiwania: (szukamy w pinach centralki)
              - końcówka krokodylek probówki 12v do masy a sondą probówki lecisz po kolei po pinach wtyczek wod C-Z. Szukamy:
              - który z pinów zareaguje na zamknij i szarpną zamki?
              - który z pinów zareaguje na otwórz i szarpną zamki?
              jak znajdziemy te piny to przewody zaznaczamy taśmą z opisem sterowanie Z / O. (byś wiedział który zamyka który otwiera).

              Rozbieramy plastikowe pokrywki po lewej stronie stopy lu i pokrywkę pod kierwonicą (nie wiem gdzie w 5D są wtyczki od instalacji): zadanie szukamy kierunkowskazów, włączamy awaryjne i lecimy po pinach wtyczek ..jak odnajdziemy piny Lewy kier i prawy kier ..oznaczamy taśmą kier-L i kier-P.
              Szukamy tak samo +12V po stacyjce i szukamy stałego 12v Opisujemy te kable.
              To wszystko.
              Jeśli będziesz miało to opisane to zdejmujesz delikatnie z przewodów izolację i do opisanych przewodów na początek na sucho bez lutowania podłączasz przewody Maxicara.
              Jeśli wszystko zadziała - lutujesz i izolujesz.
              Całą impreza jest czasochłonna i musisz najpierw wiedzieć co gdzie jest u Ciebie w instalacji ... jak będziesz wiedział:
              - które kable są od kierunków,
              - które kable od sterowania,
              - gdzie 12V po stacyjce,
              - gdzie stałe 12v.
              To dopiero wtedy bierzesz w rękę wiązkę z Maxicara i opisujesz po swojemu te kable żółty +12v po stacyjce czerwony stałe 12V. czarny masa. Niebieskie lub brązowe (chyba) sterowanie, abiałe do kierunków.
              jak to opiszesz to tylko podpiąć.
              Jak mówię podpięcie sterownika Maxicar jest banalne jak sex po 23tej. Kluczowe to znaleźć wszystkie potrzebne kabelki w instalacji samochodu.
              Last edited by rambo7; 23-03-2015, 08:03.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                To jest centralka wypiąłem wtyczki wtedy centralny nie działa.Czyli dołączam przewody do sygnałów starej centralki jak znajdę o,z dalej tylko szukam zeby podłaczyc kierunki .Mysle zeby to podłączyć przy przycisku awaryjnych .Tu to opisane jest ze to centralka https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#13043250
                Last edited by nero12; 23-03-2015, 09:18.

                Comment


                • #9
                  no to rozpoznanie zrobione ok. Teraz jak pisałem probówka 12v ... i bawisz sie w poszukiwacza odpowiednich kabelków. Taśma papierowa będzie pomocna bo pozwoli Ci je opisać.
                  Jeśli probówką trafisz na właściwy kabel odpowiedzialny za sterowanie O / Z to siłowniki szarpną, nie wystrasz się to dobry znak - oznacza że znalazłeś . Probówka wywoła zamkniecie obwodów elektrycznych ale dzięki niej nic nie spalisz! po prostu zaświeci się żarnik.
                  Kierunki - włączasz awaryjne i lecisz po kostce. Lub włączasz Lewy i potem Prawy i sprawdzasz czy jest to samo?
                  Kierunki - jeśli trafisz na kabel (1 żyła) od awaryjnych (nie wiem czy tam są 2 czy jeden) to musisz zmostkować 2 kabelki od Maxi-cara i podłączyć do 1 kabla awaryjnych byś miał mruganie w lewym i prawym kierunku. Ja jednak odnalazłem kable Lewego i prawego kierunku dlatego tak jest bardziej prawidłowo. Lewy migacz do 1 kabla Maxicara 2-gi migacz do 2-go kabla maxicara. Z Centralki MAcicar wychodzą 2 kable 1-dla lewy / 2-gi dla prawy.
                  Fabryczna Centralka musi być zapięta! wszystkie poszukiwania robisz na prawidłowo zapiętej instalacji! Wszystkie kostki muszą być pozapinane tak jak wyszło z fabryki.

                  Zwróć uwagę co napisane było w opisie z elektrody co przytoczyłeś link:
                  "Witam, zwróć uwagę, że centralka od centralnego jest w drzwiach a moduł radiowy co chcesz dołączyć będzie pod deską rozdzielczą no chyba że zgodnie z tym co narysowałeś zmieścisz ten moduł w drzwiach to nie trzeba bedzie przeciągać żadnych kabli przez kostkę w drzwiach."

