Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

ECU- Błąd 54 i 61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ECU- Błąd 54 i 61

    Witam

    Wreszcie miałem trochę czasu na zajęcie się autem i z ciekawości zrobiłem samodiagnostykę, bo wydawało mi się że autko za dużo mi spala. Komp wypluł błąd 54 i 61. Z tabeli błędów wyczytałem, że 61 to błąd pierwszej sondy lambda. Zmierzyłem miernikiem i sonda podaje wskazania w zakresie 0.2-0.4 V na ciepłym silniku. Pytanie czy ją wykręcić i sprawdzić czy nie jest zasyfiona?

    Błąd 54 związany jest z czujnikiem prędkości wału korbowego, ale co to znaczy??

    Pytanie 1: Musze wymienić tą sondę, wyczyścić, ją oraz wtyczki czy grzebać dalej w elektronice?
    Pytanie 2: Co dalej z błędem 54 ?

    Dodaje, że mam przerobiony dolot na stożek + power rure z czujnikiem powietrza w rurze jeśli ma mieć to znaczenie.

    Dzięki za pomoc
    Last edited by nytmare; 28-07-2009, 23:03. Powód: Pomiar sondy
    Napijmy się piwka
    Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
    Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
    Sprzedam części z EJ9

  • #2
    Pomierzyłem dziś miernikiem oba czujniki.
    Sonda lambda na wolnych obrotach daje wskazania w granicach 0.2 V, przy wciśnieciu gazu >0.6. O ile wskazanie na wciśniętym gazie pasuje do tego co powinna podawać, to na wolnych obrotach już nie jest do przyjęcia. Jedyne co przychodzi mi do głowy to sprawdzić, czy nie jest zakopcona, ale silnik nie bierze oleju.

    Na ile przewidziana jest trwałość sondy lambda?

    Czujnik CKF powinien wskazywać 1.6-3.2 ohma a pokazuje 3.7. Z tego właśnie wynika błąd 54. Nie sprawdzałem jeszcze oporu na wtyczce w komputerze, ale skoro wskazania są poza zakresem to już jest coś nie tak. Czy jego błędne wskazania mogą wynikać z tego, że sam dociągałem sobie paski przez przesunięcie pompy klimatyzacji? (ona jest zamocowana na jednej śrubie, której odkręcenie pozwala na dostosowanie naciągu paska sprężarki klimy) W sumie jedno z drugin nie za wiele ma wspólnego, ale paski są koło siebie a to jedyna zmiana, którą zrobiłem sam. Jutro zrobie jeszcze reset i zobaczymy co to da.
    Napijmy się piwka
    Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
    Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
    Sprzedam części z EJ9

    Comment


    • #3
      Po dzisiejszym resecie komputera i ponownej nauce wsystkich wskazań doszedł kolejny błąd, którego nie było: kod13 - Baro Sensor (Atmospheric Pressure). Zrobiłem to co było napisane w manualu (przygazowanie auta na 3 tys. obrotów aż włączy się wiatrak i przejażdżka na 4tym biegu z całkowicie otwartą przepustnicą), ale to nic nie dało. Błąd dalej jest. Ma ktoś jakis pomysł na to bo im dłużej siedze przy aucie tym wiecej problemów.
      Napijmy się piwka
      Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
      Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
      Sprzedam części z EJ9

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez nytmare Zobacz posta
        ...Pytanie 2: Co dalej z błędem 54 ?...
        Well... w manualu do amerykańskich D16 to jest czujnik prędkości wału korbowego

        Co do 13 to chop, chop, chop... prrrrrry. a złącze serwisowe połączyłeś? (piszę na podstawie wspomnianego manuala do made in USA/Canada)
        1. Reset
        2. Przegazować na 3000rpm aż wiatrak się włączy
        3. Złączyć gniazdo serwisowe
        4. Jazda na 4tym biegu
        5. Przez 5 sekund wciskać pedał gazu w podłogę
        Jak nie pomoże wymienić ECU.
        Last edited by Gość; 30-07-2009, 22:00.

