Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wysokie falujące obroty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wysokie falujące obroty

    Cześć Panowie,

    Kilka tygodni padł mi akumulator podczas mrozów. Nie miałem potrzeby, więc hondzia stała nieużywana przez dwa tygodnie. Poprosiłem znajomego o podładowanie. Przyjechał z kablami, wpięliśmy wszystko zgodnie ze sztuką. Samochód odpalił, lecz zaczęły falować obroty. Na początku myślałem, że to ssanie, bo mróz dalej trzymał, ale po dłuższej przejażdżce (~150 km) problem pozostał - obroty nadal falowały. Wiedziałem, że coś jest nie tak...

    Czytałem na forach, przeglądałem manual. Zacząłem standardowo od czyszczenia krokowca i przepustnicy, lecz bez zmian. Naładowałem też akumulator prostownikiem do pełna. W końcu podjechałem do znajomego mechanika. Ten sprawdził krokowiec i przepustnice, sprawdził podciśnienie, dolał płynu chłodniczego. Problem nadal jest.

    Próbowałem kilka razy resetować komputer zarówno akumulatorem i bezpiecznikiem - bez zmian.
    Dodam, że niedawno wymieniałem wszystkie filtry i wszystko działało.

    Po uruchomieniu silnika obroty wolno rosną do 2500 rpm, a potem falują między 2500 a 1500 rpm.

    Ktoś ma jakiś pomysł?

  • #2
    Sprawdź czy nie masz lewego powietrza.

    Comment


    • #3
      A możesz mi podpowiedzieć jak to zrobić?
      Szukałem na forum, ale ze słabym skutkiem, za co z góry przepraszam.

      Oraz pytanie czy z takimi objawami, mogę pojechać w trasę ~350 km? To dość pilna sprawa, a żaden mechanik mi tego nie naprawie do soboty...

      Comment


      • #4
        Oglądasz wszystkie wężyki podczas pracy silnika. Zwracasz uwagę na dziwne odgłosy, pęknięcia, nieszczelności itp

        Comment


        • #5
          Byłem u mechanika: diagnoza padł silniczek krokowy.
          Mechanik proponuje wymianę, koszt: 2 500 pln za silniczek + robocizna.
          Coś czuję, że próbuje mnie oszukać. Panowie czy to możliwe, żeby silniczek padł całkowicie?

          Comment


          • #6
            Coś za drogo za ten silniczek. Nawet jeśli by był martwy to j tak wolałbym kupić na złomowisku używany i podmienić, może będzie lepiej.

            Comment


            • #7
              Najpierw sam go zdemontuj i sprawdź jak chodzi w środku. Czy jest opór? To łatwizna. Kilka śrubek i wd40. 2500zł? Ten mechanik to oszust. Na szrocie za 50zł kupisz.

              Comment


              • #8
                Po pierwsze to zapytaj po czym wnosi że to regulator,po drugie jak do tego doszedł,po trzecie to kto kupuje takie coś na serwisach?
                Zdejmij graty żebyś miał dostęp do gardzieli.
                We wlocie przepustnicy ,na ściance od wewnątrzjest duży otwór powietrzny,odpal auto i zatkaj go palcem,jeśli obroty nie spadną to zmień mechanika,bo wina nie leży po stronie regulatora.
                Zdejmij przewód serwa i zatkaj,bo to potencjalny sprawca,resztę przewodów po kolei kontrolnie zaciskaj szczypcami.
                Nie zapomnij o zaworze PCV -jest na dolnej odmie.
                Na koniec zatkaj ręką całą przepustnicę przy zaciśniętej dolnej odmie,jeśli nie zgaśnie to zdejmuj kolektor.
                Nie daj mechanikowi kręcić żadnymi regulatorami przy przepustnicy,bo tylko sp...li nastawy.
                Kompletna przepustnica do 1.4 kosztuje 30zł na forach.

                Comment

                Working...
                X