Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

chyba problem z zasilaniem pompy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • chyba problem z zasilaniem pompy?

    Czołem,

    Na forum pisze pierwszy raz, a w dodatku nie znam forum zbyt dobrze, także jeśli coś-nie-tak to proszę o wyrozumiałość.

    Civic kombi 1.5 z roku 2000 + gaz

    Samochód od pewnego czasu rano nie odpala na benzynie. Po przekręceniu kluczyka słychać pracę przekaźnika, ale nie słychać pracy pompy paliwa (tego dwusekundowego wstępnego podpompowania). Wtedy ratuję się odpaleniem samochodu na gazie.
    Co ciekawe, podczas jazdy można przełączyć na benzynę (testowane kilkukrotnie pod koniec dłuższej trasy). Ponadto po dłuższej trasie po wyłączeniu silnika samochód odpala na benzynie (słychać przekaźnik, słychać pompę). Po kilku godzinach brak pompy.
    Rano powtórka z rozrywki - nie słychać pompy, nie pali na benzynie, odpala na gazie.

    Sprawdziłem przekaźnik (main relay, siedmiopinowy, koło skrzynki bezpieczników koło nóg kierowcy) - podawanie napięcia na odpowiednie piny powoduje domknięcie obwodów odpowiednich pinów. Styki, kable wyglądają jak nowe. Bezpiecznik i jego gniazda też jak nowe.

    Niestety (o ile się zdążyłem zorientować) dostęp do pompy wymaga wyjęcia baku (z bagażnika jest dostęp do czujnika poziomu paliwa zdaje się). Ja tego za bardzo nie mam jak ogarnąć, więc zanim oddam do mechanika, to zapytuję - macie może jakieś pomysły co może dawać takie objawy? Jakaś typowa usterka nie pompy?

    Z góry dzięki,
    Wojtek

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule tematu słów "pomocy" i "problem" sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów, tu są same tematy o pomoc i problemy. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 20-05-2019, 07:39. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Kiedyś mialem podobne objawy ze auto z rozrusznika nie odpalało winny był alarm który odcinał pompe paliwa
    Moze masz podobnie lub cos z immo

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez aaalata Zobacz posta
      (o ile się zdążyłem zorientować) dostęp do pompy wymaga wyjęcia baku (z bagażnika jest dostęp do czujnika poziomu paliwa zdaje się).
      baku się nie wyciąga, Pompa paliwa, pływak - to jest jeden zintegrowany element, dostęp jest bezproblemowy - jest pod tylną kanapą nie w bagażniku.
      Gdy zdarzy się sytuacja że na PB nie odpala, podnieś kanapę, weź długie kable i podepnij 12v z akumulatora bezpośrednio do pompy.
      Jak ruszy i będzie działać - to szukasz po elektryce, tam jest problem.
      Jak nie ruszy to do wymiany pompa.
      Dostęp do wtyczki pompy to 2,5min. roboty, podpięcie 12v to kolejne 2,5 min razem 5min.
      To jest z 1,4 ale twoja 1,5 podobnie wygląda: https://8.allegroimg.com/s1440/011d5...f8ebd5812929e8
      trochę filmików na YT jest :


      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        @rambo7 - przepraszam za sabotaż, to zupełnie niechcący (ale trochę bezmyślnie z mojej strony),
        w każdym razie mi się nadal wyświetla temat ze słowem "problem" i nie potrafię tego edytować

        Zerknąłem pod siedzisko tylnej kanapy, ale absolutnie nie rzuca mi się w oczy taki "właz" do pompy jak w załączonych filmikach. Załączam fotki. Czy należy szukać gdzieś głębiej? Zdemontować oparcia? Bliżej nóg pasażerów tylnej kanapy?

        honda 1.jpghonda 2.jpg

        Comment


        • #5
          jesteś blisko.. zobacz jak wygląda bak i gdzie są dziury dostępu do pompy: https://a.allegroimg.com/original/0c...712c7f13fbb1ba
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X