Czołem,
Na forum pisze pierwszy raz, a w dodatku nie znam forum zbyt dobrze, także jeśli coś-nie-tak to proszę o wyrozumiałość.
Civic kombi 1.5 z roku 2000 + gaz
Samochód od pewnego czasu rano nie odpala na benzynie. Po przekręceniu kluczyka słychać pracę przekaźnika, ale nie słychać pracy pompy paliwa (tego dwusekundowego wstępnego podpompowania). Wtedy ratuję się odpaleniem samochodu na gazie.
Co ciekawe, podczas jazdy można przełączyć na benzynę (testowane kilkukrotnie pod koniec dłuższej trasy). Ponadto po dłuższej trasie po wyłączeniu silnika samochód odpala na benzynie (słychać przekaźnik, słychać pompę). Po kilku godzinach brak pompy.
Rano powtórka z rozrywki - nie słychać pompy, nie pali na benzynie, odpala na gazie.
Sprawdziłem przekaźnik (main relay, siedmiopinowy, koło skrzynki bezpieczników koło nóg kierowcy) - podawanie napięcia na odpowiednie piny powoduje domknięcie obwodów odpowiednich pinów. Styki, kable wyglądają jak nowe. Bezpiecznik i jego gniazda też jak nowe.
Niestety (o ile się zdążyłem zorientować) dostęp do pompy wymaga wyjęcia baku (z bagażnika jest dostęp do czujnika poziomu paliwa zdaje się). Ja tego za bardzo nie mam jak ogarnąć, więc zanim oddam do mechanika, to zapytuję - macie może jakieś pomysły co może dawać takie objawy? Jakaś typowa usterka nie pompy?
Z góry dzięki,
Wojtek
Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule tematu słów "pomocy" i "problem" sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów, tu są same tematy o pomoc i problemy. Temat zmieniam.
Na forum pisze pierwszy raz, a w dodatku nie znam forum zbyt dobrze, także jeśli coś-nie-tak to proszę o wyrozumiałość.
Civic kombi 1.5 z roku 2000 + gaz
Samochód od pewnego czasu rano nie odpala na benzynie. Po przekręceniu kluczyka słychać pracę przekaźnika, ale nie słychać pracy pompy paliwa (tego dwusekundowego wstępnego podpompowania). Wtedy ratuję się odpaleniem samochodu na gazie.
Co ciekawe, podczas jazdy można przełączyć na benzynę (testowane kilkukrotnie pod koniec dłuższej trasy). Ponadto po dłuższej trasie po wyłączeniu silnika samochód odpala na benzynie (słychać przekaźnik, słychać pompę). Po kilku godzinach brak pompy.
Rano powtórka z rozrywki - nie słychać pompy, nie pali na benzynie, odpala na gazie.
Sprawdziłem przekaźnik (main relay, siedmiopinowy, koło skrzynki bezpieczników koło nóg kierowcy) - podawanie napięcia na odpowiednie piny powoduje domknięcie obwodów odpowiednich pinów. Styki, kable wyglądają jak nowe. Bezpiecznik i jego gniazda też jak nowe.
Niestety (o ile się zdążyłem zorientować) dostęp do pompy wymaga wyjęcia baku (z bagażnika jest dostęp do czujnika poziomu paliwa zdaje się). Ja tego za bardzo nie mam jak ogarnąć, więc zanim oddam do mechanika, to zapytuję - macie może jakieś pomysły co może dawać takie objawy? Jakaś typowa usterka nie pompy?
Z góry dzięki,
Wojtek
Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule tematu słów "pomocy" i "problem" sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów, tu są same tematy o pomoc i problemy. Temat zmieniam.
Comment