Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zagadka w Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zagadka w Coupe

    Witam
    W zasadzie w imieniu żony bo uznaliśmy że to bez sensu zakładać jej konto kolejne. Po moim powitalnym poście zakupiliśmy Coupe przedlifta i niestety okazuje się, że natrafiliśmy na problem, z którym nie możemy sobie poradzić. Zaznaczam, że żonka mocno się wkręciła w grzebanie przy aucie praktycznie wszystkie czynności opisane zrobiła sama, zresztą ja tam się do prądu nie dotykam :P Oddaje głoś małżonce i będę wdzięczny za pomysły

    Na początek chciałabym zaznaczyć ze prawko mam od roku a Hanie od 3 miesięcy wiec bardzo proszę o pisanie prostym laickim językiem.
    Mam problem z moja Hania który powoli doprowadza mnie do szalu wszystkie działania nie przynoszą większych efektów.
    Przechodząc do sedna, w Civicu Coupe D16y7 '97 świeci się Check engine i nie gaśnie, po zmostkowaniu dalej nie gaśnie i nawet jak robię sztuczny błąd on dalej nie wykazuje nic na samo diagnostyce, pali się cały czas. Wymieniony komp na inny a problem dalej występuje. Dodatkowo auto tylko przy nagrzewaniu silnika przy obrotach ok 2000 na moment traci moc bez spadku obrotów a jeśli dodam w tym momencie gazu zaczyna szarpać. Po chwili kiedy temp. się stabilizuje pracuje bez zarzutu. Czasem tez delikatnie spadają obroty i auto je podciąga, a przy zwolnieniu padało hamulca obroty na moment rosną i wracają do normy.
    Napięcie obwodu samo diagnostycznego na wtyczce ECU ze zworka i bez prawidłowe wymieniłam tez świece i przewody, wyczyszczony korkowiec i przepustnica, oporność na grzałce lambdy i jej napięcie o,k jedyny trop to zgaśniecie kontrolki silnika na ułamek sekundy w momencie wyłączania pompy paliwa kiedy gaśnie kontrolka imo przy włączonym zapłonie. Check nie robi tego przy rozłączeniu przekaźnika pompy ale robi przy rozłączeniu czegokolwiek innego. No i do styku 7 wtyczki przekaźnika głównego wchodzą 2 przewody, chyba powinien być jeden :!: (w Preludzie mamy jeden)
    To juz chyba wszystko nie bardzo wiem co z tym dalej możne ktoś z Was ma jakiś pomysł bo mi powoli ich brak...

  • #2
    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    świeci się Check engine i nie gaśnie, po zmostkowaniu dalej nie gaśnie i nawet jak robię sztuczny błąd on dalej nie wykazuje nic na samo diagnostyce, pali się cały czas
    to jest zawiłe, bo piszesz "grypsem" , nie bardzo wiem o czym? zatem:
    1 . zmostokowaniu - czego ? (nie wiem co konkretnie mostukujesz? )
    2. jak się robi sztuczny błąd ? (nie wiem jak to się robi i czym?)
    3. dokonano:
    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    Wymieniony komp na inny a problem dalej występuje
    kto tego dokonał Ona sama?
    3.1 - czy komp jest identyczny jak ten co był fabrycznie?
    3.2 - ta operacja wymiany kompa w jakim celu, dlaczego z jakiego powodu?

    Zacznijmy od tego że skoro jest Check Engine - to musi być odczytany Kod błędu inaczej żadne działanie nie ma sensu. Najlepiej by było gdyby tam nikt nie grzebał i stan samochodu był fabryczny, jednak został wymieniony ECM (komputer) i od tego momentu robią się poważne schody.
    Mniej więcej sytuacja wygląda tak jak by Twoja miła poszła do fryzjera (długie włosy) opitolono ją na jeża ... (stwierdziła do kitu) i poszła do innego fryca pytać jak te włosy z powrotem długie zrobić.

    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    Dodatkowo auto tylko przy nagrzewaniu silnika przy obrotach ok 2000 na moment traci moc bez spadku obrotów a jeśli dodam w tym momencie gazu zaczyna szarpać.
    bez Kodu ani rusz przyczyn może być kilkanaście a to nie forum wróżek, chodzi Wam o to by się zając konkretnym defektem? ...czy chcecie 15 porad co zrobić .. i tak będziecie ładować kasę w ciemno bez efektu?

    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    Po chwili kiedy temp. się stabilizuje pracuje bez zarzutu. Czasem tez delikatnie spadają obroty i auto je podciąga, a przy zwolnieniu padało hamulca obroty na moment rosną i wracają do normy.
    będzie kilkanaście obszarów o potencjalnym defekcie - po co zgadywać?

