Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Centralny zamek zamyka ale nie otwiera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny zamek zamyka ale nie otwiera

    Witam,

    Swojego czasu w swojej hondzie civic 6g 97r angielka nie działał mi centralny zamek. Centralny tylko i wyłącznie jest z kluczyka nie ma pilota. Rozebrałem boczek drzwi i były kable przetarte. Minęło pare miesiący i zamek z centralnego tylko sie zamyka. Otwierając słychać dźwięk jakby sie otwierało ale nic z tego. Czasem podczas jazdy wszystkie drzwi oprócz kierowcy potrafia sie same zamknąć. Boczek mam na nowo rozebrany ale nie mam,pojecia co może być przyczyną tym razem :/ kable wyglądają na ok, może siłownik?

  • #2
    Siłownik sam w sobie raczej nie. Tam jest silnik. Jeśli zamki się zamykają, to silnik jest sprawny. Otwarcie zamków polega na podaniu prądu w odwrotnej polaryzacji. Silnik raz się kręcie w jedną, raz w drugą stronę.
    Tutaj pozostaje metodologia. Jeśli w drzwiach kierowcy masz sterowanie, to do siłownika dochodzi 5 przewodów. Dwa do sterowania samego siłownika. Trzy pozostałe do sterowania otwarciem. W siłowniku są mikroprzełączniki do sterowania. Trzeba go sprawdzić.
    Jeśli piszesz, że w czasie jazdy siłowniki potrafią się same zamknąć, to trzeba sprawdzić regulację tych styków. Czasem siłowniki się trochę przesuną. Może być, że kable są gdzieś poprzecierane i zwierają. Podejrzane miejsca to przelotki między drzwiami a karoserią. W końcu sam sterownik zamków. Być może przekaźniki już mają styki powypalane. Też do sprawdzenia. No jest rochę zabawy.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
      Jeśli w drzwiach kierowcy masz sterowanie, to do siłownika dochodzi 5 przewodów.
      nie zawsze tak jest, jeśli fabrycznie CZ (5gen angielka) jest tylko i wyłącznie z kluczyka to są tylko 2 kable i to kable impulsu sterowania, nawet kabli zasilania nie ma bo nie ma w drzwiach kierowcy nawet silnika, kręcąc kluczykiem (tak to przewidzieli) nie ma sensu pchać siłownika. Jeśli ktoś chce mieć na pilota musiał ciągnąć kable zasilania do drzwi kierowcy.
      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
      Może być, że kable są gdzieś poprzecierane i zwierają
      na to wygląda, to najczęstsza przyczyna - twz zwarcie do masy. Czyli auto się trzęsie jak jedzie i czasem (stąd nieregularnie) jakiś przetarty kabel zwiera do gołej blachy i słychać szarpanie zamkami.
      Zasada jest też taka że grzebiemy tam, gdzie było grzebane, często bywa że musimy poprawić izolację. Warunki atmosferyczne, myjka itp. ma wpływ na układy elektryczne. Kable przetarte rozumiem zaizolowałeś zgodne ze sztuką czyli w izolacji termokurczliwej odpornej na wodę? jak tylko taśma to może być niewystarczające.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie zawsze tak jest, jeśli fabrycznie CZ (5gen angielka) jest tylko i wyłącznie z kluczyka to są tylko 2 kable i to kable impulsu sterowania
        No fakt, o tej opcji zapomniałem. Czyli siłownika de facto brak, są tylko mikroprzełączniki.


        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        na to wygląda, to najczęstsza przyczyna - twz zwarcie do masy.
        Tu nie chciałem się wypowiadać, bo nie byłem pewien czy jest sterowanie masą. W Japończykach te instalacje są przedziwne.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • #5
          być może i ja strzeliłem, bo okaże się że w angliku (jak to wszystko na odwrót) zrobi sterowanie plusem. No generalnie ... wygląda na to że coś (jakieś przebicie) przypadkowo zamyka obwód i szarpie zamkami.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            ..ale czytam problem jeszcze raz...
            Zamieszczone przez gryc93 Zobacz posta
            Centralny tylko i wyłącznie jest z kluczyka nie ma pilota.
            zakładam że to fabryczne rozwiązanie, pilota nigdy nie było??? - czy był? bo jak był (ale został zgubiony, czy się popsuł) ... no to inaczej bym tu podpowiadał.
            Zamieszczone przez gryc93 Zobacz posta
            Czasem podczas jazdy wszystkie drzwi oprócz kierowcy potrafia sie same zamknąć.
            no ten wpis raczej mówi że nie było pilota.... ale ... jeśli tam jest jednak siłownik?? -
            Zamieszczone przez gryc93 Zobacz posta
            Boczek mam na nowo rozebrany ale nie mam,pojecia co może być przyczyną tym razem :/ kable wyglądają na ok, może siłownik?
            no ale napisz czy jest tam siłownik i 5 kabi???
            tu piszesz
            Zamieszczone przez gryc93 Zobacz posta
            Minęło pare miesiący i zamek z centralnego tylko sie zamyka.
            czyli bębenek zamka jest uszkodzony ...w bębenku jest mechanizm
            Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
            W siłowniku są mikroprzełączniki do sterowania.
            w wersji bez siłownika te mikrostyki są w bębenku zamka, robią tę samą robotę, i z wiekiem auta i ilością otwierań ten mechanizm psuje się i nie daje impulsu w jedną stronę.... tutaj na otwórz.
            Dlatego zamknąć się da ..ale otworzyć nie ... tu jest sprawa w bębenku zamka, przyjrzyj się tam i popatrz od środka jak włożysz kluczyk czy coś gdzieś jest wyrobione.
            Zakładam że ten bębenek jak wkładasz klucz ma już luzy... normalnie po 20 latach wkładania kluczyka i kręcenia w te i we wte, są luzy.
            Aby tego uniknąć takiej sytuacji z niezamykaniem czy otwieraniem to lepiej mimo wszystko zamontować sterownik za 50zł wtedy nie niszczymy bębenka, on słuzy jako awaryjne otwieranie - jak np aku padnie.
            Wystarczy sterowanie - cała instalacja jest więc 80% roboty zrobione.
            Kwestia czy jest siłownik w drzwiach kierowcy ...czy niema?
            Jak nie ma to trzeba ciągnąć zasilanie do siłownika który trzeba kupić i zamontować.
            W związku z tym (jeśli się okaże) że tam jest tylko 2 kable impulsu to nie ma sensu wsadzać Mastera siłownika zarządzającego C-Z wystarczy Slave na 2 kable i wszystko będzie fungować z pilota.

            za mało napisałeś szczegółów co to tam masz gryc93.?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X