Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie działa klakson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie działa klakson

    Do jakiegoś czasu ok 3 tygodni nie działa mi klakson. O tym, że nie działa przekonałem się oczywiście na drodze gdy chciałem na kogoś trabić a tu nic, ani jeden i drugi guzik na kierownicy nie działa.

    Wymontowałem cały klakson , przeczyściłem styki elektyczne w tej wtyczce. Sprobowalem go uzyc na "krótko" - wzialem 2 druciki do akumulatora i podlaczylem do klaksona - działa. Co jeszcze moge sam sprawdzić ? Czy to kwestia braku styku na jakims kablu?

    edit: Moja Honda to 1.4 90km z 2000r. wersja uk 5D.
    Last edited by gopixus87; 07-09-2013, 16:23.

  • #2
    Skoro sam klakson dziala po podpięciu na krótko to sprawdz jeszce czy po wciśnięciu na kierownicy jest prąd na kablach pod zderzakiem, pewnie nie będzie.

    Pytanie: Jak wciskasz guzik na kierownicy slychać kliknięcie przekaźnika z okolicy lewej strony kierownicy? Tam jest przekaźnik. Jeśli nie klika to może być jego wina.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
      Pytanie: Jak wciskasz guzik na kierownicy slychać kliknięcie przekaźnika z okolicy lewej strony kierownicy? Tam jest przekaźnik. Jeśli nie klika to może być jego wina.
      Słychać kliknięcie po każdej ze stron czyli na 2 guzikach.

      Comment


      • #4
        Czyli wychpdziłoby na to że przekaźnik jest dobry i przyciski na kierwonicy też ok. Trzeba szukać po kabelkach. Pewnie gdzieś na kablach jest przerwa.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Dzięki za pomoc. Wioskuje z tego , że bez mechanika się nie obędzie

          Comment


          • #6
            Niestety nie wiem jak i gdzie tam kabelki idą ale może ktoś bardziej obeznany w kabelkologii będzie umiał pomóc. Albo gdzieś szukaj schematu kabli i iść wg schematu po kłębku do usterki.
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Nie wiem czy ma to związek z klaksonem ale przed awaria coś takiego odpadło mi spod okolic kierownicy lub od strony pasazera (nie pamietam dokladnie. Czy wiecie co to za element ?

              2013-09-21 19.06.28.jpg

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez gopixus87 Zobacz posta
                Nie wiem czy ma to związek z klaksonem ale przed awaria coś takiego odpadło mi spod okolic kierownicy lub od strony pasazera (nie pamietam dokladnie. Czy wiecie co to za element ?

                [ATTACH=CONFIG]13348[/ATTACH]
                Bez obaw - to nie jest część mechaniczna. To zaczep który mocuje najdłuższy element listwy nawiewowej w desce rozdzielczej. I niestety często odpada zwłaszcza jak ktoś już wcześniej tę listwę wyjmował A w Twoim wypadku widać, że tak było bo była przyczepiana na jakąś masę. Ale spokojnie - listwa Ci z tego powodu nie odpadnie
                LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                sigpic

                Moja była Hanula... niestety ;(

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez majkel79 Zobacz posta
                  Bez obaw - to nie jest część mechaniczna. To zaczep który mocuje najdłuższy element listwy nawiewowej w desce rozdzielczej. I niestety często odpada zwłaszcza jak ktoś już wcześniej tę listwę wyjmował A w Twoim wypadku widać, że tak było bo była przyczepiana na jakąś masę. Ale spokojnie - listwa Ci z tego powodu nie odpadnie
                  Aha czyli moge spokojnie jeździć . Z drugiej strony szkoda że to nie ma związku z klaksonem. Musze jechać do tego mechnika z klaksonem, pewnie skasuje mnie najmniej 50 zł ale coż. Jak zrobię to dam znać jaka była diagnoza.

                  Comment


                  • #10
                    Cześć.
                    Sprawdzałeś bezpiecznik pod maską bo nic na ten temat nie piszesz?

                    Comment


                    • #11
                      Bezpiecznik 7,5 a który się tam znajduje jest dobry. Mam 5 a i 15 a bezpieczniki, kupie 7,5 a i wloze zamiast tamtego ale pewnie to nic nie da bo bezpiecznik wyglada na dobry nie jest przepalony drucik w srodku.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                        Cześć.
                        Sprawdzałeś bezpiecznik pod maską bo nic na ten temat nie piszesz?
                        Bezpiecznik jest ok. Nawet go wymieniłem na nowy wczoraj. Dalej nic.

                        Comment


                        • #13
                          Odświeżę temat, gdyż sam miałem taki problem w swoim Civicu.
                          Po naciśnięciu przycisków na kierownicy było słychać jedynie klikanie przekaźników.

                          Jako że po podłączeniu "na krótko", klakson działał, nie pozostało nic innego jak szukać przyczyny.
                          Bezpiecznik cały, przekaźniki też (klikały, a to znaczy, że prąd wracał z bezpiecznika), więc problem tkwił gdzieś dalej w instalacji.

                          Problem zlokalizowałem w uszkodzonej wtyczce, do której podłącza się klakson- czyli na samym końcu instalacji.
                          Jako że samochód miał małą przygodę i potrzebna była wymiana górnej ścianki wzmocnienia, do której przykręcony jest klakson, konieczne było jego odłączenie.
                          Podejrzewam, że był odłączany prawdopodobnie pierwszy raz od czasu wyjazdu samochodu z fabryki i mniemam, że klakson działałby dalej bez zarzutu, gdyby go nie ruszać.
                          Jednakże podczas odłączania musiało dojść do pęknięcia płytki wewnątrz wtyczki, którego z zewnątrz nie można było dostrzec. Rdza i wilgoć przez tyle lat zrobiły swoje.

                          Wystarczyło obciąć oryginalną wtyczkę i dorobić końcówkę konektora (żeńską), że klakson znowu zaczął działać.
                          Połączenie zlutowałem, a zabezpieczenie przed wodą i wilgocią wykonałem z osłonki termokurczliwej 8mm, którą podgrzałem już po podłączeniu wtyczki do klaksonu w taki sposób, że po skurczeniu jej przekrój idealnie przylega do styku.

                          Minusem tej operacji jest konieczność demontażu zderzaka, ale jest to naprawa z tych za kilka złotych . Dla kogoś wprawionego w demontażu przodu Civica to 30 min pracy.

                          Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tej porady i zaoszczędzi czas, bo sam wertując Internet nie znalazłem podobnej historii, która by mnie naprowadziła.
                          sigpic
                          FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                          FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                          FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                          Comment

                          Working...
                          X