Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Swap na szyby elektryczne. Kilka pytań.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Swap na szyby elektryczne. Kilka pytań.

    Witam!
    Czy przy montażu mechanizmu elektrycznych szyb na przód trzeba wymieniać boczek? Sam mechanizm można kupić dostać w dobrej cenie, ale boczek w dobrym stanie to już gorzej. Podłokietnik z przyciskami mam, resztę sam dorobię.
    Drugie pytanie to czy muszę podłączać oryginalny sterownik np. żeby nie uszkodzić silniczka lub mechanizmu.
    Mechanizm rozumiem będzie pasował(drzwi takie same przecież)?

  • #2
    W boczku przecież jest miejsce na przycisk do sterowania szybą, jedynie w prawym (od strony pasażera) go nie ma więc wystarczyłoby zaślepić. Boczek musisz kupić albo zdrutować coś i umieścić przycisk w innym miejscu niż fabrycznie. Drzwi są takie same. A co do mechanizmu w dobrej cenie to bym uważał - pasażera można dostać w dobrej cenie, jednak znalezienie mechanizmu kierowcy który nie będzie zajechany jest trudne A te w dobrym stanie są po większej cenie, można też próbować go naprawić.

    Comment


    • #3
      Przyciski będą w podłokietniku. Chodziło mi tylko czy boczek z otworem po korbce(który się zaślepi) wejdzie bez problemu po montażu mechanizmu z silniczkiem. I nie wiem co z tym sterownikiem. Potrzebny koniecznie czy nie?

      Comment


      • #4
        Tego nie wiem. Ale weź pod uwagę, że szyba kierowcy nie otwiera się z podłokietnika tylko właśnie z boczku drzwi. W podłokietniku zamiast otwierania szyby kierowcy jest blokada szyb

        Comment


        • #5
          Piszesz o fabrycznej instalacji. Ja mam w podłokietniku 3 przełączniki szyb oraz czwarty-nazwijmy go "0-1" ,który chcę wykorzystać do załączania radia i zapalniczki bez kluczyka. Tylnych szyb nie planuję przerabiać, zostaje mi jeden wolny przełącznik "prawo-lewo". Teraz pozostaje pytanie czy potrzebuję tego oryginalnego sterownika, żeby nie narobić szkód podczas podnoszenia obu szyb równocześnie. Dojdą do końca i co dalej? Przeciążenie i zadziała bezpiecznik? Nie mogę znaleźć informacji jak to zostało rozwiązane w oryginale.

          Comment


          • #6
            Niczego nie potrzebujesz. To tak na ostro działa w każdym prawie aucie bez pamięci w silnikach (mają licznik obrotów),wyjątek stanowią stare Audi (np 100) gdzie były wyłączniki bimetaliczne,niestety bardziej awaryjne niż sam silnik po ich zmostkowaniu.
            Sterownik w 6g ogranicza się jedynie do podtrzymana opuszczania szyby kierownika ,a i tak realizuje odcięcie czasowo a nie na zasadzie pomiaru prądu czy ustaniu obrotów. Podłączaj i się nie przejmuj,zabezpicz jedynie jak trzeba L i R na osobnych bezpiecznikach .

            Comment

            Working...
            X