Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pilne - świeci akumulator poniżej 4k obrotów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilne - świeci akumulator poniżej 4k obrotów

    Pilnie potrzebna pomoc, jaki będzie powód, świeci mi kontrolka aku do 4 tys obrotów, zaczęła 20 minut temu, a autko zrobiło dzielnie trasę 700km bez zgrzytu, dopiero na końcówce gdy wjechałem do centrum miasta i zwolniłem do cholernej 50tki wywaliło mi kontrolkę. Dodam że jak hamuję biegami to dopiero przy 3k się zaświeca, ale jak gazuje to dopiero przy 4k gaśnie. Gdzie szukać rozwiązania tego problemu? Mam w razie czego tutaj szrocik gdzie stoi ten sam rocznik i silnik civic więc w razie czego wyciągnę część, albo zaryzykuję i pojadę, ewentualnie skorzystam z obsługi wykupionego assistance.
    ___
    Dodam że najpóźniej jutro o 14 muszę wystartować w drogę powrotną, a więc kolejne 720km drogi.

  • #2
    Dobra, przegrzebałem sieć i już wiem że będzie więcej zabawy z tym tematem, więc jutro rano wyjazd na ryzyku i lecimy, skoro ładowanie mam powyżej 3-4k to jest dobrze, zresztą cały czas na zegarze jest 140-150.

    Comment


    • #3
      Po prostu siadło ci ładowanie- diody w alternatorze się spaliły. Kupisz używkę alternator lub będziesz się bawił lutowanie diód w alternatorze. Jest trochę zabawy.

      Comment


      • #4
        Niestety. Przejechałem tylko 100km i musiałem już bez zbędnych dodatków (czytaj światła itd) podjechać na warsztat bo był problem z mocą jakąkolwiek. Jutro kupię jakaś używkę i im wyślę dla świętego spokoju. Kojarzy ktoś jakiego oznaczenia szukać dla 1.4 iS z 2000 r?

        Comment


        • #5
          Gasnąca kontrolka nie oznacza że ładowanie jest,to złudne.
          W zasadzie da się wł ożyć każdy altek przy odrobinie rzeźby o ile wytargasz z dawcy razem z kawałkiem wiązki.
          Jak chcesz konkretnego oznaczenia to podaj kod silnika.

          Comment


          • #6
            Przypomina mi to pierwszą trasę i pierwszą lawetę, którą zaliczyłem moim 4genem, objawy kończących się szczotek alternatora bądź diody.
            Od tamtego dnia dbam o auta jak o żonę albo i lepiej a w piwnicy mam ori alternator który mam w zapasie do 8gen .
            Altek do regeneracji lub wymiany na ori używkę. Twoja decyzja. Ja polecam ori używkę z jakiegoś dawcy jest to najtańsza opcja trochę ruletkowa ale jak mały przebieg altka to przeżyje długo.
            W przypadku regeneracji to oprócz modułu szczotek i regulatora wymień też łożyska.
            Jaki masz silnik D14A2/3/4/5? albo podaj vin znajdziemy ci altka.
            Prawdopodobnie będzie to:
            -Mitsubishi AHGA 25 lub 35
            -Denso CJU26
            dla D14Z2 ma być Mitsubishi AHGA 25
            Last edited by rat4; 18-02-2018, 13:53.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #7
              Słuchajcie macie jakiś filmik jak wydostać alternator bez podnoszenia auta? Bo jeśli to nie będzie takie ciężkie to może sam się za to wezmę na parkingu

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez przemomemory Zobacz posta
                Słuchajcie macie jakiś filmik jak wydostać alternator bez podnoszenia auta? Bo jeśli to nie będzie takie ciężkie to może sam się za to wezmę na parkingu
                A nie masz lewarka? Trochę słabo bez podnoszenia. Pasuje ściągnąć koło bo wtedy masz lepszy dostęp.

                Comment


                • #9
                  Dam jakoś radę. Mam cały zestaw narzędzi w bagaNiku, lewarka nie woziłem bo nie mam zapasu tylko LPG plus uszczelniacz w sprayu. Najwyżej kupię jakaś żabkę albo pożyczę.

                  Co do kontrolki. Wczoraj gdy testowałem to po zgaśnięciu inaczej gazowaniu wszystkie światła rozjaśniały a wycieraczki zaczęły działać. Dziś było na odwrót bo w pewnym momencie każdy do mnie mrugał a więc już światełek nie miałem, tak ostatnie 10 km wyłączyłem całkowicie i dojechałem do jakiegoś warsztatu który zajmuje się tylko zaciskami. Jak stanąłem na parkingu to już nie odpaliłem :-)

                  Comment


                  • #10
                    Ale co mnie dziś pozytywnie zaskoczyło? Cholernie tanie używki alternatora, a co lepsze ku*****o tanie nowe alternatory. Gdy w mojej starej Polo III 1.9 SDI straciłem ładowanie to nowy altek kosztował 850 zł, na szczęście wystarczyło wymienić tylko rolkę która chwyciło, a która kosztowała jedyne 250 zł

                    Comment


                    • #11
                      Gdy w mojej starej Polo III 1.9 SDI straciłem ładowanie to nowy altek kosztował 850 zł
                      nie zgodzę się, też miałem taką polówkę części tanie jak barszcz, może czasami trzeba poszukać, wiadomo z ASO to altek kosztuje koło tysiaka ale na rynku wtórnym jest dużo zamienników za połowę ceny a ori używki są powiedzmy tanie jak barszcz tylko trzeba dobrać odpowiedni amperaż i tyle zazwyczaj są to boshe 70A lub 90A wszystko taniutkie.
                      wystarczyło wymienić tylko rolkę która chwyciło, a która kosztowała jedyne 250 zł
                      za 250 zł to byś miał calutką regenerację alternatora lub 2 sztuki używek. Musisz następnym razem postarać się poszukać samemu lub też zmienić mechanika, pamiętaj że jest ich sporo wystarczy poszukać.
                      już światełek nie miałem, tak ostatnie 10 km wyłączyłem całkowicie i dojechałem do jakiegoś warsztatu
                      wydrenowałeś aku do zera, może uszkodziłeś teraz będzie nowy aku i używka altek i będziesz dalej jeździł.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • #12
                        za 250 jest np na allegro, nie mówię o hurtowniach gdzie mogę mieć taniej - nówkę alternatora, ale wezmę używkę, skoro za 50 zł mam z dostawą i gw.

                        Comment


                        • #13
                          Znaj moje dobre serce
                          twój kod silnika:
                          D14Z4 (produkcja z 1999r) rejestracja 2000.
                          Alternator Bosha 75A
                          model oryginału: 31100-P1K-E06
                          tutaj foto:
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                            Znaj moje dobre serce
                            twój kod silnika:
                            D14Z4 (produkcja z 1999r) rejestracja 2000.
                            Alternator Bosha 75A
                            model oryginału: 31100-P1K-E06
                            tutaj foto:
                            https://i.ebayimg.com/images/g/Q44AA...XN/s-l1600.jpg
                            Podziękował Niech Ci Bozia wynagrodzi w tuzinie dzieciaczków

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez przemomemory Zobacz posta
                              Podziękował Niech Ci Bozia wynagrodzi w tuzinie dzieciaczków
                              Toś chłopa załatwił... W jakości mu życz [emoji16]

                              Comment

                              Working...
                              X