Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z zegarkiem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z zegarkiem

    Witam!

    2 tygodnie temu kupiłem Honde Civic VI 5d z 1998 roku, ( nie ma to jak Japończyk ;D) do rzeczy, w aucie nie mam oryginalnego radia wymieniłem je na nowego Pioneera, ponadto przeciągnąłem jeden dodatkowy kabelek podłączony do stałego plusa tak aby radio działało i zapamiętywało ustawienia bez zapłonu, problem w tym że nie działa mi zegarek, dodam że jest podświetlenie ale nie ma godziny. Dzięki za radę
    Last edited by Zielas; 06-10-2014, 19:59.

  • #2
    Zamieszczone przez Zielas Zobacz posta
    radia wymieniłem je na nowego Pioneera, ponadto przeciągnąłem jeden dodatkowy kabelek podłączony do stałego plusa tak aby radio działało i zapamiętywało ustawienia bez zapłonu,
    nie ma spójności w tym zapisie - radio zawsze będzie zapamiętywać wszystkie ustawienia!
    Więc po prostu chcesz by działało po wyjęciu kluczyka - tylko tyle. Nie zapomnij się bo rozładujesz aku lub znacznie go osłabisz Hondy nie mają za dużych akumulatorów.
    Trzeba wyjąć zegarek i sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest podłączone? czy nie jest uszkodzony?
    Wtyczka ma 4 piny:
    - masa,
    - Plus stały,
    - plus dla podświetlenie w momencie zał świateł,
    - Plus dla cyferblatu po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    Wystarczy probówka 12V i wszystko możesz po kolei sprawdzić.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Co do radia to do kostki powinny być wyprowadzone dwa plusy, jeden stały a drugi włączany po zapłonie, o ile prawidłowo jest podłączone to plus stały odpowiada za zapamiętywanie wszystkich stacji ustawień itp. a ten po zapłonie uruchamia radio. Jeżeli u Ciebie jest inaczej to oznacza, że albo masz bezpiecznik spalony albo źle podłączoną kostkę

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie ma spójności w tym zapisie - radio zawsze będzie zapamiętywać wszystkie ustawienia!
        Więc po prostu chcesz by działało po wyjęciu kluczyka - tylko tyle. Nie zapomnij się bo rozładujesz aku lub znacznie go osłabisz Hondy nie mają za dużych akumulatorów.
        Trzeba wyjąć zegarek i sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest podłączone? czy nie jest uszkodzony?
        Wtyczka ma 4 piny:
        - masa,
        - Plus stały,
        - plus dla podświetlenie w momencie zał świateł,
        - Plus dla cyferblatu po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
        Wystarczy probówka 12V i wszystko możesz po kolei sprawdzić.
        Nie do końca rozumiem, mój znajomy mechanik sprawdzał probówką wszystkie przewody od radia oraz bezpieczniki, mówił że w przewodach od radia nie mam stałego plusa którym mógłbym się posłużyć aby radio działało tak jak chciałem dlatego też użyłem dodatkowego kabelka. Zanim to zrobiłem radio działalo tylko po włączeniu zapłonu ale to akurat nie był problem, problemem było to że po wyłączeniu zapłonu bądz radia i ponownym jego włączeniu wszystkie ustawienia radia musiałem robić na nowo, krótko mówiąc się resetowało.

        Mniejsza o te radio, ważne że dziąła prawidłowo. Wracając do zegarka zrobię tak jak mówisz i napiszę jak to wygląda.
        Last edited by Zielas; 07-10-2014, 18:26.

        Comment


        • #5
          W pierwszym zdaniu #3 scobe dokładnie napisał jak powinno być.
          Co do pomiarów kolegi mechanika ..trochę wyprostujemy co napisałeś ,
          - pomiary oczywiście zrobił nie "od radia" tylko pomierzył instalację "do radia" - instalację samochodową - ok zakładam że to zrobił właśnie tak.
          - nie ma technicznej możliwości by nie było dokładnie jak napisał scobe - po prostu nie ma takiej hondy! taka instalacja jest na 100% pytanie jest tylko kto tam grzebał wcześniej i co zrobił - powycinał kable..? ciężko mi to pojąć. Jak mówię jeśli chcesz dociec to zapewniam Cię w 100% że taka instalacja istnieje i nie trzeba niczego ciągnąć dodatkowo.
          Obecnie masz pociągnięty dodatkowy kabel obciążający jakiś inny układ a kabel stały 12V jest nie wykorzystany - ale istnieje w 100% !!!

          Zegar ma dokładnie tak samo stały 12v podtrzymanie, masa, podświetlenie, wyświetlanie cyfr ... nie ma innej możliwości.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Problem rozwiązałem, wystarczyło wymienić bezpiecznik pod maską ;x Za to mam inny problem, nie wiem czy mogę pisać o tym tutaj ale zaryzykuję. Mianowicie nie działa mi oświetlenie wnętrza, tzn lampka na podsufitce i światło w bagażniku, problem w tym, że to już nie jest raczej wina bezpiecznika bo wszystkie pozostałe są wporządku, obie lampki przestały działać równocześnie, prędzej było wszystko ok. ;(

            Comment


            • #7
              Posprawdzaj krańcówki-jedno z drugim jest powiązane
              ビートル ジョン

              Comment

              Working...
              X