Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nagły brak prądu i gaśnięcie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagły brak prądu i gaśnięcie

    Witajcie

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

    Ostatnio jadąc autostradą ok 130-140km/h nagle wskazówki prędkościomierza i obrotomierza spadły do zera (w tym momencie zapalała się kontrolka SRS) po czym wszystko wracało do normy i tak parę razy na kilka sekund.

    Dziś rano niestety powtórzyła się sytuacja przy ok 70km/h z tą różnicą, że samochód przestał w tym momencie reagować na dodanie gazu po czym stanął i zgasł, później nie mogłem go odpalić przez jakieś 7 min - za każdym razem po odpaleniu pochodził przez jakieś 4 sekundy po czym gasł.

    Dodam, że w obu przypadkach np. gasło radio, dmuchawa przestawała działać, wycieraczki stawały w miejscu.
    Pacjent Hania VI 5d 1.4 iS
    Ktoś może się orientuje o co kaman ?

    Pozdrawiam
    Last edited by Joka_26; 26-04-2014, 09:56.

  • #2
    Sprawdź kabel masowy od aku do nadwozia.

    Comment


    • #3
      Masa wyglada ze jest ok. Z dodatkowych obserwacji jak na razie zauwazylem, ze tak sie dzialo po postoju i jezdzie w deszczu (odnosnie gasniecia poczas jazdy). Pozniej jak przestalo padac to jak juz zapalil to jechal, jednak zanim zapalil to 3 razy gasl po odpaleniu i dopiero za 4 razem odpalal normalnie - co dziwne do teraz lapie wlasnie za 4 razem... <bezradny>

      Mały edit:

      1. Od jakiegoś czasu odpalał na zasadzie raz zastartowac (nie zapalił) i za drugim razem już cacy.

      2. Po bezdeszczowej, dzisiejszej nocy odpalił za 3 razem i podczas jazdy (ok 12km) żadnych ;problemów.

      3. W momencie zapalania w "w serii gsnącej" było słychać klikanie jakichś przekaźników zarówno startując jak i w momencie kiedy gasł. Przy starcie właściwym nie było tego słychć<?> <cry>
      Last edited by Joka_26; 27-04-2014, 07:13.

      Comment


      • #4
        Cześć.
        Sprawdź może jeszcze jak zachowuje się napięcie na aku po postoju, podczas rozruchu i już po odpaleniu. Może problem tkwi w połączeniu alternator-rozrusznik-aku.
        Generalnie Twój opis zdecydowanie wskazuje na sprawy "okołoprądowe" i w tym bym upatrywał problemu do rozwiązania. Zrób też samodiagnostykę, bo jest możliwość usterki w obrębie aparatu zapłonowego.
        Last edited by syriuszteam; 29-09-2014, 19:42.

        Comment


        • #5
          Ja mam od jakiegoś czasu objaw podobny i zlokalizowałem następujący problem :
          Kiedy podczas rozruchu zbyt gwałtownie puściłem kluczyk, to tak jak by przelatywał za daleko i rozłączał zapłon, niekiedy trzymał ale jak u Ciebie rozłączył niespodziewanie (oczywiście w najmniej odpowiednim momencie) .
          Od kiedy odkładam go delikatnie problem się nie powtarza.
          Sprawdź może to taki sam problemik.

          Comment


          • #6
            Jakis czas temu u mnie podczas hamowania lub mrugania dlugimi opadaly wskazowki i byla to wina alternatora. Sprawdz napiecie na aku podczas postoju byc moze nie laduje alternator

            Comment


            • #7
              złożenie się wskazówek prędkościomierza i obrotomierza i jednoczesne generowanie kontrolki SRS - oznaczają że nie ma zasilania, poduchy są nieaktywne.
              Jeśli to się dzieje wyłącznie na rozgrzanym silniku nie można wykluczyć również czujnika położenia wału korbowego - jeśli takowy w tym modelu występuje (niektóre VI taki czujnik posiadają).

