Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Potrzebne zasilanie do podgrzewania fotela

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Potrzebne zasilanie do podgrzewania fotela

    Witam. Skąd mogę pobrać prąd do podgrzewania fotelów (własnych zakupionych)? Nie znam sie na elektronice więc prosiłbym o jakieś zdjęcia czy coś

    dla porządku warto nadrobić zaległości w Regulaminie pkt 2.
    Last edited by rambo7; 11-02-2016, 10:22. Powód: Regulamin pkt 2.
    MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

  • #2
    mało opiszesz o sprawie, fotele masz fabryczne z instalacją fabryczną i po prostu są nie podpięte? Czy kupiłeś fotele z matami grzecznymi i teraz chcesz je zainstalować elektrycznie?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kupiłem same maty grzewcze, które następnie zainstalowałem z okablowaniem pod fotel. Tak się złożyło, że miałem jeden kabel wystający spod kokpitu z 2 przewodami: czarnym i czerwonym z taką wtyczką: 10htysh.jpg która o dziwo była w sam raz do tej, którą dostalem razem z matą grzewczą wiec wystarczyło wpiąć i działa. Teraz szukam źródła zasilania na drugi fotel, mianowicie mam drugą tak wtyczkę z kablami tylko nie wiem w którym miejscu kable spiąć żeby dostać wystarczającą ilosc energii do podgrzewania drugieg fotelu i tez nie zepsuje mi elektroniki w jakis sposob w samochodzie ( jestem zielony w tym temacie). Myslalem o radiu ale tam mam 2 kostki i chyba nie zbyt bezpiecznie byłoby ''gdzieś tam'' się wpiąć :? Pomoże ktoś? :/
      MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

      Comment


      • #4
        pomoze ktos? ;/
        MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

        Comment


        • #5
          masz w matach grzewczych termiczne wyłączniki ?
          jak nie szybko spalisz maty i przypalisz tyłek
          pociągnij zasilanie z bezpieczników (u góry masz wolne pojedyncze gniazda w skrzynce bezpieczników ,tylko przez przekaźnik )
          a jak chcesz jak fabrycznie , to niestety dokupienia włącznik i sterownik jak poszukasz na wet na tym forum ,znajdziesz jak podłączyć i dokładnie opisane ze schematami
          sigpic moje autko D16W4VTEC
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

          Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


          https://www.youtube.com/my_videos?o=U

          Comment


          • #6
            Maty mogą brać dużo prądu dlatego nie podłączaj ich pod radio!
            Weź kartkę i ołówek i sobie to rozrysuj. Prosty układ: Akumulator - bezpiecznik - przełącznik On/OFF - mata grzewcza. To opcja prosta ale musisz miec nad tym kontrolę by Ci się jajka nie ugotowały na twardo .
            Prąd pociągnij z akumulatora i przepchaj się gdzieś przez przelotkę w grodzi silnika - do kabiny.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              wiesko126 - masz na myśli taki przełącznik, który podałem niżej na zdjęciu? (są 2 poziomy grzania i oczywiście sie ją wyłącza :P) I co to znaczy, że przez przekaźnik? Przepraszam bardzo ale pisałem na początku, że jestem w tym kompletnie zielony, umiem tylko wpiąć wtyczke i wypiąć Pod radio nie podłącze ale do skrzynki z bezpiecznikami nie zaglądałem szczerze mówiąc bo nie znam się na tym i nie chciałem nic zepsuć. Macie może jakieś zdjęcie tej skrzynki z oznaczeniami co i gdzie można wpiąć w niej? Pozdrawiam
              2ykltm1.jpg
              MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

              Comment


              • #8
                ja mam maty z forda i w matach jest termik ,który rozłącza jak jest zbyt duża temperatura (36-38st/cel)
                a podpina się przez przekaźnik -bo jest zbyt duże obciążenie elektryczne i potrafią się stopić włączniki
                przykład podłączenia przekaźnika
                6628528000_1346780679.png

                kup lub pożycz miernik i poszukaj zasilania ,najlepiej po zapłonie by nie grzało po wyłączeniu auta
                Last edited by wiesko126; 11-02-2016, 21:12.
                sigpic moje autko D16W4VTEC
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                Comment


                • #9
                  Ja te maty mam od Peguota Nie wiem jak to wygląda, na schematach się nie znam ale możliwe, że i jest takie coś wbudowane. A powiesz mi czy ta kostka może ma coś z tym wspólnego czy to po prostu sterownik? ;P
                  IMAG1750.jpg
                  MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

                  Comment


                  • #10
                    to właśnie jest przekaźnik
                    sigpic moje autko D16W4VTEC
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                    Comment