    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    jedyny trop to zgaśniecie kontrolki silnika na ułamek sekundy w momencie wyłączania pompy paliwa kiedy gaśnie kontrolka imo przy włączonym zapłonie.
    system rozpoczyna procedurę diagnostyki przed każdym uruchomieniem silnika, więc jak gaśnie imo to i nie ma prądu na przekaźniku pompy paliwa i nie ma też12v w ECM, ponowne zał stacyjki na ON II rozpoczyna procedurę badania układów i już wie że "coś mu nie pasuje" stąd CE. To jest całkowicie normalne, żaden trop.

    Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
    do styku 7 wtyczki przekaźnika głównego wchodzą 2 przewody, chyba powinien być jeden :!:
    mówimy o gumowym guziku? czujniku uderzeniowym? https://www.civicforum.pl/showthread...-VII-Manual-II
    na foto 2 widać że są 2 przewody, powinno być 2. nawet w 6 gen.

    Dało by się wrócić do fabrycznej konfiguracji ? czy to niemożliwe? najlepiej aby auto miał fabryczny komputer a nie wymieniony. Problem to właśnie ta operacja a nie kable świece czy co innego.

    Jeśli nie można dokonać samodiagnostyki a CE się świeci no to od tego trzeba zacząć a nie od kabli i świec.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam ja zona
      Wiec tak samodiagnostyka nie dziala po zmostkowaniu dwupinowej wtyczki ce swieci sie stale, sztuczny blad czyli wypiecie wtyczki od sondy, czujki temp., czy map sensor tez swieci sie stale, ecu wymienione bo mozliwa byla awaria sterownika samodiagnostyki, ale nie pomoglo wymiana na kompa takiego jak byl d16y7 a przy okazji okazalo sie ze poprxedni tez byl wymieniony( opisany mazakiem jak ze szrotu), co do czyjnika bezwladnosciowego to kilku godzinach bezowocnego szukania udalo mi sie ustalic ze w coupe go nie ma, a chodzi mi o wtyczke do przekaznika glownego taka 7 pinowa po prawej nad ecm. Co do spadku mocy pisze bo moze jedno z drugim jes powiazane, albo ktos mial cos takiego i moze doradzi. Nie moge zrobic samodiagnostyki wiec szukam na piechote, wymienilam swiece, filtr paliwa, kable, cewke, poczyscilam przepustnice i krokowiec i dalej nic. Wypne jeszcze map sensor i zobacze co bedzie. A moze rozkrece zloma

      Comment


      • #4
        Najpierw musisz usprawnić samodiagnostykę. Bez tego to błądzenie we mgle.
        Jeśli wymiana kompa nic nie daje to sprawdź wiązkę. Ja poszukałbym wyjścia z kompa odpowiedzialnego za CE i zmostkował żarówkę na kabelku do masy. Da to odpowiedź czy wiązka jest uszkodzona czy nie.

        Comment


        • #5
          No wlasnie zgodnie z manualem civic vi sprawdzilam napiecie w obwodzie samodiagnostycznym ze zworka i bez i jest tak jak trzeba.

          Comment


          • #6
            Chodzi o obwod zarówki.Mixturant sugeruje zeby zamiast żarówki w zegarach podpiać swoją.
            Po wypięciu przewodu z ECU żaróka w zegarach powinna zgasnąć,jeśli tego nie robi to jest podpieta do czegoś innego. Ze swojej strony proponuję prześledzic obwody przekaźnika a w szczególności sporawdzenie jego masy a takżę przelutowanie go ,bo objawem jej częściowego zaniku jest ciągłe świecenie CE.
            Masy przy puszcze termostatu też są do sprawdzenia.
            mil1.pngmil3.png
            EDIT: Wysterowywanie lamki z ECU jest minusem,więc obwód zwarty do masy będzie również skutkował ciągłym świeceniem.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            kto tego dokonał Ona sama?
            Też jestem ciekaw jak został bejćnięty/obszednięty/obejdziony/obejszcz... immo , kto to zrobił i gdzie to wyczytał
            Last edited by m26; 15-04-2019, 20:29.

            Comment


            • #7
              Modul immo przelutowany do nowego kompa pomysl podkradziony od kogos z neta na logike powinno dzialac przelutowal elektronik od napraw rtv i dziala. Przeciecie przewodu mil powoduje zgasniecie kontrolki, jutro bawie sie dalej, z zarowka tez sprobuje dzieki za podpowiedzi, moze go nie zezlomuje

              Comment


              • #8
                Skoro przecięcie przewodu powoduje zgaszenie to zacznij szukać w masach.Dla ułatwienia życia dodam że zamiast mierzyć to łatwiej jest przypiąć jakiś przewód do budy i na probę mostkować nim zaciski z czarnymi przewodami (w Hondzie tylko masa jest czarna).
                Rozumiem że przewód został odcięty przy ECM a nie zegarach.
                Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                Modul immo przelutowany do nowego kompa
                Standard.Chciałem sprawdzić czy inne sposoby wypłynęły na światło dzienne,bo jak do tej pory tylko ruscy puścili parę,a u nas nikt tam nie szuka

