Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Montaż sterownika zamka centralnego - EK3 Sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Montaż sterownika zamka centralnego - EK3 Sedan

    Witajcie.
    Posiadam Hondę 6 EK3 w Sedanie i zakupiłem do niej taki sterownik: https://allegro.pl/oferta/sterownik-...ot-12028219275
    Pod koniec ubiegłego roku walczyłem z podłączeniem, ale z uwagi na niskie temperatury, odłożyłem to na obecny czas.
    Chciałbym się Was poradzić o kilka rzeczy, a pierwszymi z nich będę pytania:
    1. Czy sterownik ten zamontować w drzwiach czy też pod kierownicą i dlaczego tak, a nie inaczej?
    2. Jeśli można go zamontować w drzwiach, to jestem w stanie podłączyć pod niego kierunkowskazy bez przepuszczania z wnętrza auta jakichś dodatkowych przewodów czy muszę jakiś przeciągnąć lub najlepiej zamontować go pod kierownicą, aby właśnie ominąć przepuszczanie przewodów z wnętrza do drzwi?
    Tutaj jakiś gość pokazuje jak to ogarnąć w swoim aucie i tam działa również w środku auta, a jestem ciekaw jak to wygląda w przypadku Hondy: https://www.youtube.com/watch?v=l9H9...rzesiekAUTOLAB
    Poniżej zdjęcia tego, jak to wygląda i w razie potrzeby porobię oczywiście jakie Wam będzie trzeba, aby pomóc.

    386149227_7046724325345725_7105325649576038378_n.jpg

    386647051_7046724108679080_8809878097297485707_n.jpg

    386639410_7046724185345739_8542174447922805591_n.jpg

    386646521_7046724222012402_2279953975067713202_n.jpg

    386599030_7046724382012386_4857011966247427430_n.jpg
    Last edited by Endriu1987; 15-04-2024, 06:27.

  • #2
    Tak, standardowo, to sterownik montuje się pod kierownicą, a to dlatego, że idą do niego wszystkie przewody ze wszystkich drzwi, jakbyś zamontował w drzwiach, to byś musiał przeciągać wszystkie kable z pozostałych drzwi do drzwi w których siedzi sterownik, a więc, aż 6 kabli + zasilanie, tak wiec optymalnie montuje się pod kierownicą, musisz przykręcić masę, musisz pociągnąć + z akumulatora, musisz zamontować również bezpiecznik. Przewody kierunkowskazów (2), masz zapewne pod plastikami przy przednim siedzeniu kierowcy lub pasażera, wystarczy wmontować plastiki i wpiąć się w nie szybkozłączką. Co do przeciągania kabli, to niestety, ale bez tego ani rusz. Poza tym montaż w drzwiach naraża sterownik na zamoczenie wodą.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      na początek to sam sprawdź, posiadasz już C-Z? W tych modelach była montowana instalacja C-Z. Jeśli się okaże że ją masz to sporo pracy odpada. Ty chcesz mieć otwieranie z pilota? ...a czy w tym aucie było (sprawdź to) montowany C-Z i czy wszystkie drzwi otwierają się z kluczyka?
      Przeczytaj temat, a szczególnie wpis #21
      centralny zamek na pilota

      tam jest link do kolejnego tematu w sedanie o naprawie tylnego siłownika.
      W hondach bywało jednak tak, że instalacja była położona, ale nie było sterownika. Dobrze by było sprawdzić czy masz położoną instalacją? czy nie.
      Cały temat szczególnie wpis #10
      Centralny zamek tylko otwiera drzwi CIVIC VII SEDAN 2001

      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Panowie, dzięki odzew.
        Jak będzie lepsza pogoda, to porobię konkretniejsze zdjęcia, film i opiszę jak to wygląda.
        W tej chwili jednak jeszcze coś dopowiem, bo mam jeszcze zdjęcia oraz film z końcówki ubiegłego roku (obecnie ta folia z drzwi jest zdjęta, bo przeszkadzała, także będę mógł lepiej zaprezentować całą instalację na filmie).
        Więc tak:
        Grzechu
        Zasadniczo centralkę mógłbym zamontować w drzwiach, ponieważ po zakupie auta już coś tam było, tj. według mnie było dłubane.
        Jeśli jednak montując w drzwiach musiałbym coś przepuszczać przez drzwi, a montując pod kierą bym tego uniknął, to zamontuję pod kierą.
        rambo7
        Jak kupiłem auto, to mogłem go otwierać kluczykiem przez przekręcenie drzwi kierowcy, wówczas otwierały się i zamykały wszystkie zamki, także jakaś instalacja i siłowniki są.
        Miałem również dwa takie piloty, ale nie powodują one żadnej reakcji zamków.

