Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka ładowania - obroty silnika 500obr/min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka ładowania - obroty silnika 500obr/min

    Czołem panowie.

    Tym razem mam inny problem, jakiś miesiąc temu regenrowalem alternator i wymieniłem akumulator. Problem pojawił się dzisiaj. Cały dzień bylo ok do wyjazdu do sklepu. Po ponownym odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, po przygotowaniu do 3 tys obrotów zgalsa, lecz po powrocie do 800 obrotów znów się zapaliła i tak trzy razy, za czwartym razem kiedy przygazowalem już zgasła. I teraz moje pytanie, czy spaprali robotę przy alternatorze, czy może luźne klemy czy może problem leży jeszcze w innym miejscu ?

  • #2
    Czołem
    Zmierz sobie prąd ładowania akumulatora. Z włączonymi światłami przy ok 2,5 tys obr powinien wynosić 14,2 V. Jeżeli jest mniej to należałby podejrzewać alternator ewentualnie regulator napięcia.

    Comment


    • #3
      Obejrzyj dokładnie wiazkę ,bo przetarty przewód leżący na masie powoduje że ta lampka nie gasnie.Mozesz też wtedy kiedy sie świeci spóbować poruszać przewodami i poprosic kogoś żeby obserwował.Nieraz jest tak ze przy rozlutowywaniu stojana,kulka z cyny wpadnie w mostek czy stojan,bo najprosciej i najcześciej praktykowane przez mechaników jest wydmuchiwanie cyny powietrzem.

      Comment


      • #4
        Zapomniałem dopisać, że czasami kiedy wychodzę z samochodu, kopię mnie kiedy zamykam drzwi. To tym bardziej sprawdze wiązkę, a jak to nie pomoże to wtedy udam się do majstra żeby sprawdził jeszcze raz alternator. A czy problem może leżeć tylko po stronie przewodow masowych, luźnych lub zasniedzialych?
        Last edited by elTupito; 10-11-2016, 22:39.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
          Zapomniałem dopisać, że czasami kiedy wychodzę z samochodu, kopię mnie kiedy zamykam drzwi.
          To nie ma nic wspólnego,wina leży przeważnie po stronie "szmat".

          Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
          A czy problem może leżeć tylko po stronie przewodow masowych, luźnych lub zasniedzialych?
          Nie,bo żarówka poprzez regulator,szczotki i wirnik, masę dostaje z silnika-nie ma masy,nie ma światełka.

          Comment


          • #6
            Wszytko jasne. Dzięki za pomoc

            Comment


            • #7
              Zrobiłem pomiary kiedy nie zapaliła się kontrolka i wygląda to w ten sposób :

              1. Bez włączonych obciążeń
              IMG_20161114_110455.jpg


              2. Z włączonymi światłami, długimi, przeciwmgłowe, radio, dmuchawa na maxa, ogrzewanie szyby, awaryjne. Pomiar wykonany obrotach biegu jałowego IMG_20161114_110646.jpg

              czyli wychodzi na to, że wartości są w miarę poprawne? (uwzględniam błąd pomiarowy multimetru)

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
                czyli wychodzi na to, że wartości są w miarę poprawne?
                są wzorowe . Jak dodasz gazu na biegu jałowym też będzie 14V.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jak dodasz trochę gazu to rośnie?

                  Comment


                  • #10
                    Dobra właśnie jeszcze raz sprawdziłem wartości, przy pełnym obciążeniu i dodaniu gazu na poziomie 1500 - 2500 obr/min wskazania pokazywały 14,2 do 14,23 V, więc wydaje się ze jest w normie, wcześniej nie miałem miernika, a dziś i wczoraj kontrolka znów wywaliła, ale po lekkim przygazowaniu zgasła. Wiązkę sprawdziłem i nie widziałem tam dziwnych ulepów z taśmy izolacyjnej lub przetarć na wiązkach, może problem leży po stronie regulatora napięcia, możliwe, że może został źle dobrany, albo jak mówił wcześniej m26, może kulka z cyny wpadła w mostek lub stojan. W każdym razie wszystkie siły na Ziemii, efektu Coriolisa, praw Ohma, Kirchhoffa i Coulomba zmuszają mnie do udania się do mechanika.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
                      lecz po powrocie do 800 obrotów znów się zapaliła
                      tu jest klu sprawy, masz za niskie obroty, i przy takich kontrolka się zaświeci. Musisz mieć obroty 950obr/min wtedy nie będzie się świecić.
                      Nie wiem czy szukać dziury w całym, żadna kulka nigdzie nie wpadła. Kwestia starych kabli oporności lub jakiejś masy, bo przecież jak wszystkie źródła prądu wyłączysz to kontrolka nie świeci? i obroty wzrastają do takich że ona gaśnie? prawda?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Sprawź jeszcze czy przewód prądowy nie rusza się przy alternatorze razem ze śrubą.Czasem jakiś pacan dokręci tak że obróci razem z nią,a osadzona jest w alu radiatorze mostka,dużo nie trzeba do nieszczęścia.
                        Jak chcesz sprawdzić samo połączenie,to ustawiasz multimetr na 20v,jedną igłą do śruby w alternatorze,a drugą do słupka na aku.
                        Wkazana wartość to spadek napięcia. Im bardziej obciążysz,tym większy spadek pokaże.
                        W przypadku kiedy jest spore,wtedy miernikiem bada się poszczególne odcinki i połączenia,przykładając igły przed i za.

                        Comment


                        • #13
                          Włączę wszystko i nie świeci, wszystko wyłączone i może zaświecić. Właśnie to wygląda w ten sposób. Rano odpalę i wszystko jest git, a za godzinę po odpalenie już potrafi się zapalić, dostanie chwile przygazowania (lub 3 razy przygazować i gaśnie) a w sumie jak się silnik zagrzeje to mam obroty na poziome 500-600 obr/min. Przed regeneracja alternatora też wywalało kontrolkę, ale do tego świeciła kontrolka od SRS, ale po przegazowaniu do 4000-5000 obr/min wtedy gasła, ale za chwilę potrafiła zapalić się powtórnie. a jak można zwiększyć obroty na biegu jałowym ? Przewód się nie rusza, sprawdzałem go dzisiaj.
                          Last edited by elTupito; 14-11-2016, 14:11.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
                            a w sumie jak się silnik zagrzeje to mam obroty na poziome 500-600 obr/min
                            więc tym się zajmij, alternator zostaw w spokoju bo popsujesz dobry alternator.
                            Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
                            Przed regeneracja alternatora też wywalało kontrolkę,
                            no bo obciążasz alternator do granic jego możliwości.
                            Problem jest tu:
                            Zamieszczone przez elTupito Zobacz posta
                            jak się silnik zagrzeje to mam obroty na poziome 500-600 obr/min
                            nie ma prawa tak być! i alternator nie jest tego powodem. Alternator cierpi w takiej sytuacji, aż popsuje się po raz kolejny.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Tylko jak mam się za to zabrać, jak uzyskać w takim razie 950 obr/min ?

                              Comment

                              Working...
                              X