Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak zasilania w lewej szybie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak zasilania w lewej szybie.

    Witam wszystkich, mój pierwszy post więc sory za jakiekolwiek niedomówienia .

    Mam civic'a VI gen. 5D z 99r, MB2, kod silnika D14Z4.

    Problem jest taki że nie mam zasilania w szybie lewej. Gość od którego kupiłem mego potwora poradził z tym w ten sposób że wziął zasilanie ze sterowania lusterek i działało . Niestety to ma minusy bo:

    1. jak się domyślam spaliło ścieżkę w przełączniku sterowania lusterek (brak sterowania w górę - zmostkowałem i działa)
    2. działało tylko przy równoczesnym trzymaniu przycisku sterowania lusterek i przełączniku szyby (w trasie kompletnie niepraktyczne )

    W związku z powyższym zastanawiam się czy nie szukać problemu w wiązce przewodów doprowadzających do drzwi :-).

    Pytania:

    Jak wymontować tą wiązkę?
    Jaki jest schemat bezpieczników dla tego modelu?
    Czy ma ktoś inne pomysły co może być przyczyną problemu ?

    Dzięki z góry za jakiekolwiek podpowiedzi ;-)
    Do zobaczenia na trasie!

  • #2
    Czyżby nikt nie miał pomysłu żadnego?

    Comment


    • #3
      Proponowałbym nazwać wątek brak zasilania na przełącznik mechanizmu podnoszenia szyby lewej albo brak zasilania mechanizmu podnoszenia szyby lewej. Dokładniejsza, precyzyjniejsza nazwa problemu pozwoli łatwiej znaleźć wątek na przyszłość

      Rozepnij najlepiej wszystkie przeróbki, sprawdź bezpiecznik w skrzynce bezpieczników chyba nr5. 20A (lub zobacz w opisie). Następie zobacz czy na bezpiecznik dochodzi zasilanie stałe po przekreceniu stacyjki, dalej przestrzel wiązkę z gniazda bezpiecznika do przełącznika (zasilanie przełącznika). A jak z drugą szybą od strony pasażera działa prawidłowo???
      Last edited by Dawid86; 14-07-2014, 00:34.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Dawid86 Zobacz posta
        Sprawdź bezpiecznik w skrzynce bezpieczników chyba nr5. 20A. Następie przestrzel wiązkę z gniazda bezpiecznika do zasilania przełącznika. A jak z drugą szybą od strony pasażera działa prawidłowo???
        Druga szyba działa normalnie.
        Tylko jak taką wiązkę przestrzelić? jak dostać się do wiązki przewodów w osłonie żeby można było tamtędy nową wiązkę przepchnąć?
        Bezpiecznik sprawdzony, nie spalony. Jak najprościej sprawdzić czy w gnieździe bezpiecznika jest napięcie?

        Myślałem że im prościej nazwany temat to łatwiej go znaleźć ;-)

        Comment


        • #5
          Żeby najszybciej sprawdzić napięcie na bezpieczniku przekręć stacyjke, wyciagnij bezpiecznik i przy użyciu miernika uniwersalnego ustawionego na pomiar napięcia stałego, sprawdź czy na jednym z styków gniazda bezpiecznika masz 12V. Aby przestrzelić wiązkę, wyłącz zapłon, wybierasz na mierniku funkcję z piszczkiem z zakresu pomiaru opornośc. Jeżeli obie końcówki zewrzesz musi miernik piszczeć. Przykładach jedną końcówkę miernika do zlacza w gnieździe bezpiecznika gdzie nie ma zasilania stalego a drugą do końca przewodu czyli do wejscia zasilania na przełącznik. Jeżeli zapiszczy to przewód jest cały.

          Przewód możesz też sprawdzić czy dochodzi zasilanie na przełącznik. Może się tak zdążyć, że na nieobciążonym układzie będziesz miał 12 V a jak go obciażysz silniczkiem zaniknie to masz gdzieś przewód uszkodzony ale w sposób naprzyklad niewłaściwy przekrój (załamany, przetarty).

          Ale najpierw sprawdź zasilanie na bezpiecznik i przewód.
          Last edited by Dawid86; 14-07-2014, 11:43.

          Comment


          • #6
            Ok. Szyba zrobiona. Niestety nic nie pomogło zdejmowanie drzwi bo wiązki i tak nie dałem rady wypiąć. Tam już ktoś kombinował i przez wiązkę i pepesze idzie jeszcze jeden kabel, wygląda to tak jakby ktoś przewiercił kostkę i przeciągnął przez nią kabel (chyba centralny zamek).

            W każdym bądź razie elektryk za 80zł zrobił zasilanie prowadząc nowy kabel.

            PS. Czy możliwe że jak drzwi były odkręcone to się trochę opuściły? Mam wrażenie że spod uszczelki trochę zawiewa a wcześniej tego nie było. Nie wieje tak że liście wpadają ale świszcze a to denerwuje jak człowiek chce muzyki posłuchać w spokoju ;-). Czy wie ktoś jak mogę je wyregulować?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez vbass1 Zobacz posta
              Czy możliwe że jak drzwi były odkręcone to się trochę opuściły?
              tak, jest to możliwe, spróbuj sam to wyregulować? pod rant drzwi ustaw jakiś solidny klocek najlepiej hydrauliczny lewar i coś podłóż z gumy by rantu nie uszkodzić, popuścisz 4 śruby przy zawiasach i wtedy reguluj.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Ktoś wie jak dokładnie je wyregulować? Próbowałem ale tam wogóle nie ma luzów i śruby wchodzą w konkretne otwory więc chyba zbytnio popisu nie ma :-/ co prawda dosłownie chodzi o 2mm przy górnej uszczelce. Trochę to irytujące bo jak jadę to gwiżdże i drzwi przy podmuchach wiatru drżą ;]. Ma ktoś pomysł?

                Comment


                • #9
                  tam jednak minimalny luz jest, ustaw zatem coś blisko rantu drzwi (tuż poniżej klamki) i musi ktoś unosić do góry drzwi i ktoś dokręci śruby, jeśli nadal nie pomoże to możesz wyregulować na skoblu belki drzwi - to skobel na słupku drzwi - odkręć go (tylko weź mocny duży BIT śrubokręt) i przestaw go o 2-3mm do góry wtedy zamek drzwi - będzie "zmuszony" wskoczyć na skobel, ale takie rozwiązanie nie jest optymalne bo może męczyć to haczenie o skobel.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    ustaw zatem coś blisko rantu drzwi (tuż poniżej klamki)
                    Co dokładnie masz na myśli?

                    Comment


                    • #11
                      takie coś jak w załączniku, tylko między lewarem a rantem włóż jakieś drewno lub gruba gume jak z taśmociągu. Samochód VII ale o to mi chodziło.
                      Załączone pliki
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X