        380664646_6991922400825918_7667593294879698651_n.jpg

        Po zdjęciu osłony, było widać takie "coś", nie wiem czy to sterownik, ale chyba jakiś sterownik, bo po odpięciu tego centralny nie działał.

        20230925_120339.jpg

        20230925_120327.jpg

        20231003_180954.jpg

        W ubiegłym roku udało mi się dotrzeć do takiego momentu, że ten nowy sterownik otwierał i zamykał drzwi, natomiast nie wiedziałem jak ogarnąć kierunkowskazy i z moich oględzin wychodziło, że nie obejdzie się bez przepuszczenia jakiegoś kabla z kabiny do drzwi, bo w samych drzwiach niczego związanego z kierunkowskazami nie znalazłem.
        Obecnie to wygląda po prostu tak, że sterownik prawidłowo otwiera wszystkie drzwi, natomiast kierunkowskazy nie są podłączone i na tym etapie zakończyłem montaż z ubiegłym roku.
        Tutaj jeszcze krótki filmik i to na chwilę obecną wszystkie informacje, które zebrałem
        Film nagrałem na grupę FB pytając o uruchomienie na tych pilotach, które dostałem z autem, dlatego tam pytam o to, czy mam zakupić nowy sterownik.
        W obecnej chwili oczywiście nowy sterownik już mam.

        Last edited by Endriu1987; 15-04-2024, 15:26.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          Jak kupiłem auto, to mogłem go otwierać kluczykiem przez przekręcenie drzwi kierowcy, wówczas otwierały się i zamykały wszystkie zamki
          no właśnie, więc jest to dowód że C-Z posiadasz, tylko że w wersji na kluczyk.
          Czyli w drzwiach kierowcy nie ma zazwyczaj siłownika - bo nie jest potrzebny - bo w roli "siłownika" występuje kluczyk. I tak wsadzasz go do zamka i tak kręcisz Lewo / Prawo więc wiele wersji ma wszędzie siłowniki tylko nie w drzwiach kierowcy.
          ...ale bywały wersje ze i miały mimo to siłownik w drzwiach kierowcy. (to jest do sprawdzenia fizycznie naocznie.).

          Zakładam, że tego siłownika w drzwiach kierowcy nie ma. Jeśli tak jest, to oznacza że Sterownik fabryczny mógł być zamontowany w drzwiach kierowcy. Tak robią japonczycy u nich się nic nie robi "na zapas", lub dlatego właśnie że gdy nie ma siłownika w drzwiach kierowcy to malutka centralka jest zamontowana (w drzwiach) bo 2 kable sygnałowe są potrzebne do podpięcia do bębenka kluczyka kierowcy. Bo mniej kabli jest potrzebne do przeciągnięcia przez peszel drzwi kierowcy. Czyli przez ten peszel drzwi kierowcy przeciągnięto tylko 3 pozostałe drzwi.

          No i teraz jeśli tak jest (a twierdzisz że tam ktoś grzebał), i są jakieś kable w drzwiach od hgw? no to trzeba by ustalić od czego one są?

          Pokazując ten szary siłownik suwakowy - oznacza że jednak w drzwiach kierowcy nie ma siłownika fabrycznego?

          Jak wspomniałem 2 kable sygnałowe z C-Z idą do bębenka kluczyka kierowcy - bo ruchem L lub P podawany jest sygnał (tam 12v nie ma!) To jest tylko sygnał do C-Z o wystartowaniu dla Zamknij lub Otwórz.
          Inne 2 kable mają napięcie 12V w momencie gdy właśnie przekręcisz kluczyk w bębenku.


          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          Po zdjęciu osłony, było widać takie "coś", nie wiem czy to sterownik, ale chyba jakiś sterownik, bo po odpięciu tego centralny nie działał.
          tak, świadczy to o tym że TO ustrojstwo ... gdzieś ...do czegoś ... jest podpięte. Ta cała wiązka (każdy z poszczególnych kabli) gdzieś do czegoś leci i gdzieś każdy z osobna jest z innym kablem połączony.
          Twoje zadanie:
          1. metodycznie krok po kroku bez pośpiechu tak długo lecisz i robierasz dany element po drodze ...aż dojdiesz gdzie każdy kablem ma swój koniec - gdzie jest wpięty.
          (niech cie to nie przeraża, bo ktoś to zamontował.. czyli spokojnie też to jesteś w stanie zrobić. Oczywiście było to ktoś komu to zajęło 4 godziny tobie zajmie 14 ale dojdziesz).
          2. każdy z tych kabli na końcu z czym się łączy, czyli te kable zaznaczasz tasmą papierowa i opisujesz mazakiem.