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  ecu wymienione bo mozliwa byla awaria sterownika samodiagnostyki,
                  rozumiem że to nie było potwierdzone żadną diagnostyką ECM tylko ...ktoś mądry tak wymyślił?
                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  ecu wymienione bo mozliwa byla awaria sterownika samodiagnostyki, ale nie pomoglo wymiana na kompa takiego jak byl d16y7 a przy okazji okazalo sie ze poprxedni tez byl wymieniony
                  o jej.. no to będzie ciężko.
                  Czy ktoś ma Oryginalny fabryczny ECM od tego auta ? czy to już historia ?
                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  co do czyjnika bezwladnosciowego to kilku godzinach bezowocnego szukania udalo mi sie ustalic ze w coupe go nie ma
                  nie wieżę.
                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  Nie moge zrobic samodiagnostyki wiec szukam na piechote, wymienilam swiece, filtr paliwa, kable, cewke, poczyscilam przepustnice i krokowiec i dalej nic.
                  nie robi siętakich rzeczy bo tylko generujesz wydatki a wiesz dobrze że jak nie ma komunikacji z ECM to nic nie zrobisz ... nic!

                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  Modul immo przelutowany do nowego kompa pomysl podkradziony od kogos z neta
                  zajebiste pomysły... musi to byli fachowcy po byku fest .

                  Zamiast naprawiać to auto ...psujecie je na maxa... jak się to czyta to istny kabaret. Zgubiłem się w lesie i brnę dalej w las... mniej więcej tak to wygląda. Szczerze mówiąc ja nie wiem co zrobić ...może faktycznie
                  Zamieszczone przez ModelMaker Zobacz posta
                  A moze rozkrece zloma
                  chyba tak....
                  nie będzie to jeździć. Fatalnie że trafiliście na kogoś kto miał tak durnowate pomysły i szkoda że ten co te pomysły miał nie płacił za te części i konsekwencje tych działań.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Drogi Rambo7 oryginalny ecm z tego auta to juz historia.
                    Co do reszty to po przecieciu mil kontrolka zgasla wiec tak- ktos modry poradzil mi ze moze byc to problem ze spalonym sterownikiem samodiagnostyki, ja tez podejzewalam usterke ecm i bylo to najprostsze rozwiazanie( a od tych sie podobno zaczyna) i nie umialam jeszcze w tedy sprawdzic napiecia na obwodzie
                    Co do czujnika tez nie wiezylam i bardzo bym chciałabym zeby tam byl, jak znajdziesz stawiam flaszke.
                    Z immo pomysl moze i prostacki ale dziala wiec Twoje drwiny sa nie na miejscu.
                    A co do reszty to tak jest to kabaret bo szukam po ciemku nie majac pojecia o mechanice i elektryce( z wyksztalcenia jestem kosmetologiem) ale coraz wiecej sie ucze bo jeszcze 2 mies temu balabym sie wypiac akumulator, a poza pierwasza wymiana uszkodzonego termostatu ktora zrobil mi maz wsxystko robie sama.
                    Co do kosztow to tak swiece po wykreceniu czarne wymieniane nie wiadomo kiedy- wymiana potrzebna
                    Przewody na aparacie pazaciagane trytkami i oklejone izolacja - do wymiany
                    Wymiana wezy plynu chlodniczego na sylikonowe - powod wyciek(sparcialo)
                    Wymiana fitra paliwa, maz dostal do Prelude ale do v nie iv i tak lezal a u mnie sie juz prosil
                    Cewka coz podmienia z zapasowego f20 z garazu - bezkosztowo, czyszczenie krokowca, przepustnicy, kopulki i palca bezkosztowo
                    Jedyne co to fakt auto mogloby byc lepsze i sie np nie psuc
                    Ale jest moje, cos sie z nim dzieje, wiec nie czekam az samo sie naprawi tylko staram sie cos zrobic, a co konsekwancji moich dzialan to z tego co widze i slysze nie jest z nia gorzej.
                    W imieniu wszystkich nowo upieczonych dumnych posiadaczy Honda - samochodu a nie dupowozu dziekuje ci za wsparcie.
                    Last edited by ModelMaker; 16-04-2019, 09:13.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta

                      Standard.Chciałem sprawdzić czy inne sposoby wypłynęły na światło dzienne,bo jak do tej pory tylko ruscy puścili parę,a u nas nikt tam nie szuka
                      Zaintrygowales mnie, nawet bardzo, hmm.... coz to moze byc...
                      I dziekuke za rady, bedzie troche zabawy

                      Comment


                      • #12
                        Nie szerzę tego ,bo niektórym kolegom chleb odbiorę.

                        Comment

                        Working...
                        X