Witam
Kupiłem d15z6 z gazem i po 2000km okazało się ze nie ma kontrolki silnika. Po jej założeniu świeci cały czas po odpaleniu i na benie i na gazie. Nic nie miga, nie gaśnie, nie ma możliwości zrobienia samodiagnostyki. Reset nic nie dał. Auto pali około 7lgazu+1l benzyny na 100km w cyklu mieszanym przy delikatnej jeździe i fajnie chodzi. Odcinka zdjęta, immo odpięte (to tak z elektroniki).
Sondę opaliłem lutlampą (tak gdzieś wyczytałem) i wyczysciłem benzyną przy okazji założenia kolektora d16 i nic sie nie zmieniło. Obroty jałowe na gazie dość często spadają i nie są równe ale nie zawsze. Na benzynie jest już ok po wyczyszczeniu przepustnicy. Regulacja gazu robiona 2x, wkładka filtra kn, parownik czyszczony, krokowiec, przepustnica, wtyczki też.
Prócz tego kontrolka econo świeci się tylko 2 sek po odpaleniu i w czasie jazdy już nie a jeżdżę wolno.
Dziś pojechałem na komputer, wcześniej nie miałem czasu i tu małe zaskoczenie:
92 błędy, żadnego nie można usunąć, sprawdzane komputerem bosch kts 550 podpiętym pod laptopa.
Powiedzcie mi co z tymi błędami zrobić, jak się ich pozbyć? Jak załatwić sprawę check engine i econo? Mechanik mowił, że moze być wina gazu i spotykał już takie samochody. Sugerował zlekceważenie tego problemu skoro samochód dobrze jeździ i malo pali. Pewnie gazownik coś spierniczył. Zasugerował zdjęcie klemy + z aku i podłączenie jej na co najmniej 10 minut do klemy "-" celem skasowania blędów.
Jestem z okolic Częstochowy (30 km na północ), gdyby ktoś chciał zasugerować konkretny warsztat.
pozdrawiam i proszę o pomoc
Kupiłem d15z6 z gazem i po 2000km okazało się ze nie ma kontrolki silnika. Po jej założeniu świeci cały czas po odpaleniu i na benie i na gazie. Nic nie miga, nie gaśnie, nie ma możliwości zrobienia samodiagnostyki. Reset nic nie dał. Auto pali około 7lgazu+1l benzyny na 100km w cyklu mieszanym przy delikatnej jeździe i fajnie chodzi. Odcinka zdjęta, immo odpięte (to tak z elektroniki).
Sondę opaliłem lutlampą (tak gdzieś wyczytałem) i wyczysciłem benzyną przy okazji założenia kolektora d16 i nic sie nie zmieniło. Obroty jałowe na gazie dość często spadają i nie są równe ale nie zawsze. Na benzynie jest już ok po wyczyszczeniu przepustnicy. Regulacja gazu robiona 2x, wkładka filtra kn, parownik czyszczony, krokowiec, przepustnica, wtyczki też.
Prócz tego kontrolka econo świeci się tylko 2 sek po odpaleniu i w czasie jazdy już nie a jeżdżę wolno.
Dziś pojechałem na komputer, wcześniej nie miałem czasu i tu małe zaskoczenie:
92 błędy, żadnego nie można usunąć, sprawdzane komputerem bosch kts 550 podpiętym pod laptopa.
Powiedzcie mi co z tymi błędami zrobić, jak się ich pozbyć? Jak załatwić sprawę check engine i econo? Mechanik mowił, że moze być wina gazu i spotykał już takie samochody. Sugerował zlekceważenie tego problemu skoro samochód dobrze jeździ i malo pali. Pewnie gazownik coś spierniczył. Zasugerował zdjęcie klemy + z aku i podłączenie jej na co najmniej 10 minut do klemy "-" celem skasowania blędów.
Jestem z okolic Częstochowy (30 km na północ), gdyby ktoś chciał zasugerować konkretny warsztat.
pozdrawiam i proszę o pomoc
Comment