                    • #11
                      Wybacz mi ale tak jak napisałem to wcześniej - jestem w tym kompletnie zielony A wracając do tematu to z głośników lub z siłownika szyby może dałoby się jakoś pobrać energii do tej maty?
                      MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

                      Comment


                      • #12
                        Pod głośniki nie mozesz
                        Jak bym miał schemat skrzynki bezpiecznikow to mógłbym obadać.
                        A te maty co masz to są uniwersalne?bo patrząc na zdjęcia które dodałeś to są uniwersalne
                        wrzuć foto instalki tych mat, bo wydaje mi się,ze to jednak uniwersalne,patrzac na foto, (o ile to te co mam na myśli)
                        i wystarczy do nich plus i minus podłączyć

                        Ogólnie, to ja bym podłączył pod bezpiecznik od ogrzewania tylniej szyby
                        Last edited by nerus3; 12-02-2016, 23:53.

                        Comment


                        • #13
                          Maty powinny być podłączone oddzielnym obwodem ze swoim przekaźnikiem, np. wg. poniższego schematu (ostrzegam, że nie umiejętne wykorzystanie schematu może doprowadzić do poważnych uszkodzeń instalacji elektrycznej auta, każdy robi to na swoją odpowiedzialność, schemat jest tylko poglądowym rysunkiem przykładowych połączeń elementów składowych w obwodzie). Podłączenie pod jakikolwiek inny obwód spowoduje spalenie bezpiecznika w momencie uruchomienia wszystkich odbiorników w tym obwodzie (zależy od prądu obciążenia, na ile został obliczony obwód i ile będą pobierać prądu odbiorniki - tutaj ważną informacją jest pobór prądu przez maty). Bardzo ważny jest kabel zasilający maty (ten czerwony), trzeba wiedzieć ile prądu pobierają maty, żeby dobrać odpowiedni przewód zasilający i bezpiecznik.
                          schemat.jpg
                          Last edited by Grzechu; 13-02-2016, 10:12.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Wybaczcie mi Panowie ale po raz kolejny powtarzam, że takie schematy nic a nic mi nie mówią bo po prostu się nie znam na tym nic a nic. Najlepiej jakby ktoś miał zdjęcia i pokazał na nich, któty kabel gdzie wpiąć bo inaczej to nie zrozumiem ;/ Co do maty to pewnie uniwersalne, kupiłem je od kumpla i on mówił, zę do Peguota ale chyba sciemniał
                            MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rocket6 Zobacz posta
                              Wybaczcie mi Panowie ale po raz kolejny powtarzam, że takie schematy nic a nic mi nie mówią bo po prostu się nie znam na tym nic a nic.
                              ale kolego to jest schemat na poziomie szkoły podstawowej z zakresu zajęć ZPT.
                              Tak prosto jak kolega Grzechu to namalował to mistrzostwo świata! .
                              Czego tu nie rozumieć ...? nie rozumiem czego tu nie rozumiesz?

                              Widziałeś kiedyś akumulator? czy potrzebne jest foto? ... zazwyczaj akumulator ma 2 klemy na jednej znaczek + a na drugiej -. Dla rozróżnienia jedna jest grubsza - plusowa a druga cieńsza minusowa.
                              Bezpiecznik - widziałeś kiedyś bezpiecznik? - to taka zworka w Realu na stoisku możesz zobaczyć w zestawie takich jest 8 szt. w różnych kolorach.
                              Przekaźnik - to taka kostka z wystającymi pinami - tu nie trzeba się znać - wystarczy przepisać oznaczenia i pokazać w sklepie typu Multielektronik a potem jak dzieci w 1 klasie podłączyć kabelkami zgodnie z oznakowaniem jak pokazał Grzechu.
                              Wyłącznik - to takie coś jak przy lampce nocnej - robi klik - klik, takie same są w samochodzie. Możesz wykorzystać puste miejsce gdzie masz zaślepkę i sobie tam umocować inny bardziej samochodowy.
                              Masa - to na schemacie ten czarny z 3 kreskami kabelek. To jest kabelek który trzeba przymocować gdzieś do karoserii do jakiejś śruby.
                              Z maty wychodzą 2 kable.... nie wiem co tu rozumieć? nie rozumieć? może być i mata od F16 nie ma znaczenia od czego ona jest. Ma tylko 2 kabelki.
                              No i "+ po stacyjce"... jak nie wiesz co to jest + po stacyjce to tego nie wytłumaczę bo i tak tego nie podłączysz.
                              Zleć to komuś kto wie jak bezpiecznik wygląda i akumulator, bo żeby mieć foto z takiej operacji to się nie doczekasz.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X