Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skaczące napięcie i pisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skaczące napięcie i pisk

    Witam.
    Nie mogłem znaleźć na forum odpowiedzi.
    Mam mały problem z Honda Civic VIII 1.4 mianowicie pisk. Już tłumaczę np. gdy jadę 90km/h i wcisnę sprzęgło i obroty spadają na jałowe słychać pisk jakby pasek. Dodatkowo gdy włączę kilka rzeczy naraz np. wycieraczki , nawiew światła radio itd. to też słychać pisk . Mam woltomierz w zapalniczce i gdy jest pisk napięcie spada odrazy nawet do 11.3 gdy wcisne gaz i podniosę obroty cichnie. W sumie po za irytacja nie przeszkadza w jeździe ale nie wiem co to. Patrzyłem na pasek alternatora i niby sztywny i cały. Rozrząd był robiony z 3mies temu . No nie wiem co to pomożecie?

  • #2
    Otwórz klapę i posłuchaj czy to rzeczywiście pasek.
    Opisze to tak: małe obroty to duży prąd wzbudzenia na wirnik żeby utrzymać napięcie,duze opory stawiane przez wirnik i duże obciążenie pasa.
    Duże obroty silnika to mniejszy prąd wzbudzenia , mniejsze opory i mniejszy moment przekazywany przez pas bo obroty przekładają się na wykonana pracę ,więc wszystko się zgadzało.
    Jeśli to pasek to sprawdź i naciągnij zgodnie ze sztuka,albo idź tam gdzie go zakładali nie poprawią to co zje...li.
    Zrob to szybko,bo pas ma włókno szklane w sobie i zniszczony dobrze wyciera kola pasowe.

    Comment


    • #3
      To może i ja zapytam, Civic 1.4 99r od jakiegoś czasu pojawiło się piszczenie przy równo 3 tys obr, i to zazwyczaj przy schodzeniu z obrotów, naciagalem paski ale to nie to, odpinalem wtryski bo myślałem że tu coś może być, też nie.
      Moja Honda
      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

      Comment


      • #4
        Witam dziękuję za odpowiedź. Pojawiło się pytanie ... Mianowicie zauważyłem że sprzęgło się raczej już kończy . Czy poprzednie objawy mogą wynikać z tego że sprzęgło słabo chodzi. Nie mam tego auta długo. Ale znajomy stwierdził że źle łapie. Na forum wyczytałem ten sposób z próbą ruszania na 3 no i fakt auto gaśnie dopiero jak mam prawie całe sprzęgło puszczone.

        Comment


        • #5
          Nie 3 tylko najwyższy możliwy bieg,nie puszczasz powoli tylko gwałtownie z gazem w podłodze i obrotami pod odcinką nie puszczając gazu.
          Tak sprzęgło się nie zachowuje,nie jest zależne od włączonych odbiorników.Jednak zawsze może być błąd w opisie sytuacji albo odczycie tego opisu,wiec jesli są jakieś wątpliwości to zdejmij pasek i sprawdź.Możesz ewentualnie psiknąć czymś w rowki kola/paska w momencie kiedy piszczy,zmieni sie ton lub na moment ucichnie.

          Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
          od jakiegoś czasu pojawiło się piszczenie przy równo 3 tys obr
          Wtryskiwacze nie piszczą,ale co do paskow to sposob z aerozolami zadziała na 100% przy ich sprawdzaniu.
          Można to zrobić plkakiem,odrdzewiaczem,albo sprayami do uszczelek,byle nie ciężkimi odpornymi na odparowania olejami.
          Zdejmij obudowę filtra i posłuchaj czy to aby nie z gardła to słychać.

          Comment

          Working...
          X