              Zamieszczone przez Joka_26 Zobacz posta
              Dodam, że w obu przypadkach np. gasło radio, dmuchawa przestawała działać, wycieraczki stawały w miejscu.
              a rozrusznik kręci tak ?
              Last edited by rambo7; 01-10-2014, 12:14.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                złożenie się wskazówek prędkościomierza i obrotomierza i jednoczesne generowanie kontrolki SRS - oznaczają że nie ma zasilania, poduchy są nieaktywne.
                Jeśli to się dzieje wyłącznie na rozgrzanym silniku nie można wykluczyć również czujnika położenia wału korbowego - jeśli takowy w tym modelu występuje (niektóre VI taki czujnik posiadają).


                a rozrusznik kręci tak ?
                Trochę suchar odkopany, ale problem jest w sumie do dziś. Jakis czas temu przez przypadek przy rozebranej obudowie kolumny kierowniczej poruszyłem 2 kabelkami via-a-vis stacyjki (pod manetką światła/kierunki), wtedy gdy zgasłi nie chciał zapalić, a był kluczyk przekręcony i zapaliły się wtedy kontrolki na desce, włączyło radio i dmuchawa. Powtórzyłem parokrotnie i zasada działania taka sama. ścisnąłem te 2 kabelki trytytką i wszystko banglało...do czasu. Obecnie od czasu zdarzają mu się podobne objawy czasem tylko spadają wskazówki i świecą kontrolki, ale silnik pracuje i reaguje na gaz/hamulec. Czasem jednak zgaśnie i wtedy zostaje stoczyć się na prawy pas, awaryjki i "merdanie" kluczykiem w stacyjce, czasem skutkuje niemal od razu czasem po 5-10 min. Jakieś wskazówki ?

                Comment


                • #9
                  ... ... sto lat Cię nie było i tu nagle takie wejście ...
                  Z opisu wynika że już znalazłeś przyczynę!? Czemu się tam raz a porządnie nie dobierzesz do tej stacyjki i okablowania z wtyczkami? Wszystko wskazuje na to że nie ma kontaktu na pinach którejś z wtyczek.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    012-288_foto_probnik_napiecia.jpg
                    7 zł + wycieczka do sklepu i będziesz posiadaczem

                    Stacyjka ma na wierzchu luty,przy położeniu klucza w pozycji do jazdy,tylko na przewodzie rozrusznika ma być zero,a wszystkie pozoctałe mają być pod prądem. Od tego zacznij. Nie zaszkodzi też wetknąć igłę tu i ówdzie,poruszać odrutowaniem patrząc co się dzieje.

                    Comment


                    • #11
                      Droga organoleptyczna doszliśmy do wniosku, że problem leży prawdopodobnie w białym ustrojstwie o oznaczeniu Valeo 6278. Pytanie czy da się jakoś to rozebrać i na rezerwować czy jednak trzeba tego gdzieś szukać?

                      Wysłane z mojego Galaxy S5 za pomocą tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Fota,bo valeo to firma,a nie moduł. Raczej mało prawdopodobne żeby to był powód,bo żaden ich wynalazek nie ma wpływu na zasilanie.
                        Chyba że to alarm z odcięciem założonym na nieprawidłowy obwód,ale wtedy wystarczy ponowne zmostkowanie rozciętego połączenia.
                        Czy jakiś przewód od stacyjki jest przecięty?
                        Last edited by m26; 01-12-2016, 22:28.

                        Comment


                        • #13
                          https://shop.euroimpex.lt/en/dalis/3...gnition-switch takie ustrojstwo

                          Wysłane z mojego Galaxy S5 za pomocą tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            a coś więcej o tych badaniach? jak to badaliście? https://allegro.pl/kostka-stacyjki-h...395440927.html
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Przy przekreconym kluczyku (w momencie gdzie nie swiecily zadne kontrolki - a powinny) rozebralismy obidowe kolumny kierowniczej. Szukalem od strony stacyjki i odruchowo oparlem sie o jakies kabelki z druiej strony - zaswiecily sie kontrolki, po jej cofnieciu zgasly, wiec zaczalem sprawdzac kazdy kabelek po kolei i wyszlo ze to ta kostka - po jej wymianie przeszlo

                              Wysłane z mojego Galaxy S5 za pomocą tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X