                  Tu jest właśnie taka sytuacja jaką opisali na elektrodzie: https://www.civicforum.pl/showthread...w-Civic-3D-Ej9
                  Sterownik Centralnego jest w drzwiach kierowcy.
                  Sterownik na pilota (tu Maxicar) będzie montowany w kabinie pod kierownicą.
                  Dlatego trzeba było zdjąć drzwi by przewiercić przelotkę w drzwiach i przepuścić kablem 2 żyłowy z Sterownika na pilota do Oryg Centralki.


                  Więc jeśli sterownik jest w drzwiach - to musisz ciągnąć kabel przez drzwi kierowcy - trzeba zdjąć drzwi i kierowcy inaczej sie nie da! ale zanim to zrobisz to sprawdź na 100% czy jest siłownik w drzwiach kierowcy?! w związku z tym -
                  Pytania mam:
                  - co się dzieje kiedy ręcznie ruszasz ryglem w drzwiach kierowcy (siedząc w środku drzwi pozamykane?),
                  - co się dzieje kiedy ręcznie ruszasz ryglem w drzwiach pasażera (siedząc w środku drzwi pozamykane?),

                  - co się dzieje gdy:
                  - otwierasz / zamykasz kluczykiem po stronie kierowcy?
                  - otwierasz / zamykasz kluczykiem po stronie pasażera (jeśli jest tam zamek w drzwiach)?
                  Last edited by rambo7; 23-03-2015, 11:04.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Sygnały znalazłem na 2 przewodach raz świeci na probówce raz gaśnie jak dzyndzlem robie ale jak podłącze tylko słyszę ze w nowym sterownika cyka jak pilotem naciskam

                    Comment


                    • #11
                      potrafię sobie wyobrazić sporo, ale jasnowidz to ja nie jestem:
                      Zamieszczone przez nero12 Zobacz posta
                      Sygnały znalazłem na 2 przewodach raz świeci na probówce raz gaśnie jak dzyndzlem robie ale jak podłącze tylko słyszę ze w nowym sterownika cyka jak pilotem naciskam
                      musisz być bardzo precyzyjny w tym co piszesz ..bo ktoś prócz Ciebie będzie to czytał i chce się dowiedzieć co robiłeś! - po tym wpisie to tylko wróżka ...
                      Konkretnie - bardzo konkretnie - jakie przewody: ...przewody odpowiedzialne za co? - nie ma czegoś takiego jak "dzyndzel" ... mówi się że niektórzy faceci mają "to" między nogami ale w aucie nie wiem gdzie "to" jest?

                      Cykają zapewne przekaźniki Nowej centralki ale nic sie nie dzieje. Nie podpinamy niczego jeśli na 100% cała Nowa centralka nie jest podpięta z wszystkimi potrzebnymi kablami.
                      Last edited by rambo7; 23-03-2015, 11:12.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Pisze o przycisku w drzwiach ze jak wciskam przycisk to pojawia sie na wtyczce sygnał .Podłączyłem przwod z nowego sterownika i przyciskam na pilocie tylko słychac pnowy sterownik jak cyka .Nie otwiera sie nic ani nie zamyka .Przepraszam za moje pisanie ale siedze juz nad tym 2 dni i mnie cos bierze.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez nero12 Zobacz posta
                          ale siedze juz nad tym 2 dni i mnie cos bierze.
                          dlatego jak powiedział BJ
                          Zamieszczone przez BeatleJohn Zobacz posta
                          Schemat w sumie prosty ale jak jesteś laikiem to odpuśc roboty własnoręczne.
                          Dodatkowo ulotka jest "uniwersalna" i po kolorze kabelka nie dojdziesz
                          Dla kogoś kto przerobił kilka montaży jest to banalne, ale i mimo to może coś zaskoczyć.

                          Sprawy elektryczne nie są proste. Dostałeś sporo wiedzy a mimo to nie jest to takie proste na zasadzie Plug & Play. Pośpiech nie jest dobrym doradcą ani nerwy. Głowa musi być wolna od frustracji wtedy logiczniej myśli . Dlatego nie spinaj się bo nie ma sensu, jeśli nie dasz rady sam to nie katastrofa, ktoś pomoże. W Hondzie VI o tyle jest łatwo że sporo jest na wierzchu ale trzeba rozumieć zasadę działania.
                          Piszesz:
                          Zamieszczone przez nero12 Zobacz posta
                          Pisze o przycisku w drzwiach ze jak wciskam przycisk to pojawia sie na wtyczce sygnał .
                          chodzi o rygiel - jeśli ruszasz ryglem drzwi kierowcy - w konkretnym pinie wtyczki C-Z pojwaia się 12v. - opisz ten kabel.
                          dalej...
                          Zamieszczone przez nero12 Zobacz posta
                          Podłączyłem przwod z nowego sterownika
                          opisz go? za co on odpowiada? za impuls masy? czy impuls Plusa 12v ?
                          czy jak próbówką dotkniesz ww pin to czy zamki ruszają : na zamknij czy otwórz?
                          czy wiesz który kabel z Maxicara podłączyć do tego pinu?

                          Ty wiesz co robisz ..ja tego nie widzę, musisz pisać tak, jak byś komuś miał napisać instrukcję - na podstawie twojego wpsiu ktoś musi to zrobić u siebie, tak to musi wyglądać inaczej nawet jak tu zapiszemy 5 stron będzie ciężko i możemy do niczego nie dojść.

                          Z nowej centralki MAxicar wychodzą 2 przewody sterowanie impulsem oraz 2 przewody sterowanie masą lub +plusem - czy wiesz jaka polaryzacja jest oryginalnego sterownika w 5D??
                          W 3D jak podałem w moim manulalu jest sterowanie Plusem +12v.
                          Maxicar oryginalnie ustawiony jest na sterownie masą! - zatem jeśli okaże się że u ciebie w 5D jest także sterowanie +12v to trzeba to zamieniać - w instrukcji pisze jak to zrobić!

                          2 przewody sterowania sygnałem prawdopodobnie nie wykorzystasz dlatego podłączasz tylko w przewody sterowania +12V (wcześniej musisz to ustalić na 100% ).

                          Minimum pojęcia trzeba mieć, nie ma co podłączać to na żywioł i się denerwować że coś nie wychodzi. Dlatego jak nie dasz rady lepiej popytać kogoś co i jak.
                          Zauważ że ja pisze dużo ...a dostaję bardzo skąpe informacje, części z nich muszę się domyślać i na tej podstawie mam pomóc? ...to naprawdę trudne.

                          Ktoś kiedyś powiedział ...1 zdjęcie jest jak 1000 słów. Zrób fotkę wtyczki z kablami - tak by dokładnie było widać każdy kabel i pin. Opisz mi co konkretnie w danym pinie się dzieje na podstawie działań z probówką.
                          Last edited by rambo7; 23-03-2015, 11:58.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Witam,
                            Wczoraj walczyłem z tym sterownikiem i stwierdziłem ze musi byc jednak zamontowany siłownik w drzwiach kierowcy bo taka centralka fabryczna w połączeniu ze sterownikiem nie umie sterować siłownikami w drzwiach modul3_civic.jpg Z kluczyka zamykam wszystkie drzwi i otwieram ale jak wszystko podłącze cyka ale nie zamyka i otwiera na próbówce mam sygnał ale nie działa wiec dzis bedzie chwila prawdy.
                            Last edited by nero12; 24-03-2015, 09:18.

                            Comment


                            • #15
                              ...ale ja pisze ..a Ty nie korzystasz z tej wiedzy....może to wynika z tego że piszę trudnym językiem?

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              - czy oryginalna centralka steruje "z ręki" tj z rygla wszystkimi siłownikami?
                              nie uzyskałem odpowiedzi. Informacja jest potrzebna do stwierdzenia czy zamykają/otwierają się pozostałe siłowniki - tego nie wiemy?
                              Czy jest siłownik w klapie bagażnika - nie wiemy.

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Pytania mam:
                              - co się dzieje kiedy ręcznie ruszasz ryglem w drzwiach kierowcy (siedząc w środku drzwi pozamykane?),
                              - co się dzieje kiedy ręcznie ruszasz ryglem w drzwiach pasażera (siedząc w środku drzwi pozamykane?),

                              - co się dzieje gdy:
                              - otwierasz / zamykasz kluczykiem po stronie kierowcy?
                              - otwierasz / zamykasz kluczykiem po stronie pasażera (jeśli jest tam zamek w drzwiach)?
                              nie wiemy!?

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              czy jak próbówką dotkniesz ww pin to czy zamki ruszają : na zamknij czy otwórz?
                              nie wiemy?

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Z nowej centralki MAxicar wychodzą 2 przewody sterowanie impulsem oraz 2 przewody sterowanie masą lub +plusem - czy wiesz jaka polaryzacja jest oryginalnego sterownika w 5D??
                              nie wiemy?

                              Zamieszczone przez nero12 Zobacz posta
                              centralka fabryczna w połączeniu ze sterownikiem nie umie sterować siłownikami w drzwiach
                              bo jeśli nie robisz tego wg wskazówek które piszę ....to nie będzie to działać! ...dlatego pisałem:
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              2 przewody sterowania sygnałem prawdopodobnie nie wykorzystasz dlatego podłączasz tylko w przewody sterowania +12V
                              jak jest ?
                              nie wiemy ?

                              Jak widzisz ..podałem 3/4 instrukcji do zamontowania urządzenia ale 90% brak odpowiedzi. Nie ma opcji by to razem zrobić ...zero współpracy , moje zaangażowanie jest bez sensowne.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X