        Comment


        • #5
          Apropo błedu 13 zaglądałem do manuala i zrobiłem to co było w nim napisane. Sęk w tym, że przed resetem kompa był tylko błąd 54 i 61:/ Złacza serwisowego nie podłaczałem bo nie mam, bazuje tylko na zworce żeby wrowadzić ECU w tryb diagnostyczny. Kiedy bład 54 się pojawił nie wiem... z 61 się okaże jak na dniach wyciągnę lambde i zobacze czy nie jest okopcona. Zastanawiam się czy nie jechać z tym wszystkim już na komputer i niech tam powiedzą co i jak. Chyba, że serwis ASO w Wieliczce przez telefon mi coś pomoże.
          Last edited by nytmare; 30-07-2009, 22:11.
          Napijmy się piwka
          Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
          Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
          Sprzedam części z EJ9

          Comment


          • #6
            Gniazdo serwisowe i zworka to to samo. Sęk w... Chodzi o to żebyś najpierw zrobił reset potem nagrzał silnik a potem zworkę spiął.

            Comment


            • #7
              Czyli wynika z tego, że zrobiłe wszystko okej, tylko przejechałem się autem na 4tym biegu z otwartą przepustnicą na maxa bez wpiętej zworki. Mam powtórzyć jutro nagrzanie auta wg manuala tyle, że z wpiętą zworka i bład powinien zniknąc? Czy musze znowu resetować kompa, uczyć go ustawień i dopiero zabrać się za likwidowanie błedu 13 wg manuala?


              Czytałem też manuala dotyczącego błedu 54, wyniki pomiarów są powyżej - czujnik daje 3,7 k ohma a powiniem dawać 1.2-3,2. Nie ma w nim zwarcia. Nadaje sie do wymiany? Czy w wyniku przesunięcia sprężarki klimy i naciągniecia paska, wymiany rozrządu coś sie z nim podziało? I najważniejsze: ile jeszcze moge z tym błedem jeździć i co mi grozi?
              Last edited by nytmare; 30-07-2009, 22:49.
              Napijmy się piwka
              Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
              Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
              Sprzedam części z EJ9

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez nytmare Zobacz posta
                ...Mam powtórzyć jutro nagrzanie auta wg manuala tyle, że z wpiętą zworka i bład powinien zniknąc?...
                Uparciuchu, może najpierw reset, potem nagrzanie, dopiero zworka i jazda na 4ce.
                Last edited by Gość; 31-07-2009, 00:00.

                Comment


                • #9
                  Zrobiłe dzis to co było napisane w manualu. Nagrzełem silnik, wyłączył się wiatrak, wyłączyłem silnik, wpiąłem zworkę, przejechałem się na 4ce z pedałem gazu w podłodze przez 5sek po czym sie zatrzymałem, wyłączyłem silnik i sprawdziłem błędy. Kod 13 dalej się świeci :/ 54 i 61 też. Jedyne co jeszcze mogłem zrobić źle to wyłączenie silnika przed wpięciem zworki, ale bałem się czy zwarcia nie zrobie.

                  EDIT: Wymieniłem dziś sonde lambda na Bosha. Zresetowałem komputer i błąd 61 jak był tak jest Auto co prawda lepiej jeździ, ale komputer dalej widzi błąd. Czy po resecie kompa godzina na zegarku wewnętrznym jest do ponownego ustawienia (bo po tym poznaję czy wystarczająco długo BACK-UP był wyciągnięty czy nie)??

                  EDIT2: Co to za czujnik/złączka zaznaczona na zdjęciu na czerwono? Dopiero dziś zauważyłem, że jest nie wpięta do niczego. A może tak ma byc?

                  EDIT3: Po lektrurze okazało się, ze kody błedłów przynależą do systemu ABS. Skasowałem je i jako, że ABS działa bez zarzuto za pare dni zrobie jeszcze raz samodiagnostyke i zobacze czy wszystko okej.
                  Załączone pliki
                  Last edited by nytmare; 17-08-2009, 07:26.
                  Napijmy się piwka
                  Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                  Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                  Sprzedam części z EJ9

                  Comment

                  Working...
                  X