          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          W ubiegłym roku udało mi się dotrzeć do takiego momentu, że ten nowy sterownik otwierał i zamykał drzwi, natomiast nie wiedziałem jak ogarnąć kierunkowskazy
          ok, czyli działa - otwiera i zamyka z pilota. Czyli nie rozumiem pierwszego wpisu że chcesz go montować? - no to jest zamontowany?

          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          sterownik prawidłowo otwiera wszystkie drzwi, natomiast kierunkowskazy nie są podłączone
          chcesz podłączyć kierunkowskazy? to jest jedyne zadanie? bo już nie wiem?


          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          Film nagrałem na grupę FB pytając o uruchomienie na tych pilotach, które dostałem z autem,
          na pilotach co dostałeś z autem nowy sterownik nie będzie działał. one sa do wyrzucenia.

          Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
          dlatego tam pytam o to, czy mam zakupić nowy sterownik.
          W obecnej chwili oczywiście nowy sterownik już mam.
          trochę się pogubiłem w tym co masz nie masz .
          OK,
          1. Masz sterownik i on działa, ale tylko gdy otwierasz drzwi kluczykiem. Wtedy wszystkie drzwi się otwierają / zamykają ? tak ?
          2. chcesz mieć otwieranie na pilota. ( wtym celu kupiłeś nowi inny zestaw?) (ten co na foto na foto z wpisu #1 ) tak?
          3. chcesz by mrugały kierunki przy zamykaniu / otwieraniu tak/

          Kilka rzeczy musisz spokojnie usystematyzować, tj. co masz co działa co nie działa, co chcesz uzyskać (jaki efekt) ostatecznie?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            O stary, to żeś ładnie poleciał z wypowiedzią widzę
            Takiej wiedzy mi trzeba, a liczyłem, że nikt się nie wypowie.
            Zacznijmy od tego, że chyba czym innym jest siłownik dla mnie, innym dla Ciebie lub po prostu są różne siłowniki.
            Według mnie, siłownikiem jest to coś na 4 zdjęciu z pierwszego wpisu.
            To jest zamontowane w drzwiach kierowcy i jak się domyślam (czego nie sprawdzałem, bo nie było potrzeby) w pozostałych drzwiach.
            Jeśli jest lub powinien być jakiś inny sterownik w drzwiach kierowcy, poproszę o foto i sprawdzę
            Teraz jaki efekt chcę uzyskać:
            Chcę mieć zamykanie i otwieranie drzwi na nowym sterowniku i jego pilotach + sygnalizację kierunkowskazami.
            Na chwilę obecną całość jest w częściach, tj. drzwi są gołe, sterownik w pudełku.
            Wcześniej co pisałem o podłączeniu, to miałem na myśli podłączenie na sucho, tj. aby po prostu sprawdzić czy działa i później wszystko rozebrałem.
            Przepraszam za chaos tam wyżej, ale zlepiłem temat z już posiadanych materiałów i wiedzy, natomiast jak tylko będzie fajna pogoda, to dostarczę konkretnych zdjęć oraz precyzyjnego opisu.
            Obecnie chciałbym, abyśmy wspólnymi siłami uzyskanie sterowani zamków z nowego sterownika + kierunkowskazy i abyście nakierowali mnie gdzie najlepiej zamontować nowy sterownik, tj. w drzwi czy pod kierą.
            Jeśli w którymś z tych wymienionych scenariuszy nie musiałbym przepuszczać przewodów przez ten peszel drzwi, to ten sposób bym wybrał, także musicie mi konkretnie doradzić plusy i minusy.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
              Według mnie, siłownikiem jest to coś na 4 zdjęciu z pierwszego wpisu
              to szare, to siłownik suwakowy, robi suw do przodu i do tyłu .
              Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
              To jest zamontowane w drzwiach kierowcy i jak się domyślam (czego nie sprawdzałem, bo nie było potrzeby) w pozostałych drzwiach.
              to siłownik "uniwersalny" i montuje się go wtedy, gdy nie ma żadnego siłownika w drzwiach, lub gdy fabryczny się popsuje.
              Owszem, jest potrzeba sprawdzenia, a przynajmniej potwierdzenia: czy, jest siłownik fabryczny w drzwiach kierowcy ? czy go nie ma? Skoro widzę że szary siłownik (4te foto) montowałeś - no to domyslam się że:
              - abo nie było fabrycznego w drzwiach kierowcy? (jak mówiłem japance montowali go a czasem nie). Jak go montowali - to NOWY zakup Centralka Kelys-Entry pójdzie pod kierownicę, jeśli nie montowali to można spróbować do drzwi, ale lepiej przeciągnąć kabel peszlem do kabiny pod kierownice).
              - albo jest , ale się popsuł?
              Gdybym ja miał to Kelys montować to pierwsze musiałbym to ustalić. Bo od tego zależy gdzie umieścić Centralkę Kelysa. Ja wolałbym pod kierownice bo łatwiej 2 kabelki przepuścić przez peszel niż upychać Centralkę kelysa na drzwiach.

              Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
              Jeśli jest lub powinien być jakiś inny sterownik w drzwiach kierowcy, poproszę o foto i sprawdzę
              to jest skrzyneczka nieco mniejsza niż to co zakupiłeś, więc tego przeoczyć się nie da. Nie widać go po zdjęciu boczka tapicerki - no, to go nie ma.
              Siema,problem z silownikami zauwazyłem jakies 2-3 tygodnie temu,wyglada to tak ze przy otwieraniu zamka kluczykiem (nie posiadam pilota) nie zawsze otworzą się drzwi po prawej stronie (pasazer i za pasazerem) czasami ''cypelki'' nie wyskoczą lub podniesie się tylko jeden z nich (nie ma reguły raz ten ,raz ten),natomiast te z lewej strony (kierowca i za kierowcą) równiutko i bez problemu,choć przy kilku próbach ciągłego otwierania i zamykania na przemian, nawet siłownik za kierowcą czasami nie

              wpis #23.

              Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
              Teraz jaki efekt chcę uzyskać:
              jasne... ale to nie jeszcze nie ten etap.
              Tak jak pisałem, - a piszę z głowy, nie widzę tego jak Ty. Więc musisz się wczuć w to ze jestem po tej stronie i polegam na tym, co napiszesz. Bo gdybym stał obok tego auta to sam bym sobie sprawdzić co i jak jest obecnie. Wtedy bym wiedział od czego zacząć.
              Zatem, wiem co chcesz uzyskać, ale ... musisz pisac konkretnie co, i jak jest, teraz.
              Czyli jeszcze raz mój wpis, (staraj się opisywać precyzyjne):
              Mój wpis na końcu #5 jest nadal bez odpowiedzi. Bez tego nie ruszę - bo jasnowidzem nie jestem . (czasem jestem, ale tu potrzebuję konkretów).

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              1. Masz sterownik i on działa, ale tylko gdy otwierasz drzwi kluczykiem. Wtedy wszystkie drzwi się otwierają / zamykają ? tak ?
              bez tej informacji nie ruszymy.

              Zamieszczone przez Endriu1987 Zobacz posta
              chciałbym, abyśmy wspólnymi siłami uzyskanie sterowani zamków z nowego sterownika + kierunkowskazy
              no ja wiem , tylko Ty jesteś tam, a ja jestem tu . Żeby w ogóle zacząć? jak pisałem, muszę mieć wiedzę z czym obecnie mam do czynienia.
              Na tym etapie w ogóle nie gadamy o Kelys-Entry- System. Dla mnie na tę chwilę tego nie ma! nie interesuje mnie to! Może za 5 wpisów tak, ale teraz nie.

              Pomijając narzędzia, brzeszczot, kombinerki i śrubokręt, to potrzebne będzie probówka 12v. z kabelkiem i krokodylkiem.
              Last edited by rambo7; 17-04-2024, 08:03.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                to tyle na tym etapie. W kolejnych pytaniach będę musiał wiedzieć, czy znalazłeś Centralke? szkoda mi tu pisać bo działania zależą od twoich odpowiedzi/podpowiedzi, czyli zeznań. Im dokładniejsze, tył łatwiej nam będzie.
                W kolejnym etapie będzie potrzebne wiedzieć do czego jest konkretny kabel z centraki tej co w aucie siedzi o ile siedzi nie wiem?
                Jak wspomniałem, skupiasz się wyłącznie na tym co jest w aucie i co działa / nie działa, istnieje nie istnieje w aucie! (((nie na tym co masz i co chcesz mieć, to na tym etapie tego jakby nie było, ma, nie gadamy())
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Taki przyrządzik ze światełkiem ostatnio kupiłem, także jest.
                  Dodatkowo mam też multimetr, który również może być pomocy.
                  Jak już będzie cieplej (bo obecnie jest średnio), przeczytam wszystko to, co napisałeś ponownie i wrócę z aktualnymi informacjami, na podstawie których temacik ogarniemy.
                  Dziękuję za pomoc i wrócę po więcej

                  Comment

                  Working...
                  X