Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podłączenie dwóch lodówek kompresorowych jednocześnie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Podłączenie dwóch lodówek kompresorowych jednocześnie

    Witajcie.
    Miałem zamontować lodówkę kompresorową w bagażniku, aby móc przewozić zakupy ze sklepu, ale tak się złożyło, że kupiłem 5 w czym 1 miała być dla mnie (jedna sprzedana, 2 mam na sprzedaż, gdyby ktoś potrzebował) <- jeśli nie może być wpisu o sprzedaży, proszę o usunięcie tego fragmentu.
    Jest to lodówka kompresorowa, także trzyma zadaną temperaturę do -20 stopni i tak sobie pomyślałem, że zamiast jednej do przewożenia np. wędlin, zamontuję dwie (jedna do produktów schłodzonych, druga zamrożonych) i jak się okazało mieszczą się idealnie, a po bokach jest jeszcze sporo miejsca.
    Moc lodówki to 45 Watów, a autem jest EK3 Sedan.
    Napiszcie mi proszę:
    1. Czy gniazdo zapalniczki ogarnie dwie lodówki jednocześnie, jeśli zastosuję rozdzielacz?
    2. Jak najlepiej to podłączyć pod aku, abym nie miał na wierzchu przewodów biegnących od zapalniczki do bagażnika przez środek auta (dodatkowo zapalniczka nie podaje prądu po wyjęciu kluczyka, a chciałbym, aby pracowała na parkingu w sklepie).
    W tym drugim przypadku prosiłbym o doradzenie np. przekroju przewodu, jakiego bezpiecznika użyć oraz samego gniazda, gdyż widzę mnóstwo różności.
    Jeśli moderacja nie usunie mi linijki o posiadanych lodówkach na sprzedaż, to informuję, że cenę ustalam na 650 PLN z odbiorem osobistym koło Lublina lub wysyłka przesyłką OLX.
    Lodówki nowe, fabrycznie zapakowane i na Allegro pod frazą "Lodówka Vevor" kosztują przeszło 800.
    Zrobiłem dziś test i z pokojowych 20 stopni, zbiło mi do 5 w 20 minut.

    20240428_123749.jpg

  • #2
    45W to pobór prądu w okolicach 3,5 do 4A i nie możesz mniejszego bezpiecznika na jedną lodówkę wstawić a sugerowałbym 5A a później ewentualnie okaże się, czy wystarczy (powinien)- przewody nie cieńsze niż 1mm2 .

    Widzę kilka problemów dot montazu :
    1 lodówka nie może pracować gdy zostawisz auto na noc, bo rano nie odpalisz

    2. lodówka będzie musiała schladzac się z wysokiej temperatury za każdym razem a to znaczy, że bezpośrednio po odpaleniu pójdzie na max i przez dłuższy czas zwiększy ogolny pobór pradu-moze doprowadzać do niedoladowania akumulatora

    3. lodówka będzie podgrzewała wnętrze bagażnika- objętość mała i szczelnie zamknięte a to znaczy, że wydajność chlodzenia będzie szybko spadała bo korzysta lodówka z właśnie tego powietrza do chlodzenia wymiennika

    4. dość duży gabaryt lodówki = znaczne zmniejszesznie objętości bagażnika.

    Comment


    • #3
      Do trzech ostatnich pytań się nie odniosę, ponieważ to już musiałaby być kwestia testów.
      Jeśli chodzi o 1, to sprawa wygląda tak.
      Jak podłączę lodówkę do zwykłego gniazdka lub zapalniczki, to jest ona w trybie czuwania i widzę na telefonie temperaturę wnętrza oraz wszystkie pozostałe parametry, natomiast sama lodówka jest jakby wyłączona.
      Dopiero z poziomu aplikacji mogę ją uruchomić i dopiero wówczas zacznie pobierać docelowy prąd.
      Nie wiem ile pobiera w tym trybie czuwania i to również musiałbym testować, ale asekuracyjnie chciałbym zrobić w bagażniku wyłącznik, aby móc ją całkowicie odcinać od prądu, gdyby nie była potrzebna.
      Tak to ma domyślnie wyglądać.

      Comment


      • #4
        a tak do tego sklepu masz XXXXX kilometrów, że dojedzie do rozamrożenia? Zostaw Sobie jedną normalnie na zapalniczkę spokojnie obrobi zakupy, chyba że z polowań lub uboju będziesz wracał.
        Ja na czas wakacji Grecja,Chorwacja mam zwykłą i daje radę co prawda mrożonek nie wożę wtedy ale to dwa dni jazdy do Grecji.

        Comment

        Working...
        X