Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Coupe ej 6. Nie pali. Czy to alternator, czy może inne coś?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe ej 6. Nie pali. Czy to alternator, czy może inne coś?

    Witam,
    dawno mnie tu nie było z problemem...bo dawno problemów, aż takich nie było...Opis sytuacji: Akumulator był na wykończeniu, ale dawał radę (zaśniedziały, stary itd, ale palił), zbierałem się do wymiany, gdy taka sytuacja nastąpiła, że Hanka postała parę dni w wilgoci (3-4 dni) na parkingu, rano odpalił normalnie, dojechałem do pracy bez problemów (tego dnia padał deszcz non toper). Następnie po ok 4 h musiałem wyjechać z pracy, odpalił tez normalnie...jadę, zaczyna wariować prędkościomierz chodzi jak obrotomierz - daję gazu on do 140 km/h i tak sobie lata), światła mijania widzę na aucie przede mną, że pulsują, im dalej jadę tym bardziej czuję falowanie obrotów (wręcz zaczyna poszarpywać). Przejechałem ok 3 km i musiałem auto postawić na 2 dni (znów na parkingu w wilgoci). Wracam - auto nie pali, przyjeżdża ziomek z kablami - od kabli tez nie odpala. Decyzja - akumulator, wymieniam akumulator - dalej nie pali! Nie ma też ładowania (nie pali się kontrolka). Rozrusznik kręci. Auto na holu do warsztatu. I teraz od 2 dni mechanior się mota: alternator, albo układ zapłonowy bo rzekomo bez alternatora powinien zapalić. Tylko jakim cudem to układ zapłonowy skoro były te cuda (prędkościomierz, falowanie obrotów) w trakcie jazdy wcześniej?Jakieś typy, wskazówki Kolegów z forum ? Będę wdzięczny. P.S w poniedziałek idzie alternator do sprawdzenia, ale mechanik wcześniej jeszcze diagnostykę robil po kolei i wyszło mu, ze mimo wszystko raczej aparat zapłonowy, co Wy na to? Pozdrawiam

  • #2
    Posprawdzaj wszystkie punkty mocowania masy do karoserii. Może wariować ponieważ nie ma masy.

    Comment


    • #3
      ja bym obstawił zwarcie ( wiązka kabina silnik ,wtyczka na nadkolu strona kierowcy -sprawdź czy niepotopiona izolacja ,przy wtyczce )
      często przeciera się pod kolektorem ,przy mocowaniu (4lata temu podobnie miałem)
      część wiązki odpowiada za - wtryski ,alternator , czujnik VSS jak dobrze pamiętam
      tak samo objawy pulsujące świateł ,brak ładowania skaczący prędkościomierz ,potem zjarało kilka kabli i główny bezpiecznik 40A
      sigpic moje autko D16W4VTEC
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

      Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


      https://www.youtube.com/my_videos?o=U

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez wiesko126 Zobacz posta
        ja bym obstawił zwarcie ( wiązka kabina silnik ,wtyczka na nadkolu strona kierowcy -sprawdź czy niepotopiona izolacja ,przy wtyczce )
        często przeciera się pod kolektorem ,przy mocowaniu (4lata temu podobnie miałem)
        część wiązki odpowiada za - wtryski ,alternator , czujnik VSS jak dobrze pamiętam
        tak samo objawy pulsujące świateł ,brak ładowania skaczący prędkościomierz ,potem zjarało kilka kabli i główny bezpiecznik 40A
        Podziękował, faktycznie o te zwarcie chodziło plus cewka zapłonowa...jeszcze tam coś nie trybi do końca i walczą, ale już zapalił, jest progress Pozdrawiam

        Comment

        